Raak je deze KWPNer nog kwijt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Raak je deze KWPNer nog kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 15:13

Verdrietig verhaal maar een oud stalgenote moet noodgedwongen haar KWPN merrie verkopen. Ik beschrijf haar even hieronder, je mag een prijsindicatie geven.

KWPN merrie
16 jaar
donkerbruin, zwarte manen en staart
Le Mexico x ? (even vergeten)
Zure merrie op stal
moeilijk met andere paarden (in de bak moetje afstand houden, met een ander paard in de wei is not done)
Goed voorwaarts, mooie gangen
Nog nooit op wedstrijd uitgebracht
Heeft een lichte huidalergie die met medicatie te onderdrukken is.
Nog nooit een veulen gehad

Wat is deze dame nog waard? (ik vrees niet veel Scheve mond )


Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 15:19

hoe is ze buiten? Niet voor beginners maak ik op uit je verhaal?

- Offline -

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 15:35

jeetje denk dat het moeilijk word misschien iemand die haar voor weinig overneemt en het als uitdaging ziet. Denk zoiets van € 2500.00 a
€ 3000.00 afhankelijk van de verschijning. ben niet zo expert in afstammingen enzo.Ze heeft immers wel mooie gangen en afgezien die huidallergie is ze gezond of niet? Hoop niet dat ze van eigenaar naar eigenaar gaat of is ze tegen mensen niet zuur?
Laatst bijgewerkt door Horse_ op 17-03-04 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 15:36

~Ik denk dat voor haar de markt wel heel erg moeilijk is.

...Dreaming with my eye's wide open...

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 15:43

Denk dat je er weinig mee kan..

Misschien zo'n 1200/1300 euro..

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 15:44

Ik denk ook zo tussen de 1000 of 1500 euro.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 15:46

jeetje toch lager dan ik inschatte jammer dat er geen foto bijstaat

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 15:48

€750 maximaal
Paard is al 16
Zuur karakter, niet goed met andere paarden
Geen sportprestaties
Huidallergie (wel te onderdrukken met medicatie, maar ook dat is duur)
Geen fokmerrie

Don't dream your life, live your dreams!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 15:52

Zeker niet meer dan 1500 euro ..

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 15:58

1000 euro?

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 16:05

Ik verwacht er zelf ook heel weinig van. Het is jammer dat ik nu geen foto kan plaatsen want het is echt een heel mooie merrie om te zien. Maar goed de feiten schrikken al wel af natuurlijk.

Verder is ze denk ik minder geschikt voor beginners en redelijk verkeersmak (het zenuwachtige karakter speelt dan op)

had ze nu al nakomelingen gehad was haar toekomst vast rooskleuriger omdat het dus best een mooi ding is en met goed papier..

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 16:07

Maar wil je haar verkopen want ik denk ook al vraag je er € 500,- voor dat er heel weinig intresse voor zal zijn. Zeker voor oudere paarden is de markt heel erg beperkt.

...Dreaming with my eye's wide open...

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 16:10

Chronos schreef:
Maar wil je haar verkopen want ik denk ook al vraag je er € 500,- voor dat er heel weinig intresse voor zal zijn. Zeker voor oudere paarden is de markt heel erg beperkt.


Tis even een schatting voor een het paard van een oud stalgenote die gaat scheiden, staat ook in het begin van het topic Knipoog

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 16:12

Nou, als het ECHT een Le Mexico merrie mocht zijn, is daar absoluut nog wel een markt voor. Niet voor de hoofdprijs, maar voor 1.500 euro zal er dan nog wel een liefhebber zijn die een gokje wil maken met een 16 jarige chagerijnige maidenmerrie met dat papier.

Maar dan moet het wel echt een Le Mexico zijn....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 16:13

Dees schreef:
Maar dan moet het wel echt een Le Mexico zijn....

Dat is ze zeker te weten Haha! Haha!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 16:15

Er is wel een markt maar die is beperkt en waarschijnlijk is ze dan ook niet een twee drie verkocht...

