hoesten vooral op stal??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

hoesten vooral op stal??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 19:16

Mijn paard staat nu nog twee weken in Belgie voordat hij naar mij toe komt. Gister was ik bij hem, en ik merkte dat hij nog steeds last had van een hoestje, terwijl hij al een tijdje foene griek krijgt.. Buiten tijdens het longeren viel het wel mee, hij hoestte vooral tijdens de galop?? Ik weet ook niet precies waarom..

Maargoed, ik had zijn stal al helemaal leeggemaakt en weer netjes opgestrooid enzo. Toen ik hem op stal zette, begon hij een beetje aan het stro te knabbelen enzo, maar hij moest echt veel hoesten gewoon... Veel meer dan buiten, viel echt erg op.

Weet iemand hoe dit kan?

Ik ga in ieder geval zeker als hij bij mij staat er een DA naar laten kijken, maar dat kan dus nu nog niet omdat hij nog niet bij mij staat.


Djimmert

Berichten: 632
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: Aan de rand vd bos.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:25

misschien stof? In stro zit veel stof en als je net hebt opgestrooid dan hangt dit nog in zijn stal. Je kunt het met een andere bodembedekker (bv. houtmot) proberen en zijn hooi (als hij geen kuilgras krijgt) voor je het geeft natmaken. En dan kijken of het helpt. Veel succes!!

Healing Touch for AnimalsĀ® Practitioner, http://www.animaltouch.nl

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:27

ik zou m eerst op zaagsel zetten en kijken of ik een stal kan vinden waar de luchtcirculatie beter is

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:27

Als ik jou was zou ik snel de DA erbij halen.. een paard dat hoest is nooit goed en zeker niet zoveel als jouw paard doet!
Probeer m zoveel mogelijk uit t stof te houden, veel buiten en niet op stro..

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:04

Als ik het zo bekijk is pony allegries voor stof....vooral als die in stro staat dat is stoffig...en dan heb je kans dat die daar zo van gaat hoesten.
Dat hoest die toevallig ook bij hooi??
Misschien helpt nat hooi...en dan heb je kans dat de longen en de luchtwegen het een beetje schoonhouden.
Dus probeer zoiezo even nat hooi....tip: Laat eerst het hooi een paar uur goed nat dan laat je het weken en geef het dan.

En misschen is het handig als je geen stro meer gebruikt en probeer misschien een soort zaagsel.
Want dat is niet stoffig.
En het is ook fijn voor het paard als die telkens een frisse lucht heeft...dus zet hem/haar ook goed buiten.
En net wat Aramat zegt haal er een DA erbij, alleen ik zou eerst dit proberen en als het dan nog niet helpt wacht dan niet te lang en waarschuw de Da want het kan chronich worden.

Succes,.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:55

mijn oude verzorgpaardje had dat ook -----> dampig.

Zou maar snel een DA erbij halen..

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

mariska18
Berichten: 252
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 18:16

mijn arabiertje was gevoelig voor die amoniakgeur en stof die veel vrijkwam bij stro, hij staat nu op hemparade en krijgt kuil en dat gaat een stuk beter.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:30

Ik zou toch even de DA bellen!!

XANTHA


tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 21:05

Ja ik laat er zowiezo een da naar kijken als ik hem hier heb, maar zolang hij nog in belgie staat gaat dat dus niet..

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:47

Ramiro hoestte ook wat toen ik hem vorige week kocht. Bij de keuring was dat al.
Volgens de DA had hij een lichte verkoudheid en daar heeft hij nu poeder voor gekregen. Toch valt het op dat hij bij mij niet een keer gehoest heeft. Hij staat nu lekker buiten, en op zijn oude stal stond hij erg veel op stal.
Ik vermoed een gevoeligheid voor stof. Zodra Ramiro weer meer op stal komt krijgt hij houtkrullen. Ik geef het hoestpoeder nog wel, uit voorzorg.

* To Belg, or not to Belg *


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Emm72, Joanne1997, Koekeroekus, prii_boy, wiifke en 68 bezoekers