Keuken wordt verbouwd, wat kan ik nog maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Keuken wordt verbouwd, wat kan ik nog maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-04 13:48

We zitten ff in een crisis... nou ja, wat betreft koken dan. De keuken wordt verbouwd en van de week is het kooktoestel weg gehaald. Om nou iedere dag eten te halen, zie ik niet zo zitten. We hebben alleen nog een combi-magnetron en een waterkoker. Scheve mond
Wie heeft er een idee wat we nog kunnen maken.
Pizza was ik zelf al op gekomen. Haha!


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:49

magnetron maaltijden van AH zijn goed te eten.

:evaw:

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:50

spaghetteria al funghi: altijd goed

en de klassieker broodje kaas doet het ook prima als je honger hebt

Dagje vers brood met lekkere vissoorten

DAgje "Gouden M".... Tong uitsteken

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:50

je hebt bij de albert heijn, en denk ik ook el bij andere winkels, van die plastic bakjes in de koelcel, met kant en klare maaltijden, lasagne, boerenkool, spinazie of worteltjes met vlees, gooi je in de magnetron en lekker eten maar, het is niet goor ofzo, gewoon zoals je het vers ook maakt... dat kan ik bedenken, verder weet ik het ook niet, of je maakt ovenschotel, maar weet niet of je combimagnetron hebt, iets van knor ofzo voor in de oven, ik zeg niet dat alles lekker is, maarja je moet toch wat...

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:51

ohja, een cup a soupje met brood of stokbrood ofzo... kan je ook lekkere broodjes halen en als aanvulling nog een cup a soupje...

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:52

oven pasta, soep met broodjes, frituurpannetje aan, oh ik kan van alles bedenken, tis maar net waar je trek of zin in hebt, vis in de oven (visje inpakken in zilverfolie (diepvrieskabeljou) groenten zooi en kruiden erover en half uurtje in oven, en ga maar door..........

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-04 14:05

Hoef je voor die ovenpasta niets te bakken van te voren?
Ik ben sowieso geen broodeter, dus daar maak je me niet blij mee. Cup a Soup eet ik tussen de middag al op m'n werk. Frituurpan hebben we (gelukkig) niet. McDonalds vind ik niet lekker. Hmmmm... best lastig nog.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:14

Die dingen van de AH zijn echt goed te doen hoor (wel aan de prijs). Daar heb je veel verschillende smaken in.
Voor die ovenpasta hoef je niks te bakken ofzo. Als je ham neemt als vlees iig.

:evaw:

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-04 14:48

Sjimmy schreef:
Die dingen van de AH zijn echt goed te doen hoor (wel aan de prijs). Daar heb je veel verschillende smaken in.


Tja, ik weet het niet. Ik heb het niet zo op die magnetronmaaltijden eigenlijk. Kun je nou, behalve ovenpasta/lasagne en pizza niets maken?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:51

pannekoekjes die je in de magnetron op kunt warmen, blik soep. Verder is er nog optie:frietkraam, pizzeria, shoarma, chinees halen, uit eten.

Samantha_

Berichten: 10796
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:53

In de magnetron kan je echt super veel klaar maken! Ik heb thuis een magetron kookboek, en zo ongeveer alles kan je in de magnetron klaarmaken.
Misschien kan je in de bieb een magnetron kookboek halen?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:36

Bij ons verkopen de slager en groenteman verse maaltijden zoals stamppotten, lasanga, chili con carne, hache, nasi etc.... vers en imo lekkerder dan een magnetronmaaltijd van de super... misschien eens bij je plaatelijke groentezaak en slager kijken. Als je kleine ovenschaaltjes hebt dan kan je ook groente / gehakt quiches maken met bladerdeeg...

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:56

Soep met stokbrood en kruidemboter en paté etc.
Als wij geen zin hebben om te koken gaan altijd 'lekker snekken' zoals we dit dan noemen. Superlekker met allemaal salades enzo! (kun je zlef maken, of gewoon van die kip-kerrie etc dingen van de supermarkt!)

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-04 16:32

samantha23 schreef:
In de magnetron kan je echt super veel klaar maken! Ik heb thuis een magetron kookboek, en zo ongeveer alles kan je in de magnetron klaarmaken.
Misschien kan je in de bieb een magnetron kookboek halen?


Slim. Volgens mij verkopen ze die ook bij de Slegte of bij de Witte Boekenmarkt.

Samantha_

Berichten: 10796
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:49

Tessebes"]
[quote="samantha23 schreef:
In de magnetron kan je echt super veel klaar maken! Ik heb thuis een magetron kookboek, en zo ongeveer alles kan je in de magnetron klaarmaken.
Misschien kan je in de bieb een magnetron kookboek halen?


