Superbuitenrit gedaan!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Superbuitenrit gedaan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 09:49

Hoi,

Omdat het gisteren zo'n mooi weer was, en ook omdat onze lesgeefster over anderhalve week naar Frankrijk emigreert, vroegen we haar om nog eens een buitenrit te maken. *LOL* Ze stemde direct toe! *LOL* Haha! Dus trokken we op pad omstreeks half zes . De meerderheid van de paarden, waren al sind vorige zomer niet meer in het bos geweest. (Militaire Domein) En er zaten heel wat zotte beestjes tussen Tong uitsteken Schijnheilig .

We trokken op pad. Ik was met Carlatje. In het bos aangekome, viel het redelijk goed mee. Maar toen we aan de openvlakte kwamen was het feest. De meeste schoten bokkend weg (lees: rodeo Tong uitsteken ). Het was echt even eng Schijnheilig Bloos . Maar gelukkig bleef iedereen (veel hadden veel moeite gehad Schijnheilig ) zitten. Toen gingen we op de open vlakte galoperen. Een paar paarden besloten aan rodeo te gaan doen, waardoor er eentje afviel. Het paard heeft 10 minuten rond ons gegalopeerd en gebokt, en heeft zich dan laten vangen. Gelukkig maar Haha! *LOL* Gelukkig had haar ruiter niets. Dan gingen we nog wat sprongetjes doen. Er is daar een heel military parcours, met zowel hoge en al iets gevaarlijkere sprongen, dan iets meer eenvoudigere sprongen Haha! Eerst gingen we over zo'n soort *omgevallen-boom-sprong*. Dat was echt fijn! En geloof het of niet! Carla heeft het gesprongen!!!! *LOL* Haha! OK dan! .

Na een aantal keer over de boom gesprongen te hebben (en dat er nog vele veel bokken hadden gehad Tong uitsteken ) reden we een beetje verder, omover zo'n bergtakken-sprong te springen. (Die hebben we ook tweemaal gedaan. *LOL* ) en dan hebben we over zo'n driehoekige beek gesprongen. Dat vond ik wel redelijk eng. Omdat Carla nog niet echt goed springt. En het was vooral eng, omdat diegene voor mij raakte, ik hoopte maar dat zij er niet doorheen zou stappen, want het was echt diep Verward , maar gelukkig had ze gesprongen *LOL* Tong uitsteken

Dan hebben we nog een paar galopjes gedaan. (ook een paar door ondiepe plassen) en daarna zijn we nog een paar hele diepe plassen instap overgestoken! (Ik zat tot aan de bovenkant van mijn chaps in het water, kunnen jullie het jullie voorstellen? Ik zat op een paard van 1m65 Tong uitsteken Haha! => het was dus echt diep Haha! )

Dan zijn we na nog een galopje gedaan te hebben op het pad, huiswaarts gekeerd Haha! Het was echt de leukste buitenrit ooit!!! *LOL* *LOL* maar waarschijnlijk de laatste met onze lesgeefster Verdrietig Verward Huilen

Maar deze buitenrit zal ik NOOIT vergeten; dat is zeker *LOL*

Toen we terug op de manege waren, hebben we ze allemaal lekker laten rollen. En dan de naverzorging nog natuurlijk! (hoefjes checken, beentjes afspuiten, getten poetsen, droogwrijven etc.) We hebben er echt van genoten! Haha!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 10:00

Klinkt super zeg Lachen Wow... ik krijg echt weer zin om naar buiten te gaan zo Lachen

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 13:41

Ellende schreef:
Klinkt super zeg Lachen Wow... ik krijg echt weer zin om naar buiten te gaan zo Lachen

Jammer dat je niet wat dichterbij woonr Tong uitsteken

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:38

Hmm, ik hoop dat wij binnenkort ook weer eens op pad gaan! Het militair domein is écht super! Op welke vlakte zaten jullie trouwens? Die zandvlakte of die vlakte in de buurt van Mishagen? Er zijn ook fantastische sprongen daar, heb ze alleen nog nooit kunnen nemen, behalve ene waterbak omdat ik met een jonge pony reed.

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:43

Wooo geweldig zo'n buiterit meestal gaan wij dan saai stappen en een stukje draven Boos!

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 21:00

Bedoel je de sprongen aan de military course ?? Ze voorspellen slecht weer voor het weekend dus moet maar weer buitenritje maken in de regen vrees ik Boos! ! Met dat goede weer is buitenrijden echt geweldig ! Rij jij op de B-Ranch dan?