Mobiel bellen te paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-01 12:55

Ik betrap mezelf erop dat ik wel eens op m'n paard zit te bellen tijdens een buitenrit ofzo Bloos Vrij decadent!
Ik bel niet zelf, maar als ik gebeld word neem ik meestal gewoon m'n telefoon op, als ik op een rustig stuk van de hei ben tenminste, langs de weg ofzo doe ik het niet, dan wil ik m'n aandacht er voor de volle 100% bij hebben en 2 handen tot mijn beschikking hebben (ook al is dat niet nodig, want ze is erg braaf, maar dat weet je niet zo zeker van je medeweggebruikers).
Gewoon midden in het bos of de hei heb ik toch meestal m'n teugels vrij lang en in 1 hand, dus waarom niet bellen met de andere hand *LOL*
Nou moet ik wel zeggen dat ik Gipsy heel goed ken, ik rij al jaren met haar buiten en ik ken haar door en door, kan vrij goed voorspellen hoe ze overal op reageert, op een vreemd paard zou ik het denk ik niet zo snel doen.
Misschien toch maar eens het handsfreesetje dat ik in de auto gebruik ook op m'n paard installeren *LOL*

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 12:58

Ik heb een handsfree setje aan m'n telefoon. 1 keer gebruikt bij een buitenrit maar doe het noooit meer! Haha! Je hebt dan gewoon 1 zo'n oorknopje in je oor en een langwerpig dingetje van zo'n 2/3 cm lang waar je dus in praat. Mijn haren had ik daarvoor gehangen zodat niemand het zag. Ik werd gebelt en begon te praten, en ik kwam 2 mensen tegen die me héél raar aankeken. Schijnheilig *LOL* Dus voortaan neem ik maar gewoon op, als ik de kans krijg. Schijnheilig

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 12:59

Misschien moeten ze maar een ''horsekit'' uitvinden zodat we handsfree te paard kunnen bellen.
Haha! *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 12:59

Ik bel ook te paard. Haha!
Maar alleen als iemand mij belt, want ik ben veel te geconcentreerd met rijden. Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 13:14

Nou, ik bel bij voorkeur niet te paard omdat ik dan andere dingen te doen heb. MAar als je buiten gaat rijden is het altijd handig om zo'n ding bij je te hebben. als ik gebeld wordt, zal ik het gesprek afkappen, maar stel dat er iets gebeurt, dan kun je tenminste gelijk bellen en zit je niet verloren in de middle of nowhere.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 13:14

op een of andere manier gaat mijn telefoon altijd wel een keer als ik op het paard zit. Echt waar, iedereen ergert zich dood. Maar ik neem em dus wel op.

Ik was een van de eersten met een mobiel een jaar of 5 geleden (althans in dat kleine plaatsje waar ik woonde) die ik voor mijn werk nodig had. Toen schaamde ik me dood als dat ding ging, vooral als ik buiten reed. Frusty

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 13:16

Tijdens de les zet ik hem vaak uit. Ik word namelijk heel kriegel als de telefoon dan gaat en dat zou degene aan de andere kant van de lijn best wel eens kunnen horen...

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 13:43

Tijdens de les staat ie uit en als ik in de bak rijd ligt ie in m'n kast zo'n 250 mtr van de bak vandaan hoor ik 'm lekker niet.
Buiten gaat ie wel mee.
Ik bel soms/ wordt gebeld.
langs de weg neem ik niet op maar in het bos wel.
Wel handig hoor

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 14:17

zelf bellen op mn paard doe ik niet, maar als ik word gebeld dan kijk ik ff wie het is Schijnheilig en of ik zin heb om op te nemen Knipoog als het belangrijk was bellen ze vast nog wel een keer Knipoog

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 14:44

Tijdens het rijden heb ik mijn telefoon altijd uit staan.. of althans, het geluid staat uit. Er zijn namelijk nog steeds paarden die er enorm van schrikken. Daar komt bij dat als ik aan het rijden ben, het daar veel te druk mee heb. Dan heb ik toch geen tijd om te bellen. Ik neem 'm wel altijd met me mee. Stel dat er onderweg iets gebeurd.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-01 14:53

Als ik in de bak rij (en zeker als ik les heb!) dan ligt hij in m'n kast, maar buiten heb ik 'm toch bij me voor de veiligheid dus dan bel ik ook gewoon Bloos
Ik heb wel m'n geluid uit staan, maar ik heb 'm altijd in m'n broekzak zitten en dan voel ik dat trillen ook wel Haha!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 14:54

Als k mn mobiel meeneem naar de paarden, staatie gewoon aan.
Ik leg m dan meestal gewoon op de bakwand.
Stel je voor dat mn ouders me heel dringend nodig hebben, of dat er iets is gebeurt, dan moeten ze me toch kunnen bereiken!!!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 17:00

*LOL* Ik heb wel eens galloperend zitten bellen! Haha!
Heb een keer gehad dat ik een paardje aan t beleren was, en vergeten was dat mn telefoontje in mn zak zat, dus werd gebeld, hele paard in de stress!! Bloos *LOL*

Afijn, t hoort dus niet. Schijnheilig

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 17:27

Ik zet mijn telefoon meestal uit als ik ga rijden. In ieder geval wel als ik les heb.
Ik rijd eigenlijk nooit buiten.. Maar dan zou ik mijn telefoon wel aan laten.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 17:30

Toen ik mijn jonge paard aan het inrijden was, had ik nooit mijn mobieltje bij me, omdat ik bang was dat ze zou schrikken. Maar een keer was ik het vergeten en ik werd gebeld. Nou ze schrok totaal niet, de enige die een beetje schrok was ik, omdat ik niet wist hoe ze ging reageren. Nu laat ik mijn mobiel gewoon in mijn zak zitten. Als paarden regelmatig je telefoon horen gaan, schrikken ze er echt niet meer van. En ze kunnen er maar beter aan wennen, want als je op wedstrijd bent zijn er ook zat mobieltjes om je heen. Ik heb trouwens ook weleens bellend op Jur gereden. Haha!

