discussie: een paardenmens hoort niet te roken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-01 12:11

hallo
zijn jullie het eens of oneens met deze stelling?
ik half mee eens en half mee oneens
roken in de stallen en op je paard enzo kan natuurlijk niet, maar als je ergens anders bent, of uitgaat, vind ik dat je gewoon moet doen wat je zelf wilt, toch?

kussies liselot

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 12:31

Ik rook zelf ook,maar niet in de stallen of op mijn paard dat vind ik zelf gewoon niet kunnen.
Maar als ik buitenwandel naast haar met haar dan rook ik heus wel eens een sigaretje,en daar is in mijn ogen niets mis mee Haha!
Maar ach zo heeft iedereen wel wat. Frusty

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 12:33

Ik ben dus ook een roker. Als ik bij de paarden ben rook ik niet, tenzij ik bijvoorbeeld ergens bij een manege in een kantine zit waar gerookt mag worden of als ik ergens buiten sta waar dit geen probleem is, maar dit nooit in bijzijn van een paard.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 12:38

Sorry hoor maar in de buurt van stro en hooi moet je gewoon niet roken. Ik denk dat dat ook op de meeste pensionstallingen en maneges verboden is.
Mocht iemand dat wel doen is die niet verstandig bezig. Dit is eigenlijk eenbeetje een onnodige discussie Verward.

Mocht er dan om die reden brand uitbreken mogen ze die persoon aansprakelijk stellen.

Verward

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 12:42

Tja ik zie vaak zat dat er OP het paard gerookt wordt. Dat vind ik dus echt niet kunnen. Maar zoals honeybee zegt, in de kantine ofzo kan het wel.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-01 12:45

nou prisca, er zijn toch echt een boel mensen die gewoon in de stal roken, of op het paard roken.
en er zijn ook wel mensen die vinden dat een paardenmens helemaal niet mag roken.
ik wil gewoon weten wat jullie hier over denken.

liselot

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 12:53

Iedereen moet maar zelf weten of hij of zij rookt zoalng ze het maar niet in de stallen doen.

_________________
Quote marjolein:
"zeggeh jij moet zwart haar hebben. zie ik opeens een blond persoontje. nu klopt mijn hele beeld van jou niet (eigenlijk had je daarbij ook nog een puntmuts op maar dat zeg ik er maar nie bij) ."

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mytens op 2001-12-11 11:58 ]</font>

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 12:56

Waarom zou een ''paardenmens'' niet mogen roken, ik zit het afgelopen uur al naar een zinnige reden te zoeken. Geen idee??? Wat heeft roken met paardrijden te maken, ik kan me nog herinneren dat een sigaret een paardeleven heeft gered. Een pasgeboren veulen had ademhalingsmoeilijkheden, zijn broncieën werden niet voldoende gestimuleerd, uiteindelijk bracht sigaretterook verlossing en begon het diertje te hoesten en daardoor begon hij wel goed te ademen. Natuurlijk is dit niet wat jij bedoelt, maar ik heb er zelf niet zoveel moeite mee als mensen roken, liever niet in de stal en het staat een beetje asociaal op het paard maar ze moeten zelf doen wat ze willen. Ik zal ze er niet om veroordelen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 12:57

ik zie ook wel eens mensen roken op hun paard. GEen gezicht. ze ondermijnen daarmee de waardigheid van hun paard. Ik vind roken zowiezo geen gezicht; roken als je loopt op straat, tijdens het dansen, het staat gewoon verschrikkelijk stom. Heel typisch is ook dat hoger opgeleiden minder roken dan lager opgeleiden.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 12:59

Dat moet iedereen lekker zelf weten. Zolang ze maar rekening houden met hun omgeving (en dus ook rekening houden met het brandgevaar) en geen overlast veroorzaken door de hele binnenbak blauw te zetten *LOL*
Het verband tussen "paardenmens" zijn en daarom niet roken zie ik ook niet helemaal.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 13:00

Nee ik ook niet. Ik vind wel dat roken en sporten sowieso niet samen gaat, maar dat moet iedereen voor zich weten, het maakt mij verder niet uit.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-01 13:01

nee klopt, dat zie ik ook niet helemaal, mar je hebt er echt mensen tussen zitten die niet roken, en alleen maar niet omdat ze paardrijden.
of bijvoorbeeld als ik bij iemand thuis een sigaret opsteek, zegt die, hee, jij rijd toch paard, dan rook je toch niet, nou dat vind ik stom.

ik vind gewoon dat je wel mag roken, als je maar niet bij de stallen rookt, of op je paard ofzo.
voor de rest heb ik er helemaal geen problemen mee....

kusises liselot

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 13:02

ik rook altijd een sigaretje bij het uitstappen. In de stallen uiteraard niet, maar in die grote zandbak kan dat toch geen kwaad (buiten het feit om dat het idd nogal aso staat)?
ook op buitenritten steek ik er wel eens een op, vooral als het koud is!
Ik vind het eerlijk gezegd niets met paarden te maken.
Ik moet gewoon mijn nicotinegehalte op peil houden, bij de paarden of ergens anders Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 13:02

Ik deel helemaal de mening van Desiree maar vond het een beetje cru om het hier neer te zetten Haha!
Ik denk altijd:
Waarom ben je in godsnaam begonnen met roken?
Niet omdat de eerst sigaret gelijk lekker is!
Nee, gewoon om 'erbij te horen', vind ik zo sneu...

