Paarden snachts alweer buiten...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Paarden snachts alweer buiten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 14:44

Onze pony's staan de laatste tijd in een behoorlijk groot land ( 4 beste stukken kunnen ze in ) en sindsdien hebben ze van de vrijheid geproeft, en die smaakt wat hun betreft toch weer erg lekker.
Ze willen s'avonds niet meer naar binnen.
Ik zet ze nooit binnen maar de mensen waar Bas staat doen dat.
Eerst stonden ze tegen een uur of 7 wel bij het draad te wachten tot ze weer opgehaald werden om naar stal te gaan maar nu staan ze steeds vaker helemaal achter in het land en zijn ze niet meer te pakken te krijgen. Met biks rammelen intresseert ze niet, ze komen niet meer van hun plek, als je dr naar toe loopt peren ze 'm in een rengalop, ze weten precies wat de bedoeling is en hebben daar geen zin in ( snachts op stal )

Dat is wat ik hoorde van de pony-op-stal-zetters Haha!
Die zijn geduldig, maar niet zo geduldig dat ze eenuur bezig gaan om de pony's te pakken te krijgen.

Dat heeft erin geresulteerd dat ze nu dus snachts weer buiten staan, niet meer op stal. Edwine kan het wel hebben, die heeft wintervacht zat en zo koud is het niet meer ( alleen veel wind en regen maar dat heb je in de zomer ook wel )
Alleen zit ik een beetje met Bas, hij heeft veel wintervacht maar ik ben hem wel steeds aan het wassen tegen zn luizen, toen ik hem kreeg was hij heel vet en goor, maar dat was wel zn beschermlaag. Nu met het wassen is hij helemaal zacht, en beschermlaag is dus weg ( denk ik dan )

Om nou nog een deken op te doen vind ik ook weer zoiets, hij is al flink aan het uitharen, zomervacht komt eraan, het weer wordt steeds beter dus vraag me af of dat wel echt nodig is...

Daarbij vraag ik me af wat ze aan bijvoer moeten hebben, ze eten het gras wel maar dat is nu alleen nog maar buikvulling, als het straks weer vet wordt zetten we ze weer kleiner en korter op de weide.
We strooien het hooi wat ze op stal krijgen nu in de wei.
Ze zijn behoorlijk aan de schijterij... ook iets minder prettig...

We zijn zeker vroeg of zijn er al meer mensen die de overgang alweer hebben gemaakt ?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 15:11

Wel lekker voor de paarden! Die van ons staan nog steeds op stal!
Ik weet niet wanneer die van ons weer dag en nacht naar buiten gaan, in de winter mogen ze zowiezo niet op het land [sinds dit jaar] omdat dat beter voor het weiland is. Dus ze gaan overdag in de rijbak.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 15:11

Je bent wel vroeg, maar imo kan het wel hoor. Ik heb zelfs al overwogen om Dennis deze week buiten te houden ivm het mooie en vooral warme weer. En dat terwijl hij zelfs geschoren is. Dennis vermaakt zich prima buiten en vind het helemaal niet erg, dus waarom binnen halen? Als ze het echt koud hebben of niet in slecht weer staan geven ze wel aan dat ze weer naar binnen willen(Dennis staat iig al wel bij het hek te zeuren als er vies weer op komt is).

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 15:18

kan volgens mij ook wel..
als hij het koud heeft dan geven ze dat zelf wel aan..
deken lijkt me daarom overbodig!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 15:19

Ja dennis, het is idd wel waar wat je zegt, de afgelopen tijd stonden ze standaard bijhet draad als ze weer naar binnen wilden, maar nu niet meer dus, dus ze zullen zich er wel lekker onder voelen. Ik geef ze ook geen ongelijk, honderden meters land voor ze, naast ze, achter ze en dan een paar meter box in de boerderij ... ik zou wel weten wat ik zou doen als paard...

Maar heb ook geen zin in zieke paarden, als denk ik niet dat dat zo'n storm zal lopen, toch blijf je dr wat huiverig voor

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 15:34

Ze voelen zelf beter dan de weerman aan wat voor weer het gaat worden hoor. Dennis heeft vaak genoeg binnen gestaan als hij dat perse wou en ik het onzin vond maar het dus toch ging plensregenen.

Ik zou me er niet zo druk om maken. Tis een shetlander, geen watje Tong uitsteken .

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 15:44

Dennis schreef:
Ik zou me er niet zo druk om maken. Tis een shetlander, geen watje Tong uitsteken .


Nee toch niet ?! Oooh... sjit, terugbrengen die handel !

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 15:45

SANEX"]
[quote="Dennis schreef:
Ik zou me er niet zo druk om maken. Tis een shetlander, geen watje Tong uitsteken .


Nee toch niet ?! Oooh... sjit, terugbrengen die handel !
[/quote]

of ombouwen tot watje kan ook :d

wel lekker zeg dat ze nu alweer lekker buiten staan

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 15:47

Ze stonden alweer een hele poos overdag buiten, eigenlijk de hele winter door, behalve die paar enorme regenweken, toen mochten ze niet meer op het land maar stonden ze in een modderkampje.
Het land waar ze staan ligt aardig hoog en is vrij gauw weer droog mocht het drassig zijn geworden.
Nou ja en nu hebben ze dus zelf maar besloten dat ze snachts ook weer buiten willen staan

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 15:54

SANEX"]
[quote="Dennis schreef:
Ik zou me er niet zo druk om maken. Tis een shetlander, geen watje Tong uitsteken .