Slim. Volgens mij verkopen ze die ook bij de Slegte of bij de Witte Boekenmarkt.
[/quote]
Je mag die van mij wel lenen, moet je m wel komen halen. Haha!
Maar je kan echt veel maken in de magnetron, ik heb in m'n studententijd veel gekookt in de magnetron, en ik had toen nog niet eens een combi!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:39

Aardappels kan je koken in de magnetron (wel in een magnetron-proof iets koken), groenten kan je ook koken/garen in de magnetron en vlees kan je bakken in een combi-magnetron (op de oven-stand)...
Het is gewoon even puzzelen met klaarmaken... want je moet je aardappels eerst koken, dan je groenten en als laatste het vlees... Is het vlees gaar warm je de aardappels en groenten even op et voila

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:40

Tessebes schreef:
Hoef je voor die ovenpasta niets te bakken van te voren?
Ik ben sowieso geen broodeter, dus daar maak je me niet blij mee. Cup a Soup eet ik tussen de middag al op m'n werk. Frituurpan hebben we (gelukkig) niet. McDonalds vind ik niet lekker. Hmmmm... best lastig nog.


Wat zou ik slank zijn als ik jou was!
Ben verslaafd aan Mc Donalds, we hebben een frituurpan en ik eet heel veel brood!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-04 18:40

Natalie schreef:
Het is gewoon even puzzelen met klaarmaken... want je moet je aardappels eerst koken, dan je groenten en als laatste het vlees... Is het vlees gaar warm je de aardappels en groenten even op et voila


Heb je dan na 2 uur een maaltijd klaar? Tong uitsteken

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:09

Tessebes"]
[quote="Natalie schreef:
Het is gewoon even puzzelen met klaarmaken... want je moet je aardappels eerst koken, dan je groenten en als laatste het vlees... Is het vlees gaar warm je de aardappels en groenten even op et voila


Heb je dan na 2 uur een maaltijd klaar? Tong uitsteken
[/quote]

De aardappels zijn in de magnetron gekookt op 10 minuten, idem met de groenten... En het vlees meestal iets van een halfuurtje...
Dus yep, ruim binnen die tijd Haha!

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 02:18

Je hebt dus blijkbaar wel stroom, dus ik zou als de wiedeweerga een elektrisch kookplaatje aanschaffen voor weinig.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:03

Als je naar www.smulweb.nl gaat, even gratis registreren en dan heb je toegang tot honderden magnetron / oven gerechten.
Om wel een jaar van te eten ipv een weekje!!!

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-04 12:07

gyzmo schreef:
Om wel een jaar van te eten ipv een weekje!!!


Een weekje??? We hebben minimaal een maand geen keuken! Bloos!

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 23:05

Dan zou ik zeker zo'n kookplaatje aanschaffen. Kost iets van €20 voor 1 pitje, en dan kun je al een stuk meer. Het is niet gemeen bedoeld maar je sluit wel een hoop uit voor jezelf. (geen mac, geen brood, geen cup a soup, geen magnetron maaltijd..) En kun je niet lekker gaan koken bij je moeder, bij de buurvrouw, bij een vriendin? Dan deel je de kosten en je hebt een gezellige avond.

Enne, barbequen? Klinkt misschien gek, is wel super lekker. Heb je een gas-bbq? (of de mogelijkheid om te lenen, dan sta je niet met kolen te prutsen) Hup je mikt je vlees erop, groente (champignons, courgette, paprika) en plakjes voorgekookte aardappel of rosti-rondjes uit de vriezer. Klaar! Succes ermee, ik zou lichtelijk gek worden als ik een maand geen keuken had Nagelbijten / Gniffelen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 00:42

Zo... dat ik daar niet eerder op ben gekomen. We hebben zo'n soort gril-bakplaat met van die ribbels. Goh, ik ga dat ding eens even opzoeken. Daar kun je wel een stukkie vlees op bakken en wat groente, kopje rijst met water in de magno... klaar.

maudy schreef:
Het is niet gemeen bedoeld maar je sluit wel een hoop uit voor jezelf. (geen mac, geen brood, geen cup a soup, geen magnetron maaltijd..)


Nou, ik sluit idd een hoop uit voor mezelf en dat komt omdat ik mezelf ken. Een keertje Mac of magnetronmaaltijd vind ik echt geen ramp, maar als ik niet af en toe fatsoenlijk kan eten, dan wordt ik chagerijnig. Zeker omdat ik weet dat ik op m'n werk wel super kan eten, maar ja, dan heeft m'n vriend nog niks.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 10:02

Ik kan ook wel begrijpen dat je die dingen uitsluit... Je kan toch geen maand leven op brood/cup a soup/mac en magnetronmaaltijden... Ok, je kán het wel, maar ik zou het na een week al beu zijn...

Zo een grill-ding is wel handig, heb je al een optie meer om vlees te bakken... Dan nog groenten/aardappels/rijst/... in de magnetron en je hebt een volledige maaltijd OK dan!

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers