wat vinden jullie van een vrouw als hoefsmid?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stippie

Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Achter de hoge bergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 13:15

kelly, wat had je het toch goed gezien dat ik het was! het is mij'jolanda' hahaha! je had ook op mn profiel kunnen kijken, niet?
maar je mag ook best op 313 gaan slapen als je dat liever doet! heb ik ook geen last van je gesnurk meer haha! (NIET DAT IK DAT HAD HOOR!) Tong uitsteken
CU!! *LOL*

Stippie

Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Achter de hoge bergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 13:22

ik vind het wel leuk dat eigenlijk iedereen een vrouwlijke hoefsmid zo tof vind! Haha! natuurlijk klopt het dat een man en een vrouw hun werk goed moeten doen! maar de meeste vinden het wel leuk dat vrouwen ook zo iets doen! tnx! Pling en het klopt wel dat vrouwen vaak langer rustig blijven maar dat is niet altyd, er zijn ook mannen die de rust zelf zijn! en er zijn ook kletsers onder de vrouwen tijdens het werk!
maar toch heeft ieder zijn of haar eigen voorkeuren qua werk en hoe er gewerkt word! Lachen dus ieder zijn of haar ding! Haha!

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:09

waarom niet, kan makkelijk toch Lachen

baukje
Berichten: 167
Geregistreerd: 02-09-03
Woonplaats: sint pancras

ik heb een vrouwlijke hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 10:16

en dat bevalt prima!!! moet alleen volgens mij we een beetje een 'potige' dame zijn want voor een heel iel vrouwtje is het volgens mij te zwaar.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 10:18

baukje schreef:
en dat bevalt prima!!! moet alleen volgens mij we een beetje een 'potige' dame zijn want voor een heel iel vrouwtje is het volgens mij te zwaar.


Nou sterk worden ze vanzelf wel...enne bijvoorbeeld Joke Nibbelink is niet bepaald een potige tante.

http://home.zonnet.nl/Joke_Nibbelink/

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 10:28

vind het super Lachen kom op met die emancipatie Tong uitsteken
ben erg tevreden over mijn vrouwelijke hoefsmid!

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:13

Vroeger kwam bij ons op de ponyclub de eerste vrouwelijke hoefsmid van Nederland, tegenwoordig is ze geloof ik moeder in verweggiestan, maar ze was echt een super-smid!!!
Nu komt er bij ons op stal ook een vrouwelijk smid en daar ben ik ook echt over te spreken, het is werkelijk ongeloofijk met hoeveel rust en gevoel ze met de paarden omgaat. De tijd die ze neemt om echt goed te beslaan, is om respect voor te hebben. Ze is echt héél erg goed in haar vak. Ik kan haar alleen maar aanraden en zolang ik hier in de omgeving blijf, zal ik proberen haar als smid te houden.

crazy_funky

Berichten: 6184
Geregistreerd: 25-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:21

mij maakt het niet uit als ze het maar goed doen en goed voor de paardjes zijn, verder is geslacht niet belangrijk vind ik.
ze hebben der allebei voor geleerd dus ik neem aan dat vrouwen het net zo goed kunnen als mannen

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:14

Ik vind het super een vrouw als hoefsmid ik wou eerst zelf namelijk ook de opleiding gaan doen maarja in die mannenwereld krijg je moeilijk een stageplek heb echt alle hoefsmeden in de buurt opgebeld maar ze zeiden allemaal tegen me dat ik het vak toch niet aan kon omdat ik een meisje was en toch niet sterk genoeg zou zijn nou lekker is dat he! ik was best wel beledigd kon daardoor dus niet aan mijn opleiding beginnen Boos! maarja nu doe ik paardenhouderij ook heel leuk. Ik heb zelf trouwens ook een vrouwelijke hoefsmid en ze is super voor mijn paardje en ze doet haar werk heel netjes (helaas is zij partime waardoor ik bij haar geen stage kon lopen) maar ik zeg maar KOM OP VROUWEN! allemaal hoefsmid worden!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:20

ik heb een vrouwelijke hoefsmid,
ik kijk verder niet naar geslacht of wat dan ook, maar gewoon of ze hun werk goed doen,
en de hoefsmid die ik heb geeft paarden ook wel een standje als ze het te bont maken en ze is verder heel duidelijk hoor,
ben ook heel tevreden,

verder is het denk ik wel soms zo dat er over het algemeen best en aantal paarden zijn met angst voor mannen, ik ken dr in ieder geval veel, dus dan is het ook wel handig!

mijn vrouwelijke hoefsmid heeft haar opleiding trouwens op een grote kliniek gehad,
misschien kun je het daar alsnog proberen rossebol...

