Wat trekken jullie naar werk aan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Wat trekken jullie naar werk aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:01

Ik ben wel benieuwd, wat de gemiddelde vrouw draagt aan kleding, als zij naar het werk gaat.

Ik ga namelijk straks aan een stage beginnen, voor 2 dagen in de week, en later nog een blokstage op datzelfde bedrijf. Het is een relatief klein accountantsbureau. En heb geen flauw idee, wat nou nette werkkleding is Scheve mond

Mijn stijl is zelf, een nette spijkerbroek, sportief t-shirtje, en een eenvoudige sportieve trui. Blouses heb ik eigenlijk niet, en aan nette kleding heb ik nog een pak liggen. Zwarte stoffen broek, een lang en een kort net jasje in zwarte nette stof. Ik denk alleen dat dit een beetje overdone is. Of niet? Ik zat zelf te denken, om een spijkerbroek aan te trekken, een net shirtje, wat ik normaal voor presentaties draag. En dan een spijkerjasje, maar dan precies een colbertjasje, ziet er erg netjes uit. Kan dit, of moet ik gaan winkelen. En wat dan?

Graag jullie advies

*Edit, stomme typfout*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-03-04 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:03

Blijf in ieder geval jezelf.
Als kleren niet fijn zitten voel je je zelf ook niet prettig.

Samantha_

Berichten: 10802
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:04

Ligt er net aan wat voor werk je hebt.
Ik trek naar m'n werk gewoon net aan waar ik zin in heb, ik werk in een clean room, dus kleed me hier weer om in witte werkkleding. Schijnheilig Dus maakt t ook niet uit wat ik aan trek, ziet toch niemand hier.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:05

Ik ben zelf voor nette broek (geen spijker) + blousje.
Dat doet het bijna altijd wel goed.

Ik lees alleen dat je dat niet echt hebt Scheve mond

Shirtje + jasje klinkt ook netjes!

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:05

Dat laatste wat je noemde, een spijkerbroek en colbertspijkerjasje, lijken me erg geschikt! Ziet er netjes en zakelijk uit, maar is zeker niet overdone, dat zou ik doen!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:07

beetje kijken wat je collega's dragen misschien dragen ze ook gewoon casual en hoef je niets aan te schaffen. Ik draag ook precies waar ik zin in heb op kantoor als het maar schoon en gestreken is toch?
Als het echt een pakkencultuur is zou ik mij ook een beetje aanpassen door een net jasje op je broek aan te doen. Een donkere spijkerbroek vind ik ook wel kunnen dan hoor. Ik zou idd ook niet meteen een mantelpakje gaan dragen dan zou je je toch niet fijn in voelen.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:14

Ik zou op je eerste stagedag in ieder geval geen spijkerbroek aantrekken. Niets zo erg als apart genomen te worden en te horen krijgen dat dit toch niet helemaal de bedoeling is, qua kleding. Zeker als je bij een accountantskantoor stage gaat lopen zou ik geen risico lopen. Trek een beetje nette broek aan met een leuke blouse of truitje (geen superkort en strak ding!) o.i.d. erop. Niet strak in het pak dus, maar ook niet te 'vrijetijd'. Kom je er daarna achter dat het allemaal wel meevalt, dan kan je altijd de volgende dag nog wel een spijkerbroek aantrekken.

Ik heb zelf overigens het geluk dat ik kan aantrekken wat ik wil, ook al ben ik secretaresse. Als ik eens 'op net' kom, weet ik zeker dat ik de hele dag commentaar krijg (wel leuk commentaar hoor, maar niemand loopt hier supernetjes gekleed eigenlijk, zelfs mijn baas niet).

Veel succes bij je stage verder!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:21

De eerste dag liever overdressed als underdressed. Dus die nette broek, en een leuke blouse of truitje erover. Of een vestje ofzo.

Kan je dan aan de hand van wat je collega's aanhebben kijken of een spijkerbroek eventueel acceptabel is. Ikzelf draag graag van die wijde linnen broeken met een leuk shirtje erover, dat is niet zo 'strak-net' maar ziet er toch netjes uit. Ik heb ook een hoop jasjes - niet pak-jasjes maar leuke van ribstof ofzo. Ziet er netjes uit en een beetje vlot. Doe ik dan over een shirtje of net (neutraal) T-shirt en dat ziet er ook prima uit.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:23

Ik trek een wit uniform aan. Tong uitsteken

Maar in jouw geval zou ik net als de anderen eerst voor netjes gaan en dan goed om je heen kijken naar wat de anderen aan hebben!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:24

Voor een accountant kantoor mag je idd wel wat nets aan trekken dus absoluut geen spijkerbroek.. Maar idd kijk eens bij steps in de winkel of bij M& S mode daar haal je wel leuke ideeën weg. Of Miss Etam is ook een leuke zaak voor ideeën het is dan niet te stijf maar gewoon goed.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:25

Voor twee weken zou ik mijn garderobe niet omgooien hoor (dan ben je gelijk failliet). Ik zou voor de zwarte broek gaan en een mooi shirt of bloes.

Ik hoef gelukkig niet te representeren, dus voor mij is het gewoon een nette spijkerbroek met een trui. Heerlijk!
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 18-03-04 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:26

Met zeer veel tegenzin een nette broek en blouse. Ik haat net Lachen. Maar ja, het is wel zo gepast om hier netjes te zijn. Het is ook een beetje afhankelijk van wat je gaat doen.

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:27

Ik zou mijn1ste stagedag niet in spijkerbroek komen, is per bedrijf heel verschillend hoe hun dresscode is, zo ken ik n bedrijf waar op vrijdags wel n spijkerbroek gedragen mag worden maar op andere dagen liever niet, kijk eerst eens wat de mensen daar aan hebben op je 1ste dag, maar zou niet in spijkerbroek komen.

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:29

Tja, ik deed altijd gewoon mijn normale kleren aan als ik op stage ging, maar ik werkte dan ook in een anti-pakcultuur. Als ik bij een accountant kantoor ging werken ging ik toch ook maar voor de wat nettere broek met shirtje

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:36

Ik heb altijd een nette broek aan met een bloes of een net shirtje (ligt eraan of ik zin heb om te strijken of niet Haha!). Een spijkerbroek vind ik echt niet kunnen.
Laatst bijgewerkt door Tessebes op 18-03-04 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:53

Een net bloesje hoeft niet duur te zijn en is toch wel erg handig in je garderobe. Ik zou als ik jou was ergens bij de H&M, Hema of Miss Etam ofzo een bloesje scoren en die op de zwarte broek dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:56

De oudste sprijkerbroek die ik kan vinden.
Oude bergsschoenen en een T-shirt wat ik zo niet meer wil dragen.
En een base-bal pet, waar ik mijn haren onder doe.

Hoor ik nu bij de gemiddeld geklede vrouw Lachen Tong uitsteken

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:57

werk je op een stal runningkwa? Lijkt mij lekker zo'n uniform.

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:58

Ik ga of in pak, of op een andere manier in het net. We hebben hier namelijk als dresscode dat spijkerbroeken niet mogen aangezien iedereen strak in het pak zit hier...

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:58

runningkawa schreef:
De oudste sprijkerbroek die ik kan vinden.
Oude bergsschoenen en een T-shirt wat ik zo niet meer wil dragen.
En een base-bal pet, waar ik mijn haren onder doe.

Hoor ik nu bij de gemiddeld geklede vrouw Lachen Tong uitsteken


Ja hoor maar niet die op een accountantskantoor lijkt me, maarja misschien zet je dan een nieuwe trend??? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:01

Je kunt het eens proberen op kantoor, kijken hoe ze je aan kijken Lachen

Ik werk bij een tomatenkwekerij en het sap van de planten krijg je niet uit je kleding.
Vandaar de oudste, niet kapotte, kleding die ik heb.

Wel makkelijk, want ik kan al mijn kleren heel goed afdragen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:03

Eeh, Runningkawa, klinkt als de ideale werkkleding voor mij, maar dat had ik niet echt in gedachten. Ze schoppen me gelijk de deur uit Haha!

Maar goed, dan ga ik nog eens kijken voor een paar simpele blousjes, en dat soort nette kledij. Had het al half verwacht, maar hoopte Bloos dat die spijkerbroek net genoeg zou zijn. Maar wie weet, kan dat later misschien nog Lachen

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:08

ik zou ook safe gaan de eerste dag, geen spijkerbroek maar een nette broek, met blouse.

Op mijn werk hoef ik ergelukkig niet over na te denken ik heb een heel leuk van der Valk pakje Knipoog

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:10

Als je een gewone zwarte pantalon koopt kan je die ook nog een keer weer aan. Daar een truitje of blouse op inderdaad, is netjes genoeg hoor.
Dan kan jij wel voor de dag komen daar

juval

Berichten: 13197
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:51

ik heb een tijd op een stijf advocatenkantoor gewerkt (ik ben secretaresse) en daarbij was het wel gewenst dat de secretaressen in mantelpak kwamen.... dus niets voor mij, ik heb het er na 4 maanden voor gezien gehouden (wel jammer want het betaalde super!).
Ik werk nu ook als secretaresse, maar er is absolute geen dress code. Ik kan gewoon in mn spijkerbroek komen, maar ik heb ook wel een aantal nette broeken. Meestal met een blouse, of trui erboven, maar in de zomer als het heel warm is ga ik ook gewoon in een korte broek met t-shirt, daar kijkt niemand raar van op. Mantelpakjes of rokken heb ik nooit meer aan.