Fijne onderlappen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Fijne onderlappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-04 01:37

Ik ben op zoek naar fijne onderlappen. Het meeste wat ik tegen kom is of onwijs dik of heel erg stijf.
Bijkomend probleem is dat mijn pony erg flinke stampers heeft, maar door zijn maat (D-pony) wel te korte beentjes voor de meeste standaard-maat onderlappen....
Die van eskadron leken me wel heel fijn, maar ben ik alleen nog maar tegengekomen in paardenmaat. Weet iemand toevallig of die er ook kleiner zijn?

Run free Jordy.... 1997 - 2021


pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 01:55

Ik heb gewoon zelf uit een oude deken lappen geknipt, die kan je nog op precies de goede maat knippen ook!!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 04:33

Ik heb die van eskadron. Ik vind ze heel erg fijn. Ik heb een pony en dus een pony maat, maar op stal bandageren ze paarden met deze onderlappen. Dus de juiste maat moet er zijn. Knipoog

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 07:40

Heike schreef:
Ik heb die van eskadron. Ik vind ze heel erg fijn. Ik heb een pony en dus een pony maat, maar op stal bandageren ze paarden met deze onderlappen. Dus de juiste maat moet er zijn. Knipoog


Ja die heb ik ook. Ik vind ze perfect, lekker soepel en makkelijk wasbaar.

...

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 09:07

De eigen merk onderlappen van Kraemer zijn super!
Wasmachine kunnen ze goed tegen, zijn niet zo onwijs dik.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 09:34

ik heb ze van Kieffer. Hele fijne onderlappen zonder randjes en naden!!! OK dan!

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 10:08

Ik heb de kleine maat van Eskadron en die vind ik eigenlijk nog te groot voor mijn "pony" :-/

Ze zijn wel erg fijn Lachen

Europe is our playground

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:36

Ik heb eigen merk van Hyppo. Bevalt mij ook nog steeds prima.

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:39

ik heb ook die van eskadron, voor mijn d pony, volgens mij ook paardenmaat, en mijne heeft vrij korte beentes, dus het stuk tussen de knie en die hoef is ook niet zo groot, achter past het wel, maarmeestal zijn de bandages voor aan de lange kant, kan ik maarkort doorwikkelen omhoog en omlaag dus wordt het een vrij dikke bedoening, dus ik denk dat ze voor dna wel iets te lang zijn die lappen, maar over het algemeen pas t wel bij mij... dus ik denk dta het wel mee valt...

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:40

Ik heb van die vilten van divoza die je op maat kan knippen. Ben er eigenlijk niet zo tevreden over... e zijn te dik en buigen niet lekker mee. Zodra de stufi weer binnen is meteen nieuwe halen... Schijnheilig

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:42

Betere als Eskadron ben ik nog niet tegengekomen,
benen blijven er koel onder en je kan ze zo vaak wassen als je nodig vind zonder dat ze er minder op worden.

Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:20

Sjuimpje schreef:
Betere als Eskadron ben ik nog niet tegengekomen,
benen blijven er koel onder
en je kan ze zo vaak wassen als je nodig vind zonder dat ze er minder op worden.


Boven en onder sluit je af, in die zin dat de onderlap in zijn geheel onder de bandage zit en de bandages trek je strak met bandageren dus hoe hou je de benen koel? Benen van een paard worden toch zoiezo al snel warm? Ik las dit ook op de verpakking van Eskadron (dat ze warmte afvoeren) en vond het zelf een beetje verkooppraat maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben.

Ik heb zelf de onderlappen van Hypo met badstof aan de binnenkant en die werken ook prima vind ik. Vond ze alleen een beetje groot dus heb ze beetje ingenomen.

truelove

Berichten: 137
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:29

die van eskadron daar kun je zo 1 of 2 reepjes van af knippen, dan passen ze ook wel en je hebt goede Knipoog

JuSt bE tHeRe FoR mY...

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-04 15:33

Het gaat niet om de breedte (hij heeft een pijpomvang van 24cm), maar om de hoogte.
Toch maar eens kijken of ze die van eskadron in een andere ruitersportzaak wel een maatje kleiner hebben.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:34

ik begrijp het, lees mijn antw hierboven...mijne heeft ook korte pootjes..

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:22

Vraag me niet hoe het werkt Silly,
ik constateer alleen maar.
Met 30 graden is het relatief warm onder die lappen, maar wel koeler dan onder gewone peesbeschermers.
Met gewoon weer zoals nu is het onder de lappen nauwelijks warmen dan elders op het gewerkte lijf.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:55

die van eskadron hebben van die ribbels erin, is dat niet voor de ventilatie of om het vocht af te voeren of zo, of voor betere drukverdeling,....

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:59

Ik heb van die bandages van BR daar zitten al onderlappen aan vast. ik vind dat toch het makkelijkste. die kun je gewoon meteen mee bandageren. past meteen mooi bij de rest van mijn spullen (ik heb iets met br spullen)

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, IASCrawler en 111 bezoekers