Afgroeten bij het springen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Afgroeten bij het springen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 13:52

Is het verplicht/wordt het gewaardeerd als je na het parcours afgroet, volgens mij is dit niet verplicht (weet niet zeker). Aangezien dit natuurlijk weer tijd kost weet ik niet af dit altijd gewaardeerd wordt? Krijg je extra stijlpunten hiervoor of juist minder!

Help me! Zondag 1e officiele wedstrijd. (springwedstrijd)

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:09

Ik heb een keer een jury horen klagen over afgroetende ruiters, dat vond ie vreselijk . Dat kost alleen maar tijd, en het staat niet in het reglement.

Dus sindsdien groet ik niet meer af, en ik heb daar nog nooit negatieve ervaringen mee gehad.

Dus mijn tip: niet afgroeten, als je klaar bent gelijk de rijbaan verlaten.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:42

miss_jumpy schreef:
Ik heb een keer een jury horen klagen over afgroetende ruiters, dat vond ie vreselijk . Dat kost alleen maar tijd, en het staat niet in het reglement.

Dus sindsdien groet ik niet meer af, en ik heb daar nog nooit negatieve ervaringen mee gehad.

Dus mijn tip: niet afgroeten, als je klaar bent gelijk de rijbaan verlaten.


Sorry dan vind ik de jury DOM. Ik vind het niet netjes en ik weet dat veel jury leden het waarderen als je het doet (ben omroeper). Zodra de ruiter over de laatste hindernis gaat kan de volgende binnenkomen dan is afgroeten geen probleem kost weinig tot geen tijd. Als die jury moppert omdat het tijd kost zal het eerder aan de betreffende organisatie liggen dan aan de ruiters (teveel starts te weinig tijd).

Zelf groette ik altijd af als was het maar een knikje naar de jury zodat ze weten dat ik klaar ben. Kleine moeite en groot plezier.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:45

miss_jumpy schreef:
Ik heb een keer een jury horen klagen over afgroetende ruiters, dat vond ie vreselijk . Dat kost alleen maar tijd, en het staat niet in het reglement.

Dus sindsdien groet ik niet meer af, en ik heb daar nog nooit negatieve ervaringen mee gehad.

Dus mijn tip: niet afgroeten, als je klaar bent gelijk de rijbaan verlaten.


Die ervaring heb ik ook. Ik heb wel vaker geschreven bij de springjury's. Het kost gewoon extra tijd.
Prisca, ik ben het ook gedeeltelijk met jou eens. Als je over de laatste hindernis bent, en je galoppeert/draaft naar de uitgang kun je tijdens het draven nog even knikken. Waar ze niet van houden is als je weer net zoals bij het binnenkomen naar het hokje toerijdt, daar weer gaat halthouden en afgroeten.

Het is ook niet verplicht om te doen. En jury's hebben er ook soms een hekel aan als iemand niet zegt wie ie is. Er is wel eens de opmerking gemaakt:"Goh, wat arrogant, ze denken zeker dat wij ieders gezicht zomaar herkennen???"

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:51

Dus het groeten aan het begin van het parcour moet wel? En dat is gewoon richting het hokje rijden, daar groeten ("dressuurgroet"?) je naam zeggen en parcour rijden?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:55

Ja, het groeten in het begin moet wel. Daar krijg je zelfs een punt voor. Dus gewoon binnenkomen (laten we even in het midden houden of het in draf of galop moet), proberen netjes halt te houden, en een dressuurgroet geven. Naam en nummer noemen is voldoende (behalve als je indoor rijdt, want dan verstaan ze je toch niet). Parcoursje rijden, en wegwezen. Tegenwoordig laten ze de volgende al binnen als jij naar de laatste hindernis toe rijdt, of nog eerder. Dus diegene gaat al groeten als jij bezig bent om het parcours te verlaten.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:58

Sorry maar je mag nog best een rondje door de bak galoperen als een jury daar moeilijk over doet zijn ze niet wijs. Stel je voor dat de laatste hindernis vlak bij de uitgang is ga je er dan gelijk uit??. Nee dan rij je nog een rondje (de ander komt dan binnen) je beloont je paard groet en gaat naar de uitgang dit kan allemaal makkelijk voor dat de volgende deelnemers bij hindernis 1 is. Ik roep nu al 4 jaar om en heb er nog nooit opmerkingen over gehoord.

