De Manegerie in Zoetermeer te koop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mrijn

Berichten: 3480
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

De Manegerie in Zoetermeer te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 11:09

Ik las net op Bokt dat de Manegerie in Zoetermeer te koop staat.... Wie kan me hier meer over vertellen?

Ik ben benieuwd naar het volgende:

- aantal stallen
- verhouding manegeboxen, persionboxen
- aantal bakken + staat
- andere faciliteiten
- verschillende prijzen
- kantine ja/nee

Kortom, alles wat een toekomstige staleigenaar (niet ik hoor) zou willen wteen... Uiteraard wordt er ook gebeld met de eigenaar van de stal, maar ik ben ook wel benieuwd wat voor infomartie ik van de zoetermeerse bokkers zou kunnen krijgen...

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 22:51

350 eurootjes is de prijs zijn een paar pensionstaaletjes wel gezellig, je ligt in een SUPERomgeving, binnen 2 stappen zit je in het westerpark en met 3 stappen zit je in het buitenpark(met wilde koeien en paardjes *LOL* )
je hebt een binnen en buitenbak er is een kantine en je hebt ook nog kampjes waar de paarden in de winter in kunnen.
Je hebt een longeerbak, die wordt ook gebruikt als losgooibakje.
Verder weet ik er niet zo veel van..

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 23:07

Okee komt ie:
- aantal stallen: Euhm ik denk een stuk of 25 paarden stallen (binnen), stuk of 10 ponystallen (ook binnen), stuk of 10 pensionstallen dat zijn buitenstallen
- verhouding manegeboxen, persionboxen: Er zijn nu dus maar een paar pensionboxen, dat zijn de buitenboxen
- aantal bakken + staat: Er is 1 binnenbak, best klein maar goed te rijden. En een hele goede buitenbak met verlichting! Ik rij er elke dag langs en als alles overal verzopen is dan is die bak echt helemaal droog! Dan is er nog 1 longeerbak en 2 grote paddocks. In 1 paddock, waar de manegepaarden vaak in staan liggen wel plassen
- andere faciliteiten: Super uitrijmogelijkheden, je rijdt zo vanaf de manege 2 parken in en binnen een half uur zit in in t balijbos en kan je zo naar delfsehout enzo. Er is genoeg plek voor trailer en auto's, er zit ook wel land bij, zou je zo niet kunnen zeggen hoeveel.
- verschillende prijzen: De prijzen liggen wel hoog, pensionstalling is 350 euro maar dan mag je wel in de groepslessen meerijden wanneer je wilt. Er zit ook 1 priveles bij in. Manegelessen weet ik zo niet meer, maar was ook duur, ze geven wel heel goed les en hebben erg goede paarden!
- kantine ja/nee: Ja er is een leuke kantine, nog niet zo lang geleden gebouwd. Wel een kleine kantine zonder uitzicht op de bak, maar naast de bak zit een stukje met verwarming waar mensen kunnen kijken naar de les.

Ik zou er echt heel graag willen staan met mn paard, maar ik vind het nu te duur omdat ik toch geen gebruik ga maken van de lessen die erbij zitten. Hoop dus heel erg dat er een nieuwe eigenaar komt die de stalling wat omlaag gooit!
Als je meer wilt weten kan je Indie even pb'en, zij rijdt een pensionpaard van iemand daar, zij zal wel weten hoeveel stallen er precies zijn enzo!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 08:22

vraagprijs is 2mln euri, veel te veel voor zo'n complex, er is getaxeerd en hooguit 1 mnl kunnen ze ervoor vragen, maarja dat is minder dan ze er zelf voor betaald hebben (destijds cash gelapt) dus of ze ooit gaan zakken met de prijs.
Tsjek voor evt koop of interesse de vergunningen, ook deze kunnen de prijs drukken als ze niet in orde zijn (handig om te weten).....

Mrijn

Berichten: 3480
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 09:15

Vraagprijs is nog niet bekend volgens de huidige eigenaren omdat de boel nog niet is getaxeerd en ze uberhaupt nog geen makelaar hebben... Mijn vriendinnen hebben er vanavond een afspraak (gewoon om even te kijken). Er zitten voor hun nogal wat haken en ogen aan, het is alleen interessant voor hen als een tweede woonhuis te bouwen is en als er een ruitersportzaak te vestigen is. Daarbij gaat er een roddel dat de manege daar op een gegeven moment weg moet...

Ergens hoop ik maar dta het niet doorgaat, moet ik straks elke dag van Den Haag naar Zoetermeer...

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:12

Marijn4045 schreef:
Daarbij gaat er een roddel dat de manege daar op een gegeven moment weg moet...

Stomme vraag, maar ik rijd bij de Manegerie en heb het er nogal naar m'n zin, maar hoe groot is de kans dat de manege weggaat? Scheve mond

Als je verder nog vragen hebt, moet je het maar zeggen..

Mrijn

Berichten: 3480
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 11:13

renza"]
[quote="Marijn4045 schreef:
Daarbij gaat er een roddel dat de manege daar op een gegeven moment weg moet...

Stomme vraag, maar ik rijd bij de Manegerie en heb het er nogal naar m'n zin, maar hoe groot is de kans dat de manege weggaat? Scheve mond

Als je verder nog vragen hebt, moet je het maar zeggen..
[/quote]

Dat zal jij misschien beter weten dan ik... Ik hoorde alleen dat er een roddel is dat de manege op termijn weg moet. Als dat waar is, wordt er natuurlijk nooit een koper gevonden.

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:15

Ik weet eigenlijk zo goed als niks, vanuit de manege is aan de klanten voor zover ik weet nog niks bekend gemaakt...
Het is dat ik het op bokt gelezen had, anders wist ik niet eens dat de manege te koop stond..

Mrijn

Berichten: 3480
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 11:17

Ik kreeg de indruk dat de manege op zich al heel lang te koop staat, maar niet echt actief. Als er een koper langskomt, dan willen ze het wel kwijt, zoiets... Geen idee of het ooit iets kan worden voor mijn vriendinnen, het lijkt me in elk geval wel gaaf!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:18

Er zijn vage plannen voor herontwikkeling van de driemanspolder.
Hoe en wat is nog niet bekend.
Moet je op de site van de provincie zuidholland zoeken op zoetermeer / driemanspolder of voorweg.

Bijvoorbeeld dit document:
http://www.zuid-holland.nl/images/126_91741.doc
www.pzh.nl is de site van de provincie.

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:22

Hmz...
Maar jouw vriendinnen gaan vanavond kijken? Dan zie ik ze misschien nog wel (heb vanavond les) Tong uitsteken .
Maar stel dat ze de manege zouden kopen, wat zijn ze er dan mee van plan? Wel een manege of iets anders?

Mrijn

Berichten: 3480
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 11:25

Ze gaan gewoon even krijgen om een idee te kijken, verder niets... Onthaal ze dus in godsnaam niet als de nieuwe eigenaars ofzo Knipoog

Als het iets voor hen is, zou het in eerste plaats een pensionstal worden. Het lijkt me verder iets te vroeg om nu al te gaan bedenken of het een manege zal blijven, ze moeten eerst nog even 2 miljoen ophoesten...

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:27

Nee maak je geen zorgen, ben alleen beetje nieuwsgierig. Knipoog