Welk vitamine mengsel? Voor betere weerstand paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sall

Berichten: 6651
Geregistreerd: 20-05-03

Welk vitamine mengsel? Voor betere weerstand paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 18:06

Padaula, heeft nogal een 'klap' gehad van haar ziek zijn. Ze is enorm afgevallen, slaapt heel veel en is ook heel lauw/rustig. Op zich heel normaal (ook volgens de dierenarts) omdat ze toch wel erg ziek is geweest. Haar 'reserve' qua weerstand is helemaal weg, en de dierenarts adviseerde mij om haar een vitaminekuur/mengsel te geven, een steuntje in de rug om zo maar te zeggen.
Volgens haar ontloopt het elkaar niet zoveel, maar ik was benieuwd wat jullie ervaringen zijn en wat jullie mij (haar) kunnen aanraden.

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl


Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:34

Zelf heb ik goede ervaring met NAPRO en vind dit een stuk beter dan MAXH wat ik hiervoor gebruikte. Het komt uit een dorpje bij Heerenveen in de buurt en ze verkopen het in de ruitersportzaken in Drenthe en Friesland, maar wellicht ook in NoordHolland. Het is natuurlijk met o.a. zeealgen enzo erin. Het is wel vrij fijn, dus altijd wel door nat voer, bijv. slobber geven.

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:35

Zoek je meer iets van een vitamine-stoot, of echt een supplement wat je langere tijd moet voeren?

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:44

ik heb spirit voor een betere weerstand een vitamine-stoot gegeven in de vorm van een kruiden-vitamine spuit.sinds dien heeft ze ook super harde hoeven gekregen terwijl ze er voor rotstraal had.

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

Sall

Berichten: 6651
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 18:49

Symbeami schreef:
Zoek je meer iets van een vitamine-stoot, of echt een supplement wat je langere tijd moet voeren?



Tja, ik weet het eigenlijk niet echt, de dierenarts had het echt over een supplement (die noemde MaxH ivm prijs/kwaliteit verhouding)
Dus ik ben een beetje aan het twijfelen, of ik haar niet nu iets van een 'stoot' kan geven, en dan een supplement voor op de lange termijn.
Ik(zij) ben(is) zowiezo de komende 4 a 5 weken zoet met het herstel (dierenarts vertelde mij: 1 dag koorts 1 week herstel)

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:52

je kunt best nu een vitaminine stoot geven op kruiden basis oid en na een week een supplement gaan voeren.niet alles te gelijk want dat is een beetje te veel van t goede.

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

Sall

Berichten: 6651
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 18:56

Dat begrijp ik Ebony, dat was ik iig van plan.. maar welke? Er is zoveel aanbod! En ik heb er niet echt ervaring mee..

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:58

ik zal morgen eens kijken hoe die vitamine stoot van mij heet,was niet duur en is erg goed.was dacht ik 4.95 voor 600 kg.ik zelf voer verder foen/fene knof,en ben er erg tevreden over.maar idd je hebt erg veel soorten supplementen.los maar ook verwerkt door het voer of in een spuit.bij de paarden drogist op de site kun je ook aardig wat opzoeken.

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:26

Ik heb hele goede ervaring met Mallcodic, maar dit is een supplement wat je altijd bij moet voeren indien je paard op een granendieet staat. (het wordt verkocht door voedingsdeskundige Jonas van Nas trop) Een completer supplement heb ik nog niet gezien en de prijs/kwaliteit verhouding is prima. Als ik het idee heb dat 1 van mijn paarden het iets minder doet, dan geef ik gewoon iets meer dan de normale dagelijkse hoeveelheid en dat lijkt te helpen.

Verder heb ik van Grand National een pot 'Multi basis' zien staan, dat is iets wat me ook wel aardig compleet lijkt. Maar ik heb er geen ervaring mee en ken ook niemand die het voert. (heb je lekker veel aan he?)