Wij hebben altijd veel starts ( 120 in B, 100 in L) en over de tijd die een ruiter neemt is nog nooit een jury gevallen. Tenzij ze er zo'n rommeltje van maken (weigeringen enz). Iedere deelnemer moet gewoon de tijd nemen om te rijden natuurlijk niet overdrijven. Ga ja aub niet haasten omdat de jury gaat zeuren.

Tijd om een keer bij ons te komen starten Haha!.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:13

nou, ik heb ook een keer afgegroet (toen ik nog sprong Haha! in de (?goede?) oude tijd) en dat werd NIET gewaardeerd !!! Het is al een tijd geleden, dus ik weet niet meer wat er gebeurde, of wat de jury deed, maar ze vonden het NIET leuk!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:28

Het is bij mij zelfs een keer omgeroepen dat ik niet af mocht groeten Bloos Heb het het tweede parcours dus ook niet meer gedaan Knipoog

Er heeft een hele tijd geleden in de paard en sport gestaan dat het niet hoeft en ik rijd er ook niet meer voor om. Meestal knik ik even als ik de laatste hindernis heb gehad
Indoor rijd ik nooit meer richting jury

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:32

gomir schreef:
Het is bij mij zelfs een keer omgeroepen dat ik niet af mocht groeten Bloos Heb het het tweede parcours dus ook niet meer gedaan Knipoog

Er heeft een hele tijd geleden in de paard en sport gestaan dat het niet hoeft en ik rijd er ook niet meer voor om. Meestal knik ik even als ik de laatste hindernis heb gehad
Indoor rijd ik nooit meer richting jury



Dit heb ik ook op een van m'n eerste wedstrijden gehad.
Ik was toen nog maar heel klein (jaar of 12), en begon bij m'n tweede parcours dan ook maar meteen te springen... Ik had nog niet door dat ik van te voren wel moest groeten! Haha!
Verder groette ik meestel wel. In ieder geval even netjes knikken.

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:41

Springen is geen dressuur.
Doe alleen wat nodig is op de piste, de rest is overbodig

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 20:07

Ik had laatst een onderlinge springwedstrijd en groette daar ook af. Werd een nogal rare opmerking over gemaakt, dus zit ook te twijfelen of het nou moest. Maar dan doe ik het gewoon lekker niet Haha!. Als je binnenkomt en je moet groeten, sta je dan gewoon in buurt van juryhokje? (ook al is dat boven)?

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 20:40

Prisca schreef:
Sorry maar je mag nog best een rondje door de bak galoperen als een jury daar moeilijk over doet zijn ze niet wijs. Stel je voor dat de laatste hindernis vlak bij de uitgang is ga je er dan gelijk uit??. Nee dan rij je nog een rondje (de ander komt dan binnen) je beloont je paard groet en gaat naar de uitgang dit kan allemaal makkelijk voor dat de volgende deelnemers bij hindernis 1 is. Ik roep nu al 4 jaar om en heb er nog nooit opmerkingen over gehoord.

Wij hebben altijd veel starts ( 120 in B, 100 in L) en over de tijd die een ruiter neemt is nog nooit een jury gevallen. Tenzij ze er zo'n rommeltje van maken (weigeringen enz). Iedere deelnemer moet gewoon de tijd nemen om te rijden natuurlijk niet overdrijven. Ga ja aub niet haasten omdat de jury gaat zeuren.

Tijd om een keer bij ons te komen starten Haha!.



Een paar jaar (2 geloof ik) geleden stond er in de Paard & Sport nog duidelijk dat afgroeten NIET werd gewaardeerd!
en werden ruiters opgeroepen NIET meer af te groeten.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 13:19

Dank je wel. ik ga zondag niet afgroeten dus!!!!