mijn arabier

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

safirr
Berichten: 7
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: herselt

mijn arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-04 10:25

hallo allemaal,

Onlangs hab ik een arabiertje gekocht (ruin van bijna vier). Het is een doodbraaf beestje en heel aanhankelijk maar hij is toch zo bang van alles wat maar beweegt of lawaai maakt of vreemde voorwerpen. Eenmaal hij het ontdekt heeft is het wel over maar ik verschrik me telkens weer harder dan hem waardoor hij nog eens verschrikt ( begrijpen jullie wat ik bedoel?) Hij is ook al onder het zadel geweest, dit gaat even goed en plots krijgt hij een paniekaanval en begint hij te rennen waardoor hij plots stopt met als gevolg dat je gelanceerd word!
Ik ben nu zelf ook bezig met pat parelli cursus , dit gaat redelijk goed maar nog niet hoe het moet eigenlijk.
Nu zeggen ze allemaal tegen mij dat dat arabieren nu eenmaal zo zijn en dat ik er moet mee leren leven maar ik geloof dat niet
Heeft er iemand van jullie tips om hem zijn vertrouwen op te bouwen ?
Alvast bedankt


mariska18
Berichten: 252
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:20

ik heb een arabiertje gehad en die was in het begin dat we hem hadden ook erg schrikachtig, dat je in een x aan de andere kant van de bak met hem stond. Ik denk dat het ook een kwestie van vertrouwen is. Het blijven (over het algemeen) pittige paardjes. Maar op die van mij kan je nu hele kleine kinderen opzetten, alleen met halstertje, zonder zadel en dan lekker rondhobbelen.

Omdat hij zo druk is moet jij juist heel rustig worden en de tijd ervoor nemen, je kan bijvoorbeeld ook wat grondwerk gaan doen dat hij jou meer gaat vertrouwen. Ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe ik het bij die van mij heb gedaan maar volgens mij gewoon los in de bak en dan wat spelen enzo. Je moet elkaar gewoon ook goed leren kennen. Voor mij blijven arabiertjes eerlijke, mooie, lieve en af en toe wat pittige paardjes!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:27

Ik heb er ook eentje die af en toe wel eens schikt maar gelukkig niet zo heel erg. Met buitenrijden doet hij alles prima (maar dat is dan ook zijn favoriet) en in de bak neemt hij je daarmee soms in de maling omdat hij niet echt veel zin heeft. Hij blijft goed te rijden en langs te rijden. Dus gelukkig niet een probleem.

Niet alle arabieren hebben er dus last van.

Je hoort het inderdaad wel vaak maar als je elkaars vertrouwen hebt dan wordt alles een stuk minder. Ik wandelde ook ontzettend veel met hem en poetsen en knuffelen om die band sterker te maken.

Succes
gr

mariska18
Berichten: 252
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:43

hij heeft wel in het bos als ie schrikt dat er dan zeg maar een hele trilling door em heen gaat maar hij peert em niet ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:11

Komt wel goed, bijons duurde het ook een tijdje voor ze door had dat ze t baasje kon vertrouwen Bloos
Maar heb geduld, wordt vooral niet boos want dan kunnen ze behoorlijk over de zeik gaan, en als je dan toch boos gaat worden, (Want ze kunnen natuurlijk ook het bloed onder de nagels vandaan halen net als ieder ander paard) dan ....met mate.
Ga eerst anders eens wandelen met hem, en niet meteen erop en langs de weg, eerst gewoon wat stoeien in de bak mss?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers