Wei geintjecteerd,hoelang niet op de wei?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Wei geintjecteerd,hoelang niet op de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 22:00

Vandaag is de weide eindelijk geinjecteerd met koemest...Nu lijkt het mij niet zo'n goed idee om mijn paard er morgen al meteen in te zetten,de boer beweerd dat dat geen kwaad kan. Hij vind dat die paarden zelf wel weten wat wel en niet te eten.
En ik twijfel dus...Heb natuurlijk liever dat ze gewoon de wei opgaat,aangezien ze anders de boel afbreekt,maar een ziek paard is natuurlijk ook niet alles..Wie helpt?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:01

Ik zou het nog niet doen. Mijn wei is 2 weken terug geinjecteerd en bij mij hebben ze er gister een anderhalf uur op gemogen. Maar pas nadat het een keer goed geregend had.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:46

Eerst een flinke regenbui dan de wei op. Ik hou meestal zo'n 2 weken aan, dan kunnen ze vaak de wei weer op.

Bij ons wordt altijd alles geinjecteerd en gekunstmeststrooid.
Het kunstmest moet echt goed weg zijn voordat ze de wei weer op gaan, het is niet fijn als de paarden dit binnen krijgen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:58

chantal_cs schreef:
gekunstmeststrooid


Da's een goeie voor galgje Haha! !

Idd, 2 weken voor koemest (mits goede regenbui) en langer als er kunstmest gestrooid is.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 22:58

Bedankt voor jullie antwoorden OK dan! Met de zoekfunctie nog een ander topic kunnen vinden en ook daar wordt geadviseerd even te wachten..Morgen moet ze tijdens het mesten van de stal even 20 minuutjes op de wei..Dan weer naar binnen en ga ik er gewoon 2 of 3 keer heen om haar in de andere wei te laten grazen aan de hand en te rijden.