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:30

Ik heb sinds vele jaren zeer goede ervaringen met Equipecutrin.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 01:26

Als 'stoot' heb ik goede ervaringen met Vitasporal (vitaminen, mineralen, energie) en als supplement om daaran wat langer te voeren gebruik ik dan Prominent (vitaminen, mineralen, sporenelementen, knoflook en fenegriek)
Een van mijn paarden heeft veel moeite met de overgang van zomer naar winter en andersom, bij hem werkt het altijd perfect, zodra hij wat minder in zijn vel zit krijgt hij eerst een stoot Vitasporal en dan na een week of 2 begin ik met de prominent, en dat een week of 4, werkt erg goed OK dan!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 07:14

Opkikker van de Paardendrogist.
Bij uitstek geschikt om een korte periode te geven.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 07:49

Toen Janneke hier net was werd ze ineens kaal en dof (geen schimmel oid) en was wat lusteloos. Ik heb haar toen Multi Vit 15 van PAVO gegeven en ze glimt nu weer als een spiegel en ziet er een stuk gezonder en opgewekter uit OK dan! .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

kjoedie

Berichten: 205
Geregistreerd: 20-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:13

Ik geef ook prominent. Hier zitten behalve vitaminen en mineralen ook andere dingen in, zoals knoflook en fenegriek. Dat is in de zomer weer handig tegen de vliegen. Dit mengsel vind ik heel compleet.

banjer2003

Berichten: 338
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Mi Casa in Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:25

Ik voer mijn pony ook al 2,5 jaar Maxh en ik zweer erbij, mijn pony zag er echt heel slecht uit toen ik hem kocht, mager, waterige ogen, slecht hoeven ( heel erg rotstraal, een doffe vacht en noem ze allemaal maar op. Ik ben gelijk vanaf dag 1 dit gaan voeren en na 3 weken zag ik al duidelijk verschil. Ik voer het daarom ook nog steeds. Hij komt nu ook veel sneller door zijn vacht heen, heeft een onwijs mooie glans en is veel opgewekter, geen spierpijn na het rijden, goede sterke hoeven en hij vindt het nog lekker ook, echt een aanrader!!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 11:58

ik gebruik voor mijn oudje kompleet supplement van de Paardendrogist ben er tevreden over en het is goedkoper dan andere supplementen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 12:07

Sall, ik zou het advies van de veearts ter harte nemen. Hij heeft het paard gezien, weet hoe ze normaal is en hij heeft de productkennis. Bel hem anders nog even op om te vragen wat de beste aanpak is, bijv. alleen ondersteunen met supplement of eerst nog een vitaminebommetje te gooien.

Sall

Berichten: 6651
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 17:09

Net veearts gebeld, en stemt er helemaal mee in, om zo'n vitamine stoot te geven en daarna een supplement.
Het gaat gelukkig elke dag weer een beetje beter met haar.
Vandaag ook lekker getoileteerd en haar staart een beetje uitgespoelt, want ze zag er werkelijk niet uit!

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 09:03

gelukkig gaat het wat beter met je paardje. Mooi is ze hoor en aparte naam ook.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:38

Ik heb eerst Equitop Forte tijdelijk gevoerd omdat het wat minder was. Nu geef ik Pavo Total Supply. Is me allebei prima bevallen !!

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:53

vitaminestoot van sectolin helpt bij mickey altijd super.

en anders iets van de paardendrogist van opkikker,of sms zwavel ofzo?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 15:30

Ik heb mijn paard toen hij ziek was een poosje Echinaforce pilletjes gegeven van Dokter vogel. 4 pilletjes per dag door zijn slobber. Sinds dien is hij niet meer ziek/verkouden geweest!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 15:38

gouda schreef:
ik gebruik voor mijn oudje kompleet supplement van de Paardendrogist ben er tevreden over en het is goedkoper dan andere supplementen.


Ik heb na grondig onderzoek gekozen voor Maxh Haha!
Volgens die firma was de dosering die de shet nodig had zo weinig dat het voordeliger was dan het produkt van de paardedrogist OK dan!

Ze doet het er ook prima op,en als 32-jarige mag ze daar best trots op zijn

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 08:32

Maxh hoor ik ook goede verhalen over en als het in verhouding misschien niet veel duurder is ga ik ook eens informeren. Ik geef aan mijn bijna 32 jarige altijd de halve dosering van wat de fabrikant aangeeft omdat hij ook gewoon nog goed krachtvoer aangeeft.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 09:28

Ik heb zelf nog nooit een opkikker of supplement hoeven geven.

Maar wij verkopen ze wel in de winkel en hebben hele goede reacties gehad op Prominent.
Het meisje dat het gebruikte zei dat haar paarden beter in de vacht zaten, de rui beter door kwamen, weer glansden en lekker vrolijk en actief waren.
Daarop kwam een meisje van haar stal ook een doos halen dus moet wel echt werken lijkt mij Haha! *is niet goedkoop spul*

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers