(tek) iemand tips voor mooi aquarel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

(tek) iemand tips voor mooi aquarel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 20:55

ik heb net een set potloden gekocht, waaronder ook 12 aquarelpotloden. ik heb hier 1 x mee gewerkt op school, maar hoor nu graag van *ervaren* mensen hoe ik een mooi aquarel krijg! hoe laten jullie bijv. kleuren in elkaar overlopen? en heeft iemand misschien voorbeelden van een aquarel die ze hebben gemaakt? alvast bedankt! OK dan!


Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 00:33

ik heb net ook aquarel spul gehad van mn moeder zou het ook graag willen weten Lachen

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 00:38

Wat ik weet van aquarelpotloden, is dat weinig mensen er echt mooie dingen mee kunnen doen. Werken met echte aquarel, dus de verf, is makkelijker en geeft vaak een mooier resultaat. Over aquarelpotloden kan ik geen tips geven.

Signe

Berichten: 5806
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 13:59

aquarel potloden is voor mensen die veel met potlood werken en die niet graag op de aquarel methode werken.

Zet eerts de tekening droog op ( dus gewoon met dorge potloden) en neem dan een penseel en schoon water en ga er overheen. Per kleur anders loopt het in elkaar over en als je dat juist wil gewoon wat de kleuren vervagen en ev al met droog potlood overelkaar heen zetten.

Wil je het echte nat in nat effect moet je toch echt aan de aquarel verf.

ik heb zelf een aantal aqua potloden liggen tussen mijn gewoen omdat ze soms lekkerder pigment hebben. Ik egbruik ze dus als geoon potlood.

En mij favo voor de water potlood combi zijn de dikke poltoden van StabiloTone

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 22:02

Ik gebruik echt nooit aquarel potloden. Ook aquarel ik niet op de manier dat ik veel dingen in elkaar over laat lopen. Ik blaas hem tussendoor dan ook heel vaak droog met de föhn, omdat ik niet wil dat ie uitloopt. Dan blijft ie expressiever vind ik Lachen
Afbeelding Afbeelding


Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 22:09

Ik doe een aquarelcursus via school Met echte verf en kwasten zegmaar Lachen Ik zal kijken of ik wat kan scannen... Zelf föhn ik ook veel, maar laat ook erg veel overlopen (met planten dan) met dieren is dat weer lastiger..

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers