De tragische dood van de Groninger stermerrie MUIS

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lucette
Berichten: 11
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Veendam!!

De tragische dood van de Groninger stermerrie MUIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 21:18

Vandaag kregen wij het verschrikkelijke nieuws dat ons voormalig paard wat verkocht is aan de agrarische school in Alkmaar is verdronken.

Lieve Sabrina,

Mijn vader had toen hij jou voor het eerts zag direct een zwak voor jou, het ging niet om hoe je eruit zag maar om je stand van ogen en je toen al lieve rustige karakter. Je stond in een land bij de koeien iets wat hij niet aan kon zien en je meenam.
Toen ik je voor het eerst bij ons op stal zag staan, zag je er niet uit. Je zat heel dik in de vacht en je was heel vies. Door je kleur kreeg je de naam MUIS! Een paard dat later uit zal groeien tot een ware geliefde stermerrie.
Je kwam terecht in Veendam, in een stal vol met veulens van je prachtige vader Onno's. Je kon langzaam groot worden samne met de andere paarden. Je maatje was Odessa, zij was net zo oud als jou en jullie konden het heel goed vinden samen.
Zomers liepen jullie bij de borg in Verhildersum. Daar hadden jullie veel bekijks met jullie prachtige bewegelijke lichamen en jullie vriendelijkheid als er mensen jullie kwamen aaien.
Langzaam aan kregen jullie de leeftijd om aan het werk te gaan. Thuis zijn jullie zadelmak gemaakt. Voor het beleren voor de kar zijn jullie naar de familie van Rijn gegaan in Tubbergen.
Binnen enkele dagen kregen wij al een telefoontje dat je het heel goed deed, je was rustig en ook zij ondervonden dat je heel lief was.
Toen je weer thuis kwam kon je zowel alleen voor de kar als samen met Odessa.
Helaas hebben we daarna nog maar heel kort van je kunnen genieten. Er werd een lief, mak paard gezocht voor een school in Alkmaar. Hoewel wij wisten dat we je vooral in het begin heel erg zouden missen, was het een goede beslissing omdat je daar ook heel veel harten zou kunnen stelen.
Het bewijs is gekomen je hebt niet alleen onze harten gestolen maar ook die van vele leerlingen en leerkrachten op school. We zijn blij dat je zo goed terecht gekomen bent, en dat je tot je laatste dag geliefd en aanbeden bent door vele mensen.

Lieve MUIS we zijn je nooit vergeten, we zijn altijd heel trots op je geweest! Bedankt voor het feit dat jij zo'n fantastisch voorbeeld was van een Groninger.

Liefs Gerhard-jan en Esther Dekker

Stal 'De Vrijheid' Veendam


mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:32

Ik had het gelezen dat ze verdronken was, jullie ook veel sterkte ermee...

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:34

Mooi stukje heb je er van gemaakt. Ik begrijp dat je haar dus al van veulen af aan kent, moeilijk hoor, om dan afscheid te moeten nemen van zo'n geliefd paard.
Weten jullie wat er gebeurd is, klinkt als een ongeluk ?

Heel veel sterkte in elk geval !

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time


Lucette
Berichten: 11
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Veendam!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 21:35

Het was inderdaad een ongeluk, waarschijnlijk is ze ergens van in paniek geraakt.

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:40

uh,ik heb iets gemist?waar kun je het bericht van het ongeluk lezen?

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!

Lucette
Berichten: 11
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Veendam!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 21:42

Heeft in de krant gestaan en in het blad van het Groninger Paard. Plaats het stukje nog wel even

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:53

O wat erg...Dat paard kende ik dus ook.. Veel sterkte voor je... Het zal een gemis zijn voor de school ook... Maar wat is er precies gebeurd??

keep calm, I'm engaged!!! <3

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:53


Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:09

het is vreslijk om op die manier je paard te verliezen, zeker als je het dier zolang heb gekent, vind je verhaal over muis mooi geschreven. Maar had je het niet eerder kunnen weten doordat er best veel hier op bokt over geschreven was. Sterkte

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:39

Wat een vreselijk verhaal, op zo'n manier een paard zien verdrinken en niks kunnen doen, het moet gewoon vreselijk zijn.
Ik wens iedereen veel sterkte toe.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:54

Wat vreselijk!

Heel erg veel sterkte met dit verlies...

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:20

veel sterkte dit wens ik niemand ik vind het echt heel erg. je kende haar blijkbaar al van veulen al. dit is echt baalen.

zondag krinfinale rijden

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:38

esther getver heel veel sterkte Ik wist pas dat het om 'jullie' sabrina ging toen ik gister het blad las.
De merrie waarvan ik nog een aandenken op mijn kuit heb toen ze vast zat in de trailer afgelopen zomer en bij het loskomen mij perongeluk raakte.

1 van de weinige schimmels die ik mooi vond.
sterkte..

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Iris_Casper, Just_Natural, LuCa88, sas66, Vagabondo en 147 bezoekers