Paard in trailer-bescherming

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-01 22:47

Oke, heeeel heeeel heeeel misschien krijg ik het voor elkaar om een trailer te lenen. Mijn eerste poging om dat ding te lenen is mislukt, maar ik houd stug vol. De auto is er al, dus de helft heb ik binnen Haha!

Maar nu:
Een paard in een trailer heeft normaal gesproken bescherming om, van die mooie grote beendingesen met lappen ed eronder.
Nou heb ik die natuurlijk niet en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er waarschijnlijk de centjes ook niet voor heb om ze te kopen.

Hoe zou je je paard toch kunnen beschermen in de trailer? Een andere optie (knutseloptie Verward ) om paardebenen safe te vervoeren?
Iets in de trant van bandages met viltlappen oid?
Of... ehm... misschien iets met fleece, heb ik ook nog een mooie lap van liggen..... Verward
Ze hoeft maar een klein stukje, maar ze heeft ook nog maar 1x op een trailer gestaan, en dat is lang heeeeel lang geleden!


seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 22:51

Bandages is toch prima..?..

RESPECT VOOR JE MEDEMENS!!!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 22:53

heb je geen peesbeschermers en springschoenen?

Anders id gewoon bandages!
met dikke lappen eronder, eventueel van een oude wollen deken.
Van te voren wel eventjes testen hoe ze dat oppakt, want sommige dieren vinden dat zo creepy dat ze zich beschadigen omdat ze bescherming om hebben.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 12:03

Inderdaad gewoon met peesbeschermers en springschoenen om, zijn ze prima beschermd hoor, waarschijnlijk zelfs beter dan met van die slappe transportbeschermers die je tegenwoordig veel ziet. Die stellen volgens mij weinig voor...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 12:04

Ik zie wel eens grote onderlappen tot de hak, met daaroverheen bandages. Lijkt me ook net zo goed helpen als gewone transportbeschermers, misschien nog wel beter.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 13:13

In dat geval zou ik gewoon voor gewone peesbeschermers gaan?

Is het een kleinstukje? Op Ameland heb je niet zo heel veel verkeer toch? anders zou je zonder kunnen gaan.
Ik doe het niet omdat hoe voorzichtig ik ook rijd er altijd wel een gek is die me snijd of geen voorrang geef waardoor ik hard moet remmen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 14:13

gewoon bandages zijn prima hoor.....
alleen dan iets meer bandageren als normaal, dus net iets lager, en net iets hoger boven. het beste kan je dan van die 4 meter bandages pakken.

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 14:16

als ik een paard op de trailer zet bandageer ik hem altijd....

vanaf een stukje over de kroonrand (dan is die ook beschermd) tot aan de knie, en dan met grote vilten lappen eronder.

ik heb daarvoor van die dikke fleece bandages maar het kan ook wel met gewone hoor, en als je springschoenen hebt zou ik die ook omdoen als ik jou was.

ik zie trouwens ook wel eens mensen die tot boven de knie (+- 15 cm) bandageren. dat lijkt mij persoonlijk niets omdat je het paard dan bellemmerd in zijn bewegingen, maar dat kan ik fout hebben...

liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-01 20:51

Ik heb dus geen springschoenen, maar ik moet nog wel ergens peesjes hebben liggen.
Heb er overigens maar twee, maar dat zal dan geen probleem zijn.

Wat zijn nou veel voorkomende "ongelukjes" in de trailer? Schaafwondjes enzo?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Kaus, serenta, Tess1, Zinzi_jewel en 37 bezoekers