Nee toch niet ?! Oooh... sjit, terugbrengen die handel !
[/quote]

Dat was dus wat er fout ging Tong uitsteken .

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:28

Ja alle jonge paarden zijn sinds een week weer in het land. Alleen de paarden die intensief gereden worden en de drachtige merries nog niet!!!

Gelukkig dat ik op een middag voortaan les heb Haha! Anders had ik ook nog schijnwerpers mee moeten nemen om hem in het donker te zien Knipoog

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 20:08

Je kan hem bij daglicht al haast niet zien, als ie weer eens ver weg staat, dus idd maar goed dat je smiddags langs komt Knipoog
Ik zal hem eens aan het hek binden voor je, kan je zn parelwitte vacht van dichtbij bewonderen Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:53

SANEX schreef:
Je kan hem bij daglicht al haast niet zien, als ie weer eens ver weg staat, dus idd maar goed dat je smiddags langs komt Knipoog
Ik zal hem eens aan het hek binden voor je, kan je zn parelwitte vacht van dichtbij bewonderen Haha!


Goed plan OK dan! Vrijdagmiddag om half drie rijd ik er langs met trailer Haha! En anders neem ik wel een verrekijker mee Knipoog

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:57

Hoorde dat het van de week 20 graden wordt overdag Haha! Haha!
Dus dan knal ik die pony's ook weer naar buiten 's nachts... *LOL*
Nu staan ze echt nog te wachten bij het hekje 's avonds. Maar als ze eenmaal weer gewend zijn het eten 's avonds in de wei te krijgen doen ze dat ook niet meer. En dat scheelt weer een hoop stro.. Haha.. Knipoog

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:59

Misschien kun je je paardje een regendeken opleggen als je het weer niet vertrouwd. Echt koud is het nu niet, dus dat lijkt me niet het grootste probleem.
Mijn nieuwe pony Ramiro blijft met dit weer 's nachts ook buiten. Hij wil niet binnen staan en met zijn deken op gaat dat prima zolang het geen pijpestelen regent.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 10:21

Hmz gister en vanacht heeft het wel aardig geregend. Ik heb geen regendek voor hem, maar hou hem gewoon goed in de gaten, ik kijk elke dag zowiezo even bij ze en vaak moet meneer ook nog aan het werk dus hij komt wel onder handen.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:10

Nacino staat al dag en nacht buiten Haha! (met schuilstal en ongevoerde regendeken)
Maar vanaf morgen ochtend gooi ik ook de deken eraf! 15 graden en een deken vind ik ietsje te extreem!
Dus het lijkt me dat je hem zo buiten kan laten hoor Lachen

_Madelon

Berichten: 4760
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 08:03

bij ons staan alle paarden nog binnen zowel manege als eigen paarden.
omdat de wei direct aan een rivier ligt is de wei nog nie goed genoeg door overstromingen enzo. Boos!
ik hoop dattie snel goed is en dat de paardjes dan naar buiten mogen/kunnen Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:36

SANEX schreef:
Hmz gister en vanacht heeft het wel aardig geregend.


Hier gelukkig niet... Ik denk dat ik voor Ramiro ook een regendekentje aanschaf. Qua temperatuur kan hij makkelijk al buiten blijven.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 11:13

Hoihoi,

Chubby stond afgelopen winter steeds 's morgens een uurtje in de buiten-blubber-bak. Sinds een week staan ze overdag buiten en sinds gisteren heb ik haar ranzige winterdeken lekker afgelaten... Daarmee heb ik wat langer gewacht aangezien Chubby geschoren is, maar gisteren had ze het net té warm... Dus nu kan ze weer helemaal paard zijn Knipoog

Joepie, poetsen.... Vingers aflikken

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15449
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 15:12

Ik zou persoonlijk ook wel weer graag willen dat mijn paardje weer ´s nachts buiten staat, maar ze heeft nog echt het voer nodig wat ze op stal krijgt. Ze staat overdag met twee ijslanders op een nu nog kale wei en kan dus overdag niet volledig bijgevoerd worden ivm met grote dikte ijslanders Haha!
´
In de nacht krijgt ze dan het voer wat ervoor zorgt dat ze op gewicht blijft.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 17:51

Als ik zie wat voor weer het nu is ben ik blij dat ze nu lekker buiten zijn.
We zijn nu wel bezig de wei af te zetten, zodat we straks weer bezig kunnen met verweiden.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:48

Heb de pony's net buiten gevoerd, ik laat ze ook buiten vanacht.
Het was zo warm vandaag dat ik Twister d'r zomereczeem deken maar op heb gedaan overdag. Heb net dr staldeken opgedaan voor de nacht.
Denk zelf niet dat het kwaad kan om dat af te wisselen als het zo warm was als vandaag. Wat vinden jullie er van?

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:51

Mijn paardje staat nu ook weer dag en nacht buiten. Nog wel met flinke dekens natuurlijk en hij heeft een uitloopstal, maar hij vind het heerlijk!
Wij doen het al zo vroeg omdat ie anders ons de hele nacht wakker houdt door het schoppen tegen de deur aan. Hij heeft zo'n hekel aan de stal!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:57

Bij ons Blijven ze nog steeds Snachts binnnen.
Ten eerste omdat het land nog te zacht is,
ten 2de staat geen Gras op staat
En 3de Ze verwachten stevige regenbuien morgen het weekeind.
De paarden staan vrijwel overdag buiten.
En heb ook al geregeld de dekens overdag af.