Suikervrij/koolhydraat-arm eten ???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Suikervrij/koolhydraat-arm eten ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 21:27

Ik begin een vermoeden te krijgen dat ik al lange tijd zo erg moe ben van suiker-rijk eten............tuurlijk is niet goed voor me, maar als je nagaat, waar overal suiker inzit............das niet meer normaal !!!

Ik ga met ingang van mei weer aansluiten bij de weight watchers, want ik ben door m'n ongeluk verleden jaar, en daardoor het liggen op bed, erg veel aangekomen. En dat moet er weer af.

Maar heb 'ns zitten surfen en mischien ben ik ook altijd wel zo moe van suiker. Maar tjee.......suikervrij eten..........is dat wel een beetje te doen ??? Tuurlijk, als ik straks weer op dieet ga eet ik vanzelf minder suiker, maar suiker is een koolhydraat en ik vraag me af of ik zo lamlending wordt uberhaupt van koolhydraten. Maar het is toch niet slim om minder koolhydraten te eten ?? (brood, pasta, rijst) en waarvoor zou ik dat dan moeten vervangen, alleen door groenten ?......

wie weet er meer over suiker etc ???

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:45

Mijn moeder eet dus suikervrij en het is echt heel moeilijk. Niet het "afkicken" hoor want ze voelt zich idd stukken beter en ze is ook gewicht kwijt (was niet helemaal de bedoeling) maar moeilijk in de zin van producten vinden. Ze gebruikt heel veel producten van Zonnatura en koopt speciaal brood bij de bakker. Groenten uit een potje, sausmixen uit zakjes en potjes is allemaal not done. Dus zelf heel veel maken. het kost tijd en moeite maar het geeft zeker resultaat.. succes ermee en ik kan haar nog wel om tips vragen als je interesse hebt..

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:12

ik zou me laten inlichten en begeleiden door een dieetist, een beopaald aantal koolhydraten heeft je lichaam nodig om te kunnen functioneren.
In groenten zitten geen koolhydraten dus die kun je blijven eten totdat je er bij neervalt, zal je alleen niets aan koolhydraten oplevereen.
Koolhydraten worden in je lijf omgezet in suikers waardoor je dus kracht hebt, als je te veel suikers hebt, worden deze door jouw alvleesklier afgebroken, aangezien deze insuline maakt waardoor je op een constante suikerwaarde blijft zitten..
ga eens naar een dieetiste, maar niet zomaar kappen met eten, dat is t stomte mi wat je kunt doen.

succes.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:32

suikervrij eten is idd moeilijk
zelfs in een blik tomatensoep zit namelijk toegevoegde suiker
zelfs is veel voorverpakte vleeswaren

stuur eens een pb naar botervlieg , die is ook antie geraffineerde suikers en eet volgens mij ook zonder toegevoegde suikers

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:54

Wat ik me afvraag waar je het op baseert dat je moe wordt van suikers Verward

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 17:22

Carolinef"]
In groenten zitten geen koolhydraten dus die kun je blijven eten totdat je er bij neervalt, zal je alleen niets aan koolhydraten oplevereen.
[/quote]

Dit is niet helemaal waar. Er zitten in bepaalde groenten zeker koolhydraten.

[quote="Carolinef schreef:
ga eens naar een dieetiste, maar niet zomaar kappen met eten, dat is t stomte mi wat je kunt doen.


daar heb ik het toch ook helemaal niet over.

Ik heb het erover dat ik de WW ga volgen, maar wil 'ns bekijken of ik wat kan minderen met suikers en/of koolhydraten. That's all.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:29

Mijn broer is op dit moment bezig met het Atkins dieet. Dat is een koolhydraat arm dieet. Hij voelt zich nu veel beter (na 2 weken al). Dus misschien is dit een idee voor je? Er zijn hier wel boekjes van te krijgen, misschien zelfs wel in de bieb.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:34

Ik heb vanwege een zware en hardnekkige schimmelinfecte ook maanden suikerloos moeten eten. Het was lastig om producten te vinden waar echt helemaal geen suiker in zit, maar ik voelde me er wel stukken beter door! Ik heb veel gehad aan het forum op deze site: http://www.pilliewillie.nl waar veel mensen met candida of hypoglykemie zitten en ook geen suiker mogen. Zij hebben tips over voedingsmiddelen en veel recepten! Succes!! Op de site vind je trouwens erg veel info over moe door suiker en hoe slecht het allemaal voor je is.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:42

