Martingaal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-01 19:54

Is er een andere "hulpteugel" die de zelfde werking heeft als een martingaal, maar die GEEN leer tussen de benen heeft?
Ik heb zelf niets kunnen bedenken.

Het is namelijk voor Berber die last heeft van de martingaal op de plek waar hij om haar singel zit. Ze is erg gevoelig en heeft z'on superzachte neopreensingel. Tsja en dan z'on hard stuk leer ertussen werkt dus niet.
Ik heb hem toch eigelijk echt nodig, want zodra Berber in opstand komt, of niet wil luisteren doet ze haar hoofd omhoog! Met als resultaat dat ik niets meer te vertellen heb.
Vandaag heb ik met Isolda haar bit gereden, Pelham, maar is voor Berber veeeel te scherp. Ook daardoor schiet ze in de stress.
Ik moet haar dus met een gewone dikke trens rijden...

Iemand een idee?


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-01 21:48

euhm, tja, het enige wat niet tussen de voorbenen doorkomt zijn bijzets of slof.
Misschien kan je het stuk leer dat tussen de benen zit met een hoes omkleden oid?
Lastig hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 10:29

Jantina, speciaal voor dat probleem zijn er neopreensingels met een ijzeren ringetje aan de onderkant, zodat je daar je hulpteugel aan vast kunt maken, net als bij westernsingels. Vraag er eens naar bij je ruitersportwinkel!

Succes, Sonja.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 11:15

ik heb bij shico een martingaal van nylon, t zelfde spul als een halster maar dan wat dunner. heb ik op paard '99 gehaald bij een of andere western kraam iets gedoe.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-01 12:38

Heeejjj... Een ringetje aan de singel! Wat een goed idee. Ga het direct vertellen aan mijn zus. Zij is degene die dat ding moet kopen, het is tenslotte haar paard. (misschien kan ik het er zelf ook aan zetten)
Maar omdat ik Isolda niet zo veel rij op het moment, wilde ik wat meer met Berber aan de slag gaan. Kijken of ik dat hoofd ook zonder martingaal naar beneden kan houden..... Wat waarschijnlijk een heel drama zal worden. Weet ook niet precies hoe ik dat aan zal pakken. Hmmm..

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 18:41

eeeuuhhm..hoe heet dat kreng... Halsverlenger...gewoon elastiek dus... Ik heb laast ook iets van een borstuig gezien, die onder jou benen vast gaat, en daar zit dan een martingaal aanvast...heel vaag

Groetjes Ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-01 21:12

Leg eens uit?? Ik ben benieuwd wat je bedoeld. Ik heb nu alle tijd om me in deze dingen te verdiepen.


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 22:39

Ik zal eens een plaatje ergens opzoeken als ik die heb.

Een borsttuig dat tegen gaat dat het zadel naar achteren glijdt.Die je met 2 *lussen* vastmaakt een de zijkant van het paard, onder je zadel.Net bij jou benen.Dan zit daar een martingaal aanvast...Misschien heeft dat meisje het wel zelf gemaakt.Geewoon de riem eraf gesneden (vermoed ik dan) die onderaan desingel wordt vastgemaakt.En een soort knoop op die plek.Dus hij zit niet vast... Verward Verward Verward

Snap je het nog..hihihi

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-01 07:32

hihi, ik denk het wel.
Een riem voor de borst langs, die normaal het zadel op de plats houd. En dan daaraan, aan de voorkant een stuk van de martingaal.
I get it. Zie nog niet hoe je dat zelf zou kunnen doen, maar misschien zijn die dingen ook wel te koop!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 08:23

Een western martingaal gemaakt van touwtjes,
schiet me inene te binnen... Party!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 08:31

misschien is dit iets? Er zit wel iets tussen de beben, maar dat is volgens mij geen leer.
Afbeelding
Kavalkade Jumperhelp
Elastische halsriem/martingaal combinatie die er voor zorgt dat het paard optimale bewegingsvrijheid heeft. Inclusief martingaal.
NLG 168.03
Euro 76.12

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-01 12:41

He Stef! Bedankt voor het meedenken!
Alleen zoek ik echt iets dat niets om de singel heeft. Berber is zo gevoelig, die krijgt bv. zelfs van het halster kale plekken onder haar kaak. Naja, inieder geval Lief van je dat je eraan gedacht hebt!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 13:39

Je hebt van die springsingels met van die flappen eraan. Ik weet niet of dat heel zacht is maar daar zit wel een ring aan.
Kun je er niet een bontje oid omheen doen?
Neusbontje bv?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 13:39

Je hebt van die springsingels met van die flappen eraan. Ik weet niet of dat heel zacht is maar daar zit wel een ring aan.
Kun je er niet een bontje oid omheen doen?
Neusbontje bv?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BVLJ, GoogleAdsense, YandexBot en 12 bezoekers