Wiens pony "verdient" zijn stalling? + lesgeven zonder papie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-01 01:51

Ik woon in Zeeland, waar het zomers errug druk is met toeristen. Ik wil iets op gaan zetten om met mijn shet aangespannen iets als bv rondritten te gaan doen. (Voor kinderen, anders wordt het te zwaar...)
Wie doet dit ook of heeft hier ervaring mee en wil deze ervaringen met mij delen?

Ook tips om iets op te zetten zijn van harte welkom.

_________________
In Memoriam, Bobo Buitenzorg 24-5-1998
4-ever my greatest love!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Buitenzorg op 2001-12-11 09:59 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Buitenzorg op 2001-12-11 10:03 ]</font>


Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 10:48

Dennis verdient niet alles zelf maar redelijk wat. Z'n hoofdstel bv. Hij had zijn oude gesloopt en heeft 'zelf' een nieuwe gekocht. En volgende week betaalt hij z'n deken voor de helft zelf(meer heeft hij nog niet). Ik geeft lessen met hem en hij verdient ongeveer 10 of 20 gulden per week.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 11:01

mijn halve haffie verdient ook
ik geef rijlessen op haar, ook buitenritten
maar ik ben er altijd bij

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-01 11:02

De bedoeling is inderdaad niet om haar echt de stalling te laten verdienen (dat redt ze niet), maar gewoon een "zakcentje" of zoals jij schrijft voor een nieuw hoofdstel e.d.

Ik heb er ook aan gedacht om les te geven, alleen is Isabeau soms best pittig (niet gemeen en wel betrouwbaar) en bovendien heb ik geen papieren om les te mogen geven....Heb jij die wel?
Zo kwam er meisje bij mij om Isabeau te verzorgen, maar zij bleek zo bar slecht te rijden, zelfs haar eigen pony kan ze niet aan. Ze vroeg al of ik haar les wilde geven, maar daar stop ik natuurlijk niet onbetaald mijn tijd in. Maar de vraag, mag ik wel betaald lesgeven zonder de benodigde papieren?

_________________
In Memoriam, Bobo Buitenzorg 24-5-1998
4-ever my greatest love!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Buitenzorg op 2001-12-11 10:04 ]</font>

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 11:20

als je het zwart doet mag alles Knipoog
Ik geef ook les zonder papieren. Heb in Amerika zelfs 9 weken 5 uur per dag lesgegeven (betaald, wit) zonder papieren Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 11:36


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 22:28

he wat leuk! maar wilde je die "rondritten" in ajp gaan doen? want daar komen dus absoluut geen toeristen 's zomers, dan zou je alleen de braderie in St. philipsland hebben maar daar lopen volgens mij al pony's. maar wat was je precies van plan dan?

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-01 23:21

Toeristen (kids) bij het Grevelingenmeer of Krammersluis door het bijhorende natuurgebied rondrijden.
Zoiets, of ritjes op de pony, of inderdaad les geven op haar.....

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Dees

Berichten: 18905
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 10:39

Paardrijinstructeur is een vrij beroep, iedereen mag het uitoefenen ongeacht of de instructeur gediplomeerd is of niet. Wat wel van belang kan zijn: een gediplomeerde instructeur staat sterker bij geval van ongeluk en schade-verhaal. Maar je mag zonder diploma heus lesgeven.
Wat je ook moet bedenken; als jij je pony gaat exploiteren in het toeristenseizoen, dan ben je in feite (zij het een beetje) commercieel bezig....Houdt rekening met de belasting, die gaat het sowieso zien als inkomsten, en met een beetje pech kan ej er ook nog BTW over af moeten dragen. Maar dan ben je ook niet meer een beetje bezig, dan gaat het werkelijk om uren maken....
Zolang je het op een recreatieve, niet permanente manier doet en neit te veel reclame over maakt, zal dat meevallen. maar pas op: ga niet vissen in de vijver van de manegehouder, als die financieel last van je heeft, zal hij je aangeven en schadevergoeding eisen.... Bezint eer ge begint....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: abbij, Gambler21, Kinke, LaDonna75, Poldermenner, xYaartje en 98 bezoekers