Blind oog wordt opeens rood? [hond]

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Blind oog wordt opeens rood? [hond]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 21:05

Wij hebben een hondje dat een jaar geleden een krab gehad heeft van een kat en hierdoor blind geworden is aan 1 oog. Het oog werd troebel van kleur en is al die tijd blauwig geweest. Ook geen duidelijke pupil meer. Maar net (of het moet me al die tijd niet zijn opgevallen) hield ik mijn hondje eens in het licht en het lijkt alsof zijn oog een beetje rooiig is (ipv blauwig/grijzig nu blauwig/rooiig)
Verward Ik heb zachtjes op haar oog gedrukt en het doet geen pijn. Voor de rest gedraagt ze zich heel normaal, verder traant haar oog ook niet.
Morgen bel ik de DA, maar wat denken jullie?

Scheve mond Verdrietig

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:15

meestal wordt zo'n oog dan toch dichtgenaaid? bij ons in de buurt was een hond met hetzelfde probleem, maar die had er echt last van, daar hebben ze dat toen ook gedaan en die is nu weer helemaal ok Lachen

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:15

Misschien zit er een ontsteking in het oog? Kan ook zijn dat het gewoon een een beetje geirriteerd was, net zoals wij ook hebben..

assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:16

Ligt het niet aan de lichtinval? Zo'n beetje dat effect dat je op foto's wel eens hebt?

Ik hoop voor je dat het niets ernstigs is. Succes alvast voor morgen

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 21:21

Yessy: Nee, het oog is toendertijd niet dichtgenaaid, het mocht gewoon open blijven. Het is al een jaar terug en ze heeft eigenlijk nooit meer last gehad van haar oog.

Vanillia: Ik dacht ook rood = bloed ofzo Scheve mond Dus misschien toch wel een ontsteking oid? Maar ik weet wel dat als er een bloeding in het oog is, je het vaak pas ziet als de bloeding over is en het vaak binnen 5 tot 10 dagen wordt geabsorbeerd oid. Maar ik weet niet of dit een bloeding kan zijn? Irritatie lijkt me niet, het is echt in het oog, net als waar wij ook de iris en de pupil hebben zitten wat normaal bruin met zwart is bij een hond.\

assie: Ja ik dacht ook lichtinval eerst, maar ik zei het tegen mijn vriend en hij zei het viel me gister ook al op. Nou dan ga ik natuurlijk meteen twijfelen en denken dat er iets heel ergs aan de hand is. Scheve mond
Morgenvroeg eerst maar eens bellen met de DA en uitleggen wat eraan de hand is.

Verdrietig

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:28

het komt vast wel goed joh, en zolang ze er geen last van heeft valt het vast mee

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 23:54

Hmm klinkt eng, maar het zal vast niet heel erg zijn.
Ik zou voor de zekerheid ff bellen naar de da.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 00:32

Zolang ze er geen last van heeft, zou ik me er idd niet al te veel zorgen over maken (gewoon gaan slapen vannacht Knipoog).
Morgen maar even horen, wat de DA ervan denkt.
Succes!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 08:48

Ik heb net in het licht er naar gekeken en het is niet meer zo fel maar wat rozig/paarsig en d'r "normale" kleur is ook weer meer terug.
Ik bel straks wel even voor de zekerheid de DA, je weet maar nooit.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 10:23

Goed op blijven letten! Onze cavia, ook blind aan 1 oog, kreeg dat ook. Dat oog is uiteindelijk verwijderd omdat de ontsteking naar de hersenen kon slaan. Na de operatie heeft Knabbeltje nog lang en gelukkig geleefd Haha!

=^.,.^=