Paardenmensen gunnen elkaar niets

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Paardenmensen gunnen elkaar niets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-04 22:09

Soms lijkt het wel alsof paardenmensen elkaar niets gunnen.

Nu ik een eigen paard heb kijkt iedereen die wat minder bedeelt is met een verzorgpaardje 2x in de week, of enkel manegelessen groen en geel van jaloezie is. Maar ook andere paardeneigenaren lijken mij (en elkaar uiteraard Knipoog ) niks te gunnen.

Ik wordt gewoon een beetje niet goed van de mensen die elkaar een beetje het leven zuur lopen te maken en elkaar het licht in de ogen nog niet gunnen.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is, want ik kan t niet zo goed uitleggen.
Herkent iemand dit, of ligt t nou echt aan mij?


Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:11

generaliseren is ook een kunst Tong uitsteken
Ik herken het niet eigenlijk..

CharazJarig

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:14

ken het niet, sta op een gezellige pensionstal waar er verschillende mensen ook wedstrijden rijden (om maar een voorbeeld te geven) zijn ook een paar meiden die tegen elkaar rijden, maar om elkaar niks te gunnen...

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:16

Weggaan van de manege.

Het is echt niet overal zo, maar inderdaad vaak op maneges wel. Zoek een leuke pensionstal en je zal zien dat de sfeer daat veel beter is.


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:16

Ja dat herken ik zeker wel! Er is echt een groep mensen die meent dat ze alles perfect voor elkaar hebben en zichzelf geweldig vinden en een ander niets.
Er is ook een groep die paarden leuk vinden en geintresseerd zijn in anderen, hoe zij het doen, dingen overleggen, eindeloos praten over paarden etc.
en dan heb je inderdaad zo;n groep, die je opvallend vaak op dressuurwedstrijden "ontmoet", die een ander het licht niet in de ogen gunnen. Ze staan over iedereen te roddelen, alles af te kraken en je boos aan te kijken....zucht.....Ze komt ze ook vaak tegen op maneges en pesionstallingen Haha!
en dan heb je ook nog een groep kinderen die huizenhoog tegen je opkijken omdat je paarden hebt, en die bijna bedelen om een keer langs te mogen komen Lachen zo was ik vroeger zelf ook, hihi

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:18

Ik denk dat het ook een beetje afhankelijk is van waar je met je paard staat. Zelf heb ik er geen last van. Ik sta op een kleine gezellige pensionstal waar iedereen elkaar in waarde laat. Maar ik heb hiervoor wel op een manege gereden, waarvan ik eerlijk moet zeggen dat de gevoelens die jij hierboven beschrijft wel de boventoon voerden. Vooral als er een kwestie van competitie in het spel is, kunnen mensen rare dingen doen.
Maar zoals ik al zei; ik heb er geen last van. En ik zie er ook het nut niet van in om andere mensen een rottijd met hun paard te bezorgen. Daar heb je niets aan. Lachen

...

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:18

tjah,het komt overal wel voor denk ik...
ik werk op een hele luxe stal en daar is allemaal haat en nijd,maar op de "simpele"pensionstal waar ik zelf sta wordt ook flink gestookt,en ben ik een beetje het buitenbeentje:ik ben verwend dmv mn werk en mn redelijk goede jonge paard...
gelukkig doe ik er verder ook niets voor ofzo:?

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:29

oh nee! bij ons op stal,is het helemaal niet zo!
eerder andersom!
ik moet nu door lichamelijke klachten,mijn paard verkopen,en iedereen leeft ontzettend mee!
of als er een kreupel is ,precies hetzelfde! OK dan!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Lando
Berichten: 72
Geregistreerd: 29-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:31

Gelukkig zelf niet echt meegemaakt dat mensen ineens anders naar me gingen kijken dat ik een eigen paard heb en ik ook niet naar andere mensen.. Maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ik zowat heel mijn leven een paard heb gehad en mensen mij niet anders kennen. En mijn paarden thuis heb staan.
Een vriendin van mij, die eerst geen paard had, bij mij mocht komen rijden Lachen zij deed ook alles voor een andere vriendin van haar met een eigen paard, mee op concours en proefjes voorlezen enz.
Nou heeft ze dus wel een paard gevonden waar mee ze rijdt, nou mochten hun samen doen met een trailer van een kennis van hun beide, maar dat meisje met een eigen paard dat wou dat gewoon niet.. Terwijl ze in de zelfde categorie rijden en het een 2-paardstrailer is..
Soo ik dacht echt van wat ben jij een ......
Dat kun je toch niet maken.. tegen over een vriendin.. Nouja vriendin is het dus niet meer..

Maar gelukkig sta ik hier thuis.. Heb alleen wel eens meningsverschillen met pap en zusje die altijd weer comentaar hebben Tong uitsteken

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:37

Ik herken het ook wel...Ben zelfs het 'mikpunt' van treiterij geweest..Meest zielige dingen werden uitgevreten..Peesbeschermers gejat,mijn hele poetskist gesloopt en overhoop gehaald,meteen ook maar de duurdere spullen weggehaald...Vlak voor de wedstrijd knotjes eruithalen etc...Ach,achteraf zie ik het als een groot compliment..Het arme mens kon niet winnen Haha!

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:41

ik heb mijn paarden opstal met ze 2e dus dat schilt
maar ik weet wat je bedoeld
sommige mensen voelen zich te trots om te zeggen dat je paard best wel braaf is ofzo
het ergste vind ik nog als mensen(lang niet allemaal natuurlijk) die paarden met papieren hebben
dan proberen te beweren dat een paard met papieren beter is
en op een paard zonder papieren neer kijken
en dan nog durven te zeggen een paard zonder papier deugt niet
terwijl een paard met papier net zo lastig kan zijn
als een paard zonder papier

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-04 22:42

Lando schreef:
Nou heeft ze dus wel een paard gevonden waar mee ze rijdt, nou mochten hun samen doen met een trailer van een kennis van hun beide, maar dat meisje met een eigen paard dat wou dat gewoon niet.. Terwijl ze in de zelfde categorie rijden en het een 2-paardstrailer is..
Soo ik dacht echt van wat ben jij een ......
Dat kun je toch niet maken.. tegen over een vriendin.. Nouja vriendin is het dus niet meer..

Maar gelukkig sta ik hier thuis.. Heb alleen wel eens meningsverschillen met pap en zusje die altijd weer comentaar hebben Tong uitsteken


Ja, op dat soort banketstaaf kleinigheden doel ik eigenlijk. Van die mensen die je niet vol in je snuit, maar toch wel duidelijk laten merken dat ze je niks gunnen.

Uiteraard is niet iedereen zo en gelukkig sta ik met maar een paar mensen bij een boer, dus dan valt t nog wel mee. Maar als ik zo verhalen hoor of lees... Maar zelf heb ik t ook dat andere ruiters opeens anders tegen me doen nu ik een eigen paard heb. Sommige doen gewoon ronduit gemeen.

Ik begrijp dat het enigzins generaliserend overkomt, maar dit is echt niet de bedoeling!!! Ik weet zeker dat bij andere sporten (vooral zodra er wedstrijden bij komen kijken) het precies zo is. Ik bedoel meer dat ik het heel erg jammer vind, omdat ik altijd dacht dat 'wij paardenliefhebbers allemaal het beste voor ons (eigen) paard ÈN dat van andere willen en iedereen zijn plezier gunnen.' Helaas zitten er blijkbaar een paar rotte appels tussen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:45

ik herken het duidelijk meisje, een vriendin van me heeft een oude shet, en pharaon (heb al eerder gezegd dat ie graag showd, jah die was weer bezig, nu wil ze niets meer met mij te maken hebben
(ze was aan het kijken toen pharaon juist op zijn mooist liep, kin op de borst, staartje omhoog en de beentjes naar vore gooien) nu was ze boos!gewoon omdat pharaon mooier loopt Verward ze moest een weten hoe veel werk ik heb gehad aan dat kleine ding

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-04 22:49

wenny schreef:
ik heb mijn paarden opstal met ze 2e dus dat schilt
maar ik weet wat je bedoeld
sommige mensen voelen zich te trots om te zeggen dat je paard best wel braaf is ofzo
het ergste vind ik nog als mensen(lang niet allemaal natuurlijk) die paarden met papieren hebben
dan proberen te beweren dat een paard met papieren beter is
en op een paard zonder papieren neer kijken
en dan nog durven te zeggen een paard zonder papier deugt niet
terwijl een paard met papier net zo lastig kan zijn
als een paard zonder papier


Zo te lezen heeft iemand je op je teentjes getrapt? (heb je een papierloos paardje?).

Ja, ik merk het ook, maar dan andersom. Ik heb zelf een paard met papieren (een mérens, dus ook nog is een best apart paard) en sommige mensen nemen dat blijkbaar niet zo goed op ofzo... Verward Ik had persoonlijk net zo lief een papierloos paard gekocht.

Verder kan ik zelf niet tegen de 'slimmeriken' die een paard van 11 oud vinden. Mij is door mijn instructrice aangeraden om als eerste eigen paard geen hele jonge te nemen, ook omdat mijn zusje die pas 2 jaar rijd er ook een beetje mee wil rondhobbelen.
Verder ga ik elke dag zelfstandig, zonder andere paarden, naar buiten, en dat wil ik niet met een jong paard.
Zelf bewust voor gekozen, maar sommige mensen doen er heel kleinerend (hoe schrijf je dat?) over.