...Dreaming with my eye's wide open...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 16:34

is een moeilijk beestje om te verkopen denk ik...de meeste willen een sociaal paard ten opzichte van andere paarden

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 17:18

Afhankelijk of de merrie predikaten heeft en al eerder veulens gehad heeft. Dan is het wellicht nog interessant voor de fok.
Anders zou ik toch denken aan 750 euro voor een goed tehuis. 16 is al best oud en verder zit het verhaal helaas ook niet mee (niet makkelijk, lastig met anderen, geen wedstrijdervaring, niet voor beginners buiten enz). Denk dat je meer moet denken aan een heel goed tehuis voor het paard vinden met mensen die er goed voor zorgen en voldoende aandacht willen schenken. Je zal er dan niet veel voor krijgen, maar de maandelijkse kosten vallen dan natuurlijk wel weg. Soms kan je een paard beter weg doen voor minder dan je wilt dan langer houden (dan heb je weer x maanden stallingsgeld enz erbij)

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 17:39

mmm...de merrie kan nog uitgebracht worden, en misschien nog snel laten dekken, je heb een super papier erbij zitten!!!en ik zou niet met het eerste bod in zee gaan, misschien is het wel een krengetje, maar dat is die van mij ook!!! maar daar tegenover zit wel een super papier, en dat is bij jou ook het geval en heeft super gangen en is bloedmooi zeg je dus ik zou max. rond de 2500 euro uitkomen hoor!!!!

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 17:39

Ik dek rond de €1000,- Ze is al 16, en als je dan geen wedstrijd ervaring hebt. Ook haar karakter is niet echt fijn zo te horen. Misschien als iemand wil fokken met haar, dat ze nog een kans heeft.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 17:57

Ik denk ook 1000 euro max
Geen veulen gehad en daarmee is er geen zekerheid dat dat ooit goedkomt.
't Is al een oudje, geen al te vriendelijk paard en met een gezondheidsprobleem (medicijnen blijven geld kosten). Daar mag je echt niet te veel voor verwachten. Als ze het paard snel kwijt moet denk ik dat de prijs idd laag moet zijn, anders ben je jaren bezig.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 18:08

Ik ben het met Laui! eens. Misschien dat je wat meer kunt krijgen bij iemand die de gok wil wagen wbt fokkerij, of iemand die echt weg is van het beestje... Maar de marktwaarde ligt niet hoog, denk ik.

* To Belg, or not to Belg *


Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 18:12

Ze is al een dikke 4 maanden bezig met p.n.o.t.k, ze wil gewoon een goed tehuis. Ik ga vanavond even met haar overleggen of we Gwen hier op bokt als gezelschapsmerrie aan gaan bieden, ze kan wel met een paar paarden opschieten. Over het algemeen zijn dit ruintjes.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 18:22

Boomerang schreef:
Ze is al een dikke 4 maanden bezig met p.n.o.t.k, ze wil gewoon een goed tehuis. Ik ga vanavond even met haar overleggen of we Gwen hier op bokt als gezelschapsmerrie aan gaan bieden, ze kan wel met een paar paarden opschieten. Over het algemeen zijn dit ruintjes.


In het begin schrijf je letterlijk dat het met andere paarden in de wei NOT DONE is, dat lijkt me geen goed gezelschapspaard

Margriet7

Berichten: 780
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:41

Boomerang schreef:
Ik verwacht er zelf ook heel weinig van. Het is jammer dat ik nu geen foto kan plaatsen want het is echt een heel mooie merrie om te zien. Maar goed de feiten schrikken al wel af natuurlijk.

Verder is ze denk ik minder geschikt voor beginners en redelijk verkeersmak (het zenuwachtige karakter speelt dan op)

had ze nu al nakomelingen gehad was haar toekomst vast rooskleuriger omdat het dus best een mooi ding is en met goed papier..


zou er op letten waar ze terecht komt!!! je krijgt er toch niet veel meer voor, denk minder dan 1200 euro... als iemand haar koopt en het wordt niks gaat ze misschien wel de worst in Verdrietig .
goed tehuis zou bij mij voor de prijs gaan!!!

I used to have money, now I have a horse..:+:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 bezoekers