Ik heb hem trouwens wel uit als ik les heb, vind het nogal respectloos voor de instructeur/instructrice als je gaat lopen bellen onder de les, en trouwens ook zonde van je les.

_________________
Quote Joostje (Death_squad): "Ik vind het heel erg romantisch om met Winchester door de bossen te rijden. Als je door het bos rijdt ben je één met de natuur en dat vind ik gewoon heel erg prachtig!"

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jura op 2001-12-11 16:31 ]</font>

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 18:27

Ik heb wel eens iemand gebeld te paard toen ik langs de weg reed. Vond het wel gaaf dat die ander het geklik-klak van Beau zijn ijzertjes kon horen en Beau is ook zo mak als wat. Lachen

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 18:53

Ik heb mijn telefoon wel altijd bij me als ik ga rijden, bak of buiten, maakt niet uit. Heb um wel op tril functie staan, maar dat heb ik sowieso altijd. Tijdens de les neem ik gewoon niet op (hoewel mijn instructeur wél gewoon z'n telefoon opneemt als ie ls geeft...). Als ik voor mezelf rijd en echt fanatiek bezig ben neem ik um ook niet op, tenzij ik aan het uitstappen ben ofzo.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 19:07

ik doe het noooit, tenminste ik probeer het nooit te doen! ook niet in de binnenbak.... bij ons is de korte zijde nog open en erhoef maar een vogel op te vliegen en...... tja je raad het al heel soms doe ik het wel maar op mijn gemak ben ik dan niet! bij mijn vorige paard deed ik het wel maar nu niet! deze vertrouw ik nog neit helemaal 100% dus vandaar.....

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 19:09

Ik heb als ik ga rijden en ik verwacht een telefoontje of ik moet iemand bellen altijd mijn headset aan. Gewoon een oortje in, met een klemmetje vast aan je jas en telefoon in je zak. Werkt prima als ik in de bak rijd, met longeren ook heel handig, want dan heb je gewoon je handen vrij.

Ach en ik bel Margreet gewoon als ze voor een mega drukke kruising bij het stoplicht staat te wachten Knipoog Frusty . Had er even niet aan gedacht Bloos .

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 19:10

Als ik buitenrijd neem ik hem altijd mee. Met binnenrijden laat ik hem altijd in mijn zadelkast liggen. Met buitenrijden is het trouwens wel heel handig! Stond een keer een kwartier met Brando op een plek waar hij niet lang wilde. Toen maar Monica gebeld wat ik nou eens moest proberen!! Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-01 19:17

Citaat:
Op 2001-12-11 18:09, schreef Lunatic:
Ach en ik bel Margreet gewoon als ze voor een mega drukke kruising bij het stoplicht staat te wachten Knipoog Frusty . Had er even niet aan gedacht Bloos .


Als ik niet gezien had dat jij het was had ik ook echt niet opgenomen!
Maar ach, Gipsy stond gewoon op rust, half te slapen, totdat we over konden steken dus zo erg was het nou ook weer niet!
(maar die mensen in de auto zaten wel raar te kijken!)

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 20:57

Sorry, ik ben er zwaar tegen om te paard te bellen. Ik zet mijn tel zoiezo uit zodra ik bij Pinky bent, want als ik bij Pinky ben is mijn aandacht voor hem en heb ik geen zin in onnuttige telefoontjes. Binnen een paar uur ben ik weer thuis en als er iemand plots dood was issie dat na een paar uur ook nog wel *LOL*

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 21:03

ik heb wel es gezien dat iemand onder een manegeles werd gebeld, en die zat daar dus ff met de telefoon
ikzelf heb 1 keer te paard gebeld, toen zat ik zonder hoofdstel en zadel op expensive (dus helemaal los) en toen zag ik me telefoon ligen dus ik ff laura opgebeld wat ik aan het doen was haha

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 22:07

Hi hi, tja meestal heb ik het geluid uit staan, maar het komt toch nog wel voor (afgelopen zondag tijdens buitenrit) dt de telefoon dus nog wel aan staat, en dan neem ik hem wel op... Tenzij het gevaarlijk is bv in verkeer of als we sneller rijden dan stap... Ben er in principe dus geen voorstander van maar... Kan gebeuren!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 23:14

Om heel eerlijk te zijn vind ik het onzettend stom om iemand al bellend te paard zien zitten.
Dat vind ik overigens ook als ik iemand in de bus, op de fiets ed. zie bellen.
Ik denk dan, ben je nou echt zo belangrijk?? Moet je op dat moment nou echt even bellen met je moeder? (nou ja of wie dan ook Haha! )
En dan te paard, tijdens je ontspanning (of inspanning) moet je dan echt bellen of gebeld worden??

Zoals misshcien een beetje doorschemert, ik heb het niet zo op die dingen. Reuzehandig, dat wel. Ook errug practisch op reis of weet ik veel wanneer, om even te melden dat je eraan komt, of om sperma voor je paard moet bestellen. (dat was de laatste keer dat ik hem gebruikt heb Haha! )
Maar toch niet op je paard??