lesgeven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

lesgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 12:29

voor gym moeten wij lesgeven. we hebben hgekozen voor op de pc lesgeven. aangezien we geen diplomas hebben enzo, willen wij gewoon de kinderen oefeningen laten doen zodat de ponys lekker ontspannen lopen en soepel worden. hebben jullie misschien oefeningen die daarbij helpen?

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:58

Moet jullie dat voor Gymnastiek doen of bedoel je nou wat anders met Gym Verward

Dan kun je overwegen of de kinderen te laten gymnastieken op hun pony (wel met brave dieren doen). Teugels in een knoop, laat ze de tenen aanraken, de oren en de staart van de pony, zwaaien met hun armen etc...
Alleen in het halthouden en stap doen natuurlijk.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:04

Ik snap de vraag ook niet echt...

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:02

Laat ik zeggen dat ik de vraag helemaaaaaal niet snap. Wil je nou met paard lesgeven of iets op de pc doen?

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:05

pc = ponyclub denk ik, geen personal computer in dit geval Haha! Knipoog

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:45

Vertel eens wat meer, wat voor opleiding doe je en wat wordt er van je verwacht?

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:16

Hahhaa, oja, pc kan natuurlijk ook ponyclub zijn. Ik denk weer meteen an computers Haha!

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 19:18

ow sorry :d
okee zal het wat duidelijker uitleggen.
ik zit nu 4 vwo en dan moet je voor gym lesgeven. kiki en ik gaan dat doen op de ponyclub. maar we hebben geen diplomoa's en willen het dus niet te moeilijk maken. daarom willen wij de kinderen gewoon gaan helpen met oefeningen voor de pony's om die soepeler te maken enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 21:34

Misschien is het leuk om te slalomen om pionen oid, je moet constant je stelling en buiging veranderen. Ook zitles is een optie, simpel om te doen en heel effectief. Overgangen rijde is ook heel goed voor soepelheid te verbeteren. Zowel van draf naar stap bv als in de draf.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 21:53

Wij moesten dat ook alleen dan moest het wél inde gymzaal kunnen gebeuren.

Moeilijke keuze; je hebt hier niet alleen kinderen maar óók de pony's waar je rekening mee moet houden.
Ik zou het jezelf niet te moeilijk maken want pony's die niet soepel zijn die krijg jij niet in een uur soepel. En ik denk niet eens dat jouw gymleraar het verschil zal zien.....
Wat erg belangrijk is, is dat je overzicht hebt, en duidelijk bent naar je leerlingen.
Het is (denk ik) makkelijker, ook voor je leraar, om juist de beginners in een uur een nieuw figuur aan te leren. Bijvoorbeeld 'door een S van hand veranderen' dan heb je in een uur iets bereikt wat anderen ook kunnen zien.

Nogmaals maak het jezelf niet te moeilijk en zorg dat IEDEREEN kan zien wat voor een doel je hebt bereikt...

Succes

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 21:54

(owja: maak duidelijke doelstellingen en noteer hoe je ze wilt bereiken en hoe je kan zien dat ze bereikt zijn!!)

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 00:05

en de kinderen gymoefeningen op de pony's laten doen? of telt dat niet mee?? Dus tenen aanraken, oren anraken, molentjes maken met de armen enz. zomaar een idee hoor, misschien is dat wel helemaal de bedoeling niet!

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 18:56

Overgangen netjes gaan rijden(dus niet van hij moet bij B stil staan maar ga eerst diep zitten enzo..) En misschien door middel van spelletjes maar niet op snelheid maar op stijl. Dus slalommen (met een knoop in de teugels als de pony's goed op beenhulpen reageren)

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 19:08

ja okee, die slalom lijkt me wel iets. ik ga gewoon dingetjes uit de proeven oefen en dat ze die netjes afwerken enzo. dank jullie Haha!