Lando
Berichten: 72
Geregistreerd: 29-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:53

Ja ik vind ook dat je elkaar maar een beetje moet helpen, ik sta zo goed als voor iedereen klaar, maar het moet niet alleen van mijn kant komen, maar dan nog ga je de ander het toch niet "zuur" proberen te maken.. Zo denk ik er dan over.. Met mijn voorbeeld dan kijk al zou ze nou een 1 paardstrailer hebben en het zou echt niet kunnen dan is het wat anders maar gewoon niet willen! En de rede is al helemaal Verward Het is namelijk die vriendin van mij dan.. heeft dus als verzorgpaard een paard dat Z heeft gelopen en daar rijd ze heel goed mee dus gewoon heel veel geluk.. Nou begint dat andere meisje van jaa jij hebt ook echt geluk enzo, terwijl ze zelf gewoon een supermooi en goed paard onder dr kont krijgt geschoven om het zo maar te zegge en alles krijgt wat ze wil..
En zo'n mensen daar kan ik dus niet tegen..
Nog een beetje te volgen.. Haha!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:53

Ow dat ondervind ik niet hoor Ik heb eigenlijk weinig met "niet" paarden mensen te maken Haha!
En alle paardenmensen die ik ken hebben een eigenpaard.

Lekker laten gaan joh... Wat heb je er nou aan?

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 23:07

fsoudan schreef:
Ow dat ondervind ik niet hoor Ik heb eigenlijk weinig met "niet" paarden mensen te maken Haha!
En alle paardenmensen die ik ken hebben een eigenpaard.

Lekker laten gaan joh... Wat heb je er nou aan?

geen ide, maar zoals ik al zei, zij is gewoon stikjaloers omdat pharaon goed loopt, maar ik ben er elke dag bij, elke dag weer gaan we een stapje verder, lukt het niet gaan we weer een stapje terug tot hij weer klaar is voor dat stapje verder!!
je hebt gewoon geduld nodig, dat heeft ze niet, daarbij , een shet gaat geen z2 kunnen lopen, maar dat verwacht zij blijkbaar wel, zij verwacht dat hij het allemaal kan, maar dat gaat niet, ik ben bij pharaon ook van 0 af aan moeten beginnen, en soms word je geduld echt op de proef gesteld
ik gun het andere mensen echt dat ze een leuk paard hebben!!!, omdat ik weet hoe het is om een goed en leuk paard te hebben...en met geduld, kan je met elk paard veel bereiken en daar zit het probleem nu juist bij de jongere ruiters onder ons (sommigen!! ken veel ruiters die even oud zijn als mij maar die stukke beter rijden)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 23:09

Idd weggaan bij die manege, er is echt heel veel verscjil onderling, ik heb beide kanten ook helaas mogen ervaren.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 23:52

Helaas is er idd zeer veel haat en nijd.
Ik met mijn vak , heb er dagelijks mee te maken.

Als een klant van een manege zonder dat de baas erbij is, een paard koopt, dan heb je de poppen al enorm aan t dansen.Dat is voorbeeld 1 dat ik geef......

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 00:05

Ik dacht dat het eigenlijk wel mee viel.
Maar moet zeggen dat vandaag mijn ogen open gegaan zijn...

Details zal ik besparen, kind zit ook op Bokt, maar jees...wat kunnen sommige *gelukkig lang niet allemaal* achterbaks en gemeen zijn zeg...en zo totaal vooroordelend.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 00:15

ik heb er bij mij op stal geen last van Lachen gelukkig!

Dag lieve mama...

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 00:16

persoonlijk weinig problemen met die mensen omdat ik op de manege kom voor me paard en niet voor al die mensen die op je neer kijken...
ik weet voor mezelf namelijk dat me paard een heel goed plekje heeft en het naar der zin heeft en als ik wil rijden kan dat...
en de mensen die er dan verder rijden en aardig zijn is alleen meegenomen, en de rest tja om het netjes te houden.... ik negeer ze gewoon.... heb eigenlijk wel medelijden met die mensen.... Ach gut

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-04 00:37

Silenzio schreef:
persoonlijk weinig problemen met die mensen omdat ik op de manege kom voor me paard en niet voor al die mensen die op je neer kijken...


Ja, ok, maar zonde is het wel. Je hebt toch allemaal dezelfde hobby en intresses (zou je zeggen). Het zou heel veel gezelliger kunnen zijn op bijna alle stallen imo.

Charmaine
Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 00:40

Op elke stal, hoe klein ook, wordt wel eens geroddeld. Daar ontkom je niet aan. Het alleen niet altijd negatief. Bij ons op stal is de sfeer over het algemeen erg goed. Alleen nu we bezig zijn met onze clubkampioenschappen ( over 4 wedstrijden) merk je dat er toch wel een aantal is, dat een ander niets gunt. Ze moeten en zullen die beker hebben. Hou je tochg wel. Waait wel weer over, denk ik maar.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 00:42

Als ze zo kinderachtig zijn op die stal zou ik wat anders zoeken. En de mensen op een stal zijn bepalend voor de sfeer van de stal. Kijk dus goed waar je heen gaat, anders kun je van daar uit ook weer een andere stal zoeken.

En dat paardeneigenaren elkaar het licht niet in de ogen gunnen heb ik persoonlijk bj ons op stal nog niet meegemaakt.

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 182 bezoekers