Ik eet zo goed als suikervrij, en het is heel goed te doen hoor. Ik hem hpoglycemie, net als mijn moeder, dus we mogen beide geen suiker. Veel dingen zijn te vervangen door 'nep suiker'. Zelf weet ik heel goed wanneer ik wel suiker kan eten en wanneer ik het absoluut niet moet doen.
Ik eet ook best weleens een stukje taart of pindasaus, of een koekje..
Ik ben naast dat ik suikervrij eet ook nog eens vegatarier Knipoog dus op brood kan ik zo'n beetje alleen maar kaas. Dus ik eet gewoon niet zo veel brood meer.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 01:34

het is idd zo dat je van een bepaald soort suikers erg sloom wordt.

ik ben van mezelf vrij druk en actief, eet ik bv een halve snoepzak felgekleurde zoetje snoepjes op, ben ik me een partij sloom en lamlendig Scheve mond

maar niet alle suikers zijn slecht, suikers die in fruit zitten geven je juist wel energie, zijn iig gezonder dan snoep en koejes etc
als je snoep&koek mindert, en verder dan dus wat fruit eet als tussendoortje, ga je al een eind de goede kant op en zal je je niet meer zo sloom voelen.

ik heb lange tijd erg op moeten passen niet te veel af te allen(schommelde rond de 50 kilo, ben 1.80 ) en ben gewend om veel suikers te eten maar ik merk nu ik op gewicht ben en minder echte zoetigheid eet, dan ik me weer veel beter voel!

maar brood etc daar zit idd oo suiker in, maar je lichaam heeft ook wat suiker nodig
dus je kan gewoon brood e fruit ect blijven eten, alleen oppassen met de allerergste zoetigheid zoals snoep en koek

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 13:07

eveline_B schreef:
Mijn broer is op dit moment bezig met het Atkins dieet. Dat is een koolhydraat arm dieet. Hij voelt zich nu veel beter (na 2 weken al). Dus misschien is dit een idee voor je? Er zijn hier wel boekjes van te krijgen, misschien zelfs wel in de bieb.


ja ik heb me wel verdiept in het atkins dieet, JUIST omdat je zoveel hoort dat mensen zich er veel beter door gaan voelen, maar ik kan maar niet aan het idee wennen dat zonder brood etc. gezond is....en dat vele vette eten...........heb niet zo'n zin om dicht te slibben.....

Ik ga "gewoon" weer aan de weight watchers als ik terug ben uit mexico..........en dan krijg ik vanzelf weer minder suiker binnen, kijken of ik me dan al beter ga voelen, heb zo'n vermoeden van wel.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 18:05

Koolhydraten heb je nodig hoor, zeker als je sport. Het is slecht om geen tot weinig koolhydraten binnen te krijgen. Ten tweede is dat ook erg moeilijk in bijna alles zitten koolhydraten.

Je kan beter niet meer snoepen, gezond eten en meer sporten. Is veel beter ook voor je bloed/suikerspiegel.

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:38

Ik heb diabetes dus ik kan wel omgaan met suikervrij eten .
voor mij was het niet moeilijk af te leren, gewoon omdat het moest. Het was van moeten. Ik had niets te willen. Als je op dieet gaat is dat uit vrije wil. Ik weet niet hoe andere mensen dat ervaren.
Maar idd, zoals haagsemeid zegt, volledig koolhydraatvrij kun je niet leven.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:53

ik word ook moe van suiker eten: [AM] Kun je van veel suiker eten suikerziekte krijgen?

Maar omdat ik heel mager ben en vaak heel moe moet ik meer koolhydraten (=energie) eten van de dokter en minder suiker. Helemaal suikerloos gaat mij denk ik niet lukken. Ben pas een week bezig en zondig constant zelfs met snoepjes e.d.

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:53

vraag anders eens eens koolhydratenboeje aan via t voedingscentrum in Den haag, daar staat alle info in!!!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 14:17

Ik wil ook niet koolhydraat VRIJ eten,want ik weet dondersgoed dat dat niet gezond is maar ik denk me beter te voelen als ik wat minder koolhydraten binnen krijg, en dan voornamelijk suikers.
Ik ga, als ik uit mexico kom, weer beginnen met de WW, dus ik ben benieuwd of ik me dan beter ga voelen.......

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:33

Suikervrij is goed te doen, wel goed in de gaten houden, suiker zit in de meest rare dingen en niet alleen op suiker letten, maar ook glucose etc. Koolhydraatarm is lastiger, maar ook te doen opzich.