wie hebben snelcursus rijbewijs gedaan?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

wie hebben snelcursus rijbewijs gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 11:21

Wie hebben zo een hele week elke dag een paar uur achter het stuur gezeten en vervolgens zijn rijbewijs gehaald? Vond je het handig? waarom heb jij het dan niet gedaan of juist wel? etc? is het heel veel duurder dan gewoon lessen volgen en examen doen als je eraan toe bent....

Ik word van de zomer 18, en ik begin steeds meer te merken hoe afhankelijk ik wel niet van mijn ouders ben. Zeker nu er hier in tilburg op crimineel gebied een aantal dingen zijn gebeurd, waardoor mijn ouders het niet meer willen hebben als ik alleen over straat ga (hier deden ze voorheen veel minder moeilijk over) Eignelijk zou ik volgend jaar het nieuwe schooljaar gewoon gelijk met een rijbewijs willen starten. Wij hebben namelijk 2 auto's en op momenten dat ik de auto dan zou willen gebruiken, staat die nu toch bij ons stil aan huis!

Maaar dan moet ik dus wel zo'n snelcursus doen, ik heb echt gewoon geen zin om maanden lessen te volgen en dan eindelijk eens een keer je rijbewijs te halen...

als iemand die snelle gedaan heeft, kun je er dan ook even bijzetten hoeveel jij betaald hebt?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 11:35

Ik ga dat waarschijnlijk ook doen van de zomer Cool

Misschien kun je wat info vinden op www.anwb.nl ??

Live,LOve,'ndLaugh

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 16:00

Mijn broer heeft zo'n cursus gedaan en is een 1x geslaagd! Ik weet geen prijzen enz. maar ik weet wel dat je gewoon ff moet rond bellen enz. Zodat je een goeie prijsvergelijking hebt. En dat je precies weet wat je wil.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 16:03

Ik heb t ook gedaan, helaas gezakt..
T beviel opzich wel omdat je op die manier gewoon veel sneller alles oppakt (mijn ervaring)..

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 16:05

wat heb jij betaald angelique?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 16:06

30 lessen, incl. TTT + Praktijk Examen, kosten ( € 1130,-)

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 18:05

Angelique18 schreef:
30 lessen, incl. TTT + Praktijk Examen, kosten ( € 1130,-)


Ik denk niet dat ze "zo'n" snelcursus bedoelt, maar eentje van een week Lachen

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 18:43

Ik heb een ANWB cursus gedaan dat houd i 10 dagen!!
Ik doe het nooit meer!!!
Het ging allemaal wel, maar je moet er tegen kunnen om in een paar dagen heel veel informatie te krijgen!! En dus ook op te slaan!!

Ik was dus gezakt! De TTT ging het allemaal goed, maar met het examen niet!!

Ik heb vervolgens nog drie normale lessen geolgd en toen wel mijn rijbewijs gehaald

Euh,...?? Tsjah,...

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 18:49

denz"]
[quote="Angelique18 schreef:
30 lessen, incl. TTT + Praktijk Examen, kosten ( € 1130,-)


Ik denk niet dat ze "zo'n" snelcursus bedoelt, maar eentje van een week Lachen
[/quote]

Dat kan toch prima, bijv 30 lessen verdeeld over 6 dagen ofzo, 5 uur per dag Verward ??

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 19:20

Ik wil ook graag snel mijn rijbewijs zodra ik 18 ben (ook van de zomer) maar twijfel wel. Zoiezo ben ik benieuwd of een snelcursus (veel) duurder is dan normaal en hoe hoog het slagingspercentage is van een snelcursus..

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 19:32

Ik ben er ook wel benieuwd naar want ik word over een maandje 18 en dan heb ik eindexamen en dan vakantie en dan ga ik alweer op kamers dus om nou een half jaar lang lessen te volgen heb ik denk ik ook niet echt veel plaats voor.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 19:34

IK heb hem in 2.5 week gedaan

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

carrie79

Berichten: 1002
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 19:43

Ik heb ook een ANWB cursus in 10 dagen gedaan. Mij beviel het uitstekend. ! 9 dagen fultime achter het stuur en de 10e dag afrijden. Ik ben in 1 keer geslaagd. Ik weet wel dat het best prijzig was maar mijn ouders betaalde dus weet niet exact hoeveel. (sorry). In ieder geval zou ik het zo weer doen.

je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet er van te genieten ;)

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 19:53

ik ben nu bezig met me rijbewijs te halen. Ik wilde ook altijd me rijbewijs zo snel mogelijk halen, maar nu heb ik die haast niet meer zo. Bovendien zit ik in me examenjaar en heb ik zelf gewoon niet meer tijd om vaker dan 2 keer per week te lessen.
Ik vind het zelf gewoon fijner om iets rustig aan te doen, ik denk zelf dat zo'n stoomcursus voor mij niet zo werken. Je moet toch een beetje vertrouwen hebben achter het stuur en daar moet je gewoon de tijd voor nemen.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 19:59

Angelique18 schreef:
IK heb hem in 2.5 week gedaan



Oops sorry, ik reageerde weer te snel voor ik ook maar nadacht Bloos! Tong uitsteken

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:27

Ik heb m in 14 dagen gedaan. Ben 1x gezakt . Het kostte ong. 1100 euro. Het beviel wel heel goed, had ook geen zin om een paar maanden te moeten lessen. Ik heb het in de zomervakantie gedaan, was ik toch lekker vrij en je hoeft niet zo lang te wachten voor je hem hebt.

Bij mijn rijschool was de 10-daagse (bij mij was het 14 dagen, omdat het niet in 10 pastte, de instructeur zat volgeboekt) overigens goedkoper dan een 40-lessen pakket.

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:40

ik geloof dat een 10 daagse cursus bij de ANWB ongeveer 2200 euro kost in het hoogseizoen en ongeveer 1800 in laagseizoen.

ik ben nou ook aan het lessen (niet bij anwb) en heb 1350 betaald, daar krijg ik dan 30 lessen voor en 1x examen.
ik les 4 uur in de week, dus dan heb je het ook nog vrij snel.

Patsy

Berichten: 573
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:31

Ik heb het in 1992 in 3 weken gedaan. 2 lessen per dag. Het is heel efficient en ben dan ook in een keer geslaagd. Alleen na een week heb je echt helemaal nix meer te bespreken met je instructeur........ Uitgekletst zo gezegd.


Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:59

Ik wil dat ook gaan doen als ik 18 word.
Maar is het niet zo dat je eerst een soort test moet doen achter een computer om te kijken of je geschikt bent voor die cursus? Ik dacht nl dat ik zoiets had gehoord... Scheve mond

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 22:13

ik wilde eerst ook zo'n 10-daagse doen, maar ik ga nu (nou ja, volgend jaar) waarschijnlijk een versnelde cursus doen. voornamelijk omdat je hier gewoon eteen de stad in gaat, 8 uur per dag in de auto waarvan 4 uur zelf rijden... en dat gaat me toch weer iets te ver...

en wat ik heb begrepen: als je in 1x slaagt is de 10-daagse goedkoper, anders een stuk duurder..

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 22:42

Ik heb in een kleine maand mijn rijbewijs gehaald. Paar uur per dag in de auto. Ik was dan echt gaar! Ik kan me niet voorstellen dat je dat volhoudt, 10 dagen lang (en dan nog langer dan ik in de auto zat) in de auto te zitten. pufpuf Bloos! En zeker in de zomer is dat erg!

Maar ja, als je het in 1x haalt.. OK dan!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 23:01


Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 23:54

Chantalleke schreef:
Ik heb een ANWB cursus gedaan dat houd i 10 dagen!!
Ik doe het nooit meer!!!
Het ging allemaal wel, maar je moet er tegen kunnen om in een paar dagen heel veel informatie te krijgen!! En dus ook op te slaan!!

Ik was dus gezakt! De TTT ging het allemaal goed, maar met het examen niet!!

Ik heb vervolgens nog drie normale lessen geolgd en toen wel mijn rijbewijs gehaald

Helemaal mee eens, alleen ging mijn TTT niet zo denderend, zakte dus de eerste keer. Kwam op het 2e examen mijn auto te laat, waardoor ik amper van te voren les had, en weer zakte. Uiteindelijk bij een gewone gaan rijden, waar ik 2x per week les had, maar toen ook nog 3 keer examen gedaan Bloos, lang leve de examenstress denk ik

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 23:57

Ik heb het idee dat zo'n snelcursus voor de ene persoon ideaal is en voor de ander totaal niet werkt (en alles daar tussenin natuurlijk). De een moet juist zoveel mogelijk informatie achter elkaar krijgen en dingen uitvoeren, terwijl de ander meer tijd nodig heeft om het te laten bezinken. Als je van tevoren weet tot welke 'soort' je behoort, kun je ook wel aardig inschatten of een snelcursus iets voor jou zou zijn. Voor mij zou het iig niets zijn, ik heb tijd nodig om dingen te laten bezinken. Zeker als het om vaardigheden gaat. Ik heb voor mijn B allemaal losse lessen gehad en als ik voor mijn E ga, dan wil ik ook geen cursus van een dag doen. Liever twee of drie dagdelen op verschillende dagen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 07:31

Ik heb ook de 10dagencursus van de ANWB gedaan en in 1x geslaagd (10 jaar geleden alweer). Deze cursus is niet voor iedereen geschikt ivm de hoeveelheid van informatie die je in je mik geschoven krijgt.
Ik vondt het prettig om te doen en ga op die manier ook mn E halen tzt...

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angelaa2, Antonius, dalena, EsmeeKKK, Eve_Nie, Galja, IASCrawler, Kieffertje, Laibadji, Pluisje1998, sinnekinne, stoer, Telpeva en 58 bezoekers