Weigering minder strafpt. dan een balk - tegenstrijdig?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-01 21:38

Ik vind het eigenlijk best wel tegenstrijdig dat je voor een weigering met springen 3 strafpunten krijgt (en een tijd die doorloopt, dat wel) en voor een balk 4. Een weigering is imo een grotere fout en zou dus ook zwaarder bestraft moeten worden.
Als je paard weigert omdat hij niet uitkomt is dat een fout van de ruiter en daar mogen dan ook best meer strafpunten tegenover staan dan voor een balk, idem dito voor een paard dat gewoon in staking gaat.
Ik blijf het vreemd vinden dat je soms in de einduitslag mensen met een weigering boven mensen met een balk ziet staan.

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 21:42

vind ik ook, heb ik ook altijd al gevonden
maar de tweede weigering is wel 6 strafpunten en bij de 3de mag je de ring uit
dit heb je niet als je alle balken eraf gooit

maar internationaal telt het wel even zwaar, en moet je na 2 weigeringen de ring al uit

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 22:03

He, ik dacht dat dat al verandert was, of niet soms? Ik dacht dat je voor allebei 3 kreeg (of 4)
Tja, ik vind het ook tegenstrijdig, ik vind een weigering veeel erger dan een balk er afgooien.

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 22:14

in de gewone wedstrijd is het nog altijd zo hoor, 3 sp voor weigering en 4 voor een balk

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 22:41

In de wedstrijden is het al veranderd tenminste die ik op tv zie wel. Een weigering is 4 strafpunten EN de tijd loopt door en een balk is 4 strafpunten. Dus nu word een weigering idd zwaarder bestraft Lachen

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 22:51

ineke: op tv is het internationaal daar hebben ze het al wel verandert... in de basis sport nogechter niet... ik vond dit ook altijd al raar... een weigering is een grotere fout dan een balk...

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 23:00

Ik heb me er ook wel eens over verbaasd. Ik vind persoonlijk een weigering veel erger dan een balk.
Ook al telt bij een weigering de tijd wel door, die staat meestal zo ruim dat je er toch geen last van hebt...

Heb je een nieuw usericon Margreet?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-01 23:05

Citaat:
Op 2001-12-10 22:00, schreef gomir:
Heb je een nieuw usericon Margreet?


Jep, een bordje van een ruiterpad Haha!
Vond ik wel toepasselijk omdat ik zoveel buitenrij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 23:18

Als hij nou weigert omdat het helemaal niet past en anders midden in een oxer of zo ligt is een weigering natuurlijk niet zo erg dan dat je er netjes bijkomt goed aan het been hebt maar hij de voorbeentjes gewoon in het zand boort en zich finaal op de rem gooit al verzet.
Vandaar dat de eerst weigering nog mild beoordeld word maar de 2e al dubbel zo hard gestraft word over de 3e maar te zwijgen Knipoog
Trouwens een paard dat steeds balken gooit is ook niet alles.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-01 23:23

Citaat:
Op 2001-12-10 22:18, schreef runningkawa:
Als hij nou weigert omdat het helemaal niet past en anders midden in een oxer of zo ligt is een weigering natuurlijk niet zo erg


9 van de 10 keer is dat dan een fout van de ruiter, dus die eerste weigering mag van mij best zwaarder bestraft worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 23:26

ja idd meestal de fout van de ruiter
en iedereen kan fouten maken.
Een paard mag om die reden ook niet gestraft worden als hij dan stopt. En maakt de ruiter die fout nog 2 x word hij ook hard aangepakt

Terwijl een balk springen vaak gewoon door een luie knol gedaan word en zodoende ook wel streng aangepakt mag worden.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-01 23:34

Citaat:
Op 2001-12-10 22:26, schreef runningkawa:
Een paard mag om die reden ook niet gestraft worden als hij dan stopt. En maakt de ruiter die fout nog 2 x word hij ook hard aangepakt


En door het geven van strafpunten straf je de ruiter en niet het paard, die zullen die strafpunten een rotzorg zijn *LOL* , dus de ruiter mag van mij best wat harder aangepakt worden! Helaas zie je vaak ruiters die toch menen dat ze hun paard moeten straffen voor hun eigen fouten en juryleden die daar niets van zeggen Frusty

Balkjes kunnen ook weer de fout van de ruiter zijn, maar ook van het paard. Lastig hoor, die puntentelling!

Ik vind het in ieder geval goed dat internationaal balk en weigering gelijk getrokken zijn (met extra tijdstraf bij de weigering en internationaal staat die tijd vaak krap dus toch vaak extra strafpunten) en dat je al bij de 2e weigering mag vertrekken.

Op basis- en nationaal niveau mag het wat mij betreft ook zo gaan!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 09:59

Ik ben het wel met je eens, 1 weigering is 32 strafpunten en een 2e weigering is 6 strafpunten en bij de 3e moet je er uit. Internationaal moet je er al bij een 2e weigering al uit.
maar het is banketstaaflig dat als je 1 balk hebt en iemand anders 1 weigering (en dus echt een weigering en niet doordat het niet paste) en dat die voor je staat in de prijsuitreiking als jij maar een banketstaaflig pechbalkje had (en dus niet een noodsprong midden in de hindernis Haha! ).

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 18:42

Citaat:
Op 2001-12-11 08:59, schreef Mytens:
Ik ben het wel met je eens, 1 weigering is 32 strafpunten


Huh? Verward Zooooooooooooveel? Haha!