hoefzweer!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lyzzievb
Berichten: 140
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Maassluis

hoefzweer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 11:51

hallo!! mijn paardje heeft de laatste tijd steeds weer wat!!!! 3 weken geleden is de veearts bij mijn paardje geweest om een hoefzweer uit te snijden en kreeg hij 2 injecties en biotine! toen de hoef 2 weken later weer helemaal goed was hebben wij er maar weer ijzers onder gedaan omdat hij zonder ijzers erg gevoelige zolen bleek te hebben! nu had hij van de week weer wat weer kreupel na het rijden! dus wij weer de veearst gebelt! (ondertussen al meerdere rekeningen binnen gehad!)
Nu had ik een andere van dezelfde praktijk! deze vond na goed onderzocht te hebben ( beter dan de vorrige die bijhna meteen begon te snijden) een hoefzweer en een flinke ook! deze is dus de vorrige keer niet ontdekt de andere veearst die de eerste keer langs kwam vond een steentje en vond daarmee dat hij het had opgelost!

Nu komt de veearts vanmiddag weer hopen dat het wat beter is!

Maar wat denken jullie heeft die eerste veearts gelijk en kan het zijn dat hij toen nog niet goed zichtbaar was of is het gewoon een grove blunder?!

Ik ben er in elk geval niet blij mee en mijn paardje ook niet!

groetjes Lyzzie



Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 12:32

het kan zijn dat de zweer diep van binnen zat toch? Jammer dat de ijzers er weer onder zaten en dat er nog een x de dierenarts bij moest komen. Hoop dat het niet weer terugkomt en je paardje minder gevoleig word.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 12:34

DA hebben het inderdaad wel eens bij het verkeerde eind, maar misschien zat er al wel een zweer binnenin de hoef, maar was deze heel erg klein. Veel succes, hopelijk is je paardje er gauw weer bovenop.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

lyzzievb
Berichten: 140
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 13:29

hey! het kan dus zijn dat het gewoon nog niet te zien was!? maar als ik het goed begrepen heb komt een hoefzweer van een steentje of iets dergelijks? iets van buitenaf zeg maar maar kan het ook zijn dat het van binnenuit komt? het is best een grote plek wel zo groot als een rijksdaalder!

Ik wacht in elk geval vanmiddag wel af en zal het deze man ook even vragen hoe het nu pcies zit! Verward ik wordt er een beetje duizelig van hoor steeds is er weer iets zeg! maarja zoals sommige mensen zeggen was dan maar niet eraan begonnen! nee hoor ben erg blij met hem alleen wordt het me soms een beetje te veel!

bedankt voor de reacties so far!

lyzzie

p.s. hoe doen jullie trouwens die plaatjes aan de zijkant ben hier nog niet zo lang vandaar!? dan kan ik ook een plaatje van die vanmij ernaast doen!

lyzzievb
Berichten: 140
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-04 20:51

nou hij is weer een beetje op de been!! gelukkig! een weekje stappen en dan rustig opbouwen!

bedankt voor alle reacties!!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 09:38

gelukkig maar nu duimen dat het niet meer terugkomt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: henshem en 79 bezoekers