Bram kreupel, DA tests gedaan..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Bram kreupel, DA tests gedaan..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-04 12:50

Bram is al zo'n 2 weken kreupel. Eerst moest hij op advies een week boxrust. Daarna aan de hand stappen over het harde. Dat leek beter te gaan maar de 3e dag stappen was hij toch weer onregelmatig. Gister de dierenarts maar weer gebelt en die is net weg. Eerst moest ik draven over het harde. Toen even longeren op het harde, bram deed alles behalve rondjes lopen .. Duidelijk flink kreupel, zowel rond als rechtdoor. Dat werd verdoven en kijken waar hij kreupel was. Eerst onderaan voor hoefkatrol. Dit was negatief, hij liep nog steeds kreupel. Toen iets hoger, z'n sesambeentjes werden allebei verdoofd. En jawel , hij liep weer helemaal zuiver. Straks moet ik bellen om een afspraak te maken voor foto's. Ben benieuwd wat er uit komt. Weet niet zo goed wat voor kreupelheid er zit bij de sesambeentjes, atrose ofzo???. Ik hou jullie op de hoogte, straks bram maar even lekker verwennen met muesli..

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:58

jeetje,dat is niet zo leuk zeg!
hopelijk komt er goed nieuws uit!

geef bram maar een extra knuffel van me Haha!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:00

balen zeg dat ie nogsteeds kreupel is!

sesambeentjes kunnen slijtage hebben, artrose.
of een scheurtje erin, of zelfs gebroken zijn, maar dat aan beide benen lijkt me sterk

bram is alweer wat ouder, dus ik denk dat het slijtage is, of er de naam artose aan wordt gehangen verschilt per DA
maar wie weet valt het wel alles mee, laat het maar weten als je de uitslag hebt

sterkte!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-04 14:03

Niet aan beide benen. Het is alleen linksvoor. Ik dacht zelf eerst dat het weer z'n schouder was, maar dit is het 'gelukkig' niet. Hij wilde eerst amper stappen en na de 2e verdoving begon ie zelfs te dribbelen naast me. Dat is dus een teken dat ie daar wel degelijk pijn aanhad. Maar een sesambeentje breek je niet zomaar denk ik, zover ik weet heeft hij geen gekke dingen gedaan.

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:10

jeetje! succes ermee! hopen dat er iets uitkomt wat goed te genezen is!!
heel veel succes!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:18

Bah, wat vervelend. Gelukkig heb je nu iig wat duidelijkheid over waar de pijn vandaan komt.
Sterkte ermee!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:48

wat vervelend.Hopelijk is het niet iets heel ergs.Maarja hij is natuurlijk al wat ouder

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:32

Och, wat vervelend voor je.
Over de sesambeentjes heen lopen de buigpezen. Sesambeentjes zijn er voor om die pezen te beschermen en om de spieren goed te kunnen laten werken.
Het kan echt vanalles zijn. Heeft de DA echt gezegd dat het de sesambeentjes waren, of de 'regio van de sesambeentjes'. Als het in die regio is, zou het ook nog een slijmbeursontsteking ofzo kunnen zijn.
Laat je ons de uitslag van de foto's horen?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

marlou
Berichten: 1208
Geregistreerd: 10-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:48

succes. ben benieuwd wat het is laat het ons weten

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:19

mmm verstandig dat je inderdaad foto's laat maken..........succes ermee!

Marije_jiplover

Berichten: 25251
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:44

IK weet niet of ik je helemaal goed heb begrepen, maar heeft je dierenarts maar 2 keer hoeven te verdoven, voordat je paard rad liep? Als het goed is, is hij dan op de kogel verdoofd, wat betekent dat het hele hoefgewricht verdoofd is en het kroongewricht gedeeltelijk, maar als het goed is nog niet de sesambeentjes, die zijn pas verdoofd als er verdoving is gespoten boven de voorknie en dat is bij een normaal geleidingsaneasthesie-protocol bij kreupelheden pas de 4e verdoving.
Dus of je hebt het niet goed begrepen en bedoelde je dierenarts het distale sesambeen (en dat is wel de hoefkatrol) of je dierenarts heeft de geleidingsanaesthesie erg raar uitgevoerd en dan kun je er niks over zeggen, aangezien hij dan 2 stappen heeft overgeslagen.
Ben benieuwd.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:46

pfff... jeetje zeg... het kan idd best atrose zijn Scheve mond , maar voordat je allerlei dingen in je hoofd gaat halen, hoeft het natuurlijk niet. Gewoon even afwachten!!!

Ben heel benieuwd wat het is.. Sterkte en een knuff voor Bram Lovers


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-04 19:26

Hij heeft iets bij de kogel verdoofd. Hij zei dat ie stapsgewijs ging verdoven en hij heeft de eerste 2 stappen verdoofd zeg maar. Dat was bij de bal van de hoef iets en wat hoger (het rondere gedeelte) Ik heb het niet gezien want ik stond de andere kant op te kijken, naalden & bloed Nagelbijten / Gniffelen .. Hij zei iets over sesambeentjes, maarja al die termen .. Hij zei dat ie de volgende stap (gewrichtsverdoving) niet aan huis kon doen, maar dat was achteraf ook niet nodig, want het werd al duidelijk bij de 2e verdoving. .
Aanstaande maandag om 9.15 moet ik foto's laten maken. Ik laat jullie weten wat er uit is gekomen...

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Marije_jiplover

Berichten: 25251
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:34

Ok, dan heeft hij het wel gedaan volgens de manier waarop ik het geleerd heb en dat betekent dat de aandoening niet zit in de sesambeentjes van de kogel, maar in het hoef- en of kroongewricht of in de hoeflederhuid.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, Lanoca, Wopkebrok en 15 bezoekers