Maar iedereen moet het lekker zelf weten,
zolang er maar niet in de stallen gerookt wordt en zeker niet bij mijn paard!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 13:41

zelfde mening als desiree en sjuimpje.. ik heb het eens geprobeerd om te kijken wat het was en het was wel zo onwijs goor jek en je moet er nog flink voor betalen ook.
Iedereen mag roken van mij hoor maar niet op het paard (voor zover ik er wat van te zeggen heb) en niet in de stallen! zolang ik er geen last van heb vind ik het best

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 13:41

als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel als mensen lopen te roken in mijn buurt en ook nog eens de rook richting mij blazen of dat ik last van de rook heb. Ook erg irri is dat er in de auto gerookt word. Ik kan me ook niet voorstellen dat je op een hoog nivo kan sporten en ook nog kan roken want voor sporten heb je toch echt wel goede longen nodig en daar zijn sigaretten niet echt bevordelijk voor.
Maar, iedereen moet lekker zelf weten wat hij doet. Al rook je je helemaal dood mag je helemaal zelf weten zolang ik er maar geen last van heb.

Marjolein

Berichten: 11635
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 13:46

Citaat:
Op 2001-12-11 12:02, schreef lis:
ik rook altijd een sigaretje bij het uitstappen. In de stallen uiteraard niet, maar in die grote zandbak kan dat toch geen kwaad (buiten het feit om dat het idd nogal aso staat)?
ook op buitenritten steek ik er wel eens een op, vooral als het koud is!
Ik vind het eerlijk gezegd niets met paarden te maken.
Ik moet gewoon mijn nicotinegehalte op peil houden, bij de paarden of ergens anders Haha!

stel dat je peuk uit je handen valt? waaar komt hij terecht? op je paard. lijkt me toch wel een hele duidelijke reden waarom je niet rookt op je paard. als je t koud hebt moet je maar een dikke jas aantrekken scheelt ook een boel.
enja voor mij geldt gewoon kwa roken een paar dingen. rook niet in de buurt van dieren, kinderen enzo. en alleen als de mensen waar je mee aan t praten bent het niet erg vinden. er is namelijks niets zo vervelend dan iemand die rook in je snufferd blaast tijdens een gesprek.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-01 13:59

wat marjolein zegt klopt ook helemaal....

als er iemand bij mij is waarvan ik niet weet of hij/zij het erg vind dat ik rook vraag ik het even. als ze nee zeggen doe ik het niet.
en bij dieren of kinderen dat lijkt me ook logisch...

Meg
Berichten: 5
Geregistreerd: 15-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 14:17

mmm... volgens mij roken er juist bijzonder veel mensen die met paarden te maken hebben! Roken hoort bij niemand trouwens, als we zouden moeten roken hadden we wel ergens een schoorsteentje op ons lijf zitten!

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-01 14:24

dat is een leuke uitspraak....
van dat schoorsteentje, hihi

liselot

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 14:25

bij ons in de kantine wordt ook zoveel gerookt. En mijn kleren en haren achteraf stinken! door hun smerige bezigheid! Walgelijk! Ik moet gewoon meeroken, of ik wil of niet! Roken is asociaal! Maar toch moet maar niet iedereen stoppen met roken. Sigaretten brengen geld in het overheidslaatje. Straks wordt dat weer verhaald op autorijden.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 14:30


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 14:34

als op een stal gerookt wordt, en de boel gaat in de fik en ze vinden een peuk als oorzaak, is de stalhouder failliet. Want de verzekeringsmaatschappij zal niet uitbetalen!

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 14:41

de discussie was niet 'wel of niet roken'.
het ging over roken en paarden. Jammer dat alle rokers over een kam geschoren worden. Als ik wil roken in gezelschap vraag ik of iemand bezwaar heeft. Zoja, dan rook ik niet of ga naar buiten. Bij mijn dochter (en andere kleine kinderen) rook ik zowieso niet.

offtopic; door de opmerking van Desiree
Desiree; vind jij autorijden dan geen asociale bezigheid? We zijn met zijn allen in die auto's de wereld aan het vervuilen. Maak je liever daar druk om. Die sigaretten doen je geen kwaad (tenzij je astma hebt), die uitlaatgassen wel.