Stippie

Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Achter de hoge bergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 22:21

ik ken het probleem van bijna geen stageplaats kunnen krijgen! ik kan zelf ook niet zo vaak stage lopen! dat is niet zo leuk nee! maar als je er zelf in gelooft moet je er ... aan hebben wat andere zeggen vind ik!
al kan je maar 1 dag stage lopen! daar leer je al van! en bv de andere dagen bij een houderij bedrijf! er zijn er wel meer die dat zo moeten doen hoor!
waar zit jij"rossebol" eigenlijk op school?
ik krijg zelf ook welns te horen dat het zo zwaar is voor vrouwen! maar dat is het voor mannen ook! maar als je het echt wil.... dan lukt het iedereen!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:46

lovekembely schreef:
maar als je het echt wil.... dan lukt het iedereen!


Heel goede instelling, JIJ komt er wel! OK dan!

Stippie

Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Achter de hoge bergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 22:52

bedankt!! kom maar ns kijken dan!? Lachen maar dat heb ik zo altyd al gevonden! al van af mijn 6e jaar! ik heb wel een tydje last van mn rug gehad en toen dacht ik dat ik mn droom moest laten varen Huilen maar door houdings therapie heb ik nergens meer last van! Haha!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 23:10

Dat stage probleem ken ik...Het heeft echt veel moeite gekost,toen ik echt iedereen hier had gehad,maar nog geen plekje had,zat ik er echt helemaal doorheen..De botste opmerkingen heb ik naar mijn hoofd gekregen..Gelukkig kon ik via via toch bij iemand terecht,waar ik het reuze naar mijn zin heb!! We lachen wat af! En ik leer er ook ontzettend veel..Ben dan ook blij dat ik mezelf toen bij elkaar had geraapt en door was gegaan!

Stippie

Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Achter de hoge bergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 08:54

kelly, je bent een top meid! wij slepen elkaar wel door die grote boze mannen wereld heen he!!??????!!! Haha! CU!! Cheese!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 08:57

Iets het niets om een Boktclub voor vrouwelijke hoefsmeden te oprichten door jullie?

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:39

Op zich een leuke idee hoor biepmiep,maar ikzelf heb daar eigenlijk niet zo'n behoefte aan...Ik vind me zelf niet beter/minder of aparter omdat ik als vrouw voor hoefsmid leer..Ben daarbij ook helemaal niet ge emancipeerd,wil alleen maar hoefsmid worden!
Al is het natuurlijk wel leuk om ervaringen van andere vrouwelijke smeden te delen Knipoog Misschien toch maar eens over nadenken Tong uitsteken

Stippie

Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Achter de hoge bergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 12:37

ik ben het eigenlijk met kelly eens! hoefsmeden zijn hoefsmeden! al is het als vrouw natuurlijk wel extra stoer he! hahaha! maar een boktclub weet ik niet of dat gaat werken Verward maargoed! als er vrouwlijke smeden zijn die dat wel willen ben ik er wel bij, maar ik denk niet dat dat echt gaat werken!

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 19:23

lovekembely schreef:
ik ken het probleem van bijna geen stageplaats kunnen krijgen! ik kan zelf ook niet zo vaak stage lopen! dat is niet zo leuk nee! maar als je er zelf in gelooft moet je er ... aan hebben wat andere zeggen vind ik!
al kan je maar 1 dag stage lopen! daar leer je al van! en bv de andere dagen bij een houderij bedrijf! er zijn er wel meer die dat zo moeten doen hoor!
waar zit jij"rossebol" eigenlijk op school?
ik krijg zelf ook welns te horen dat het zo zwaar is voor vrouwen! maar dat is het voor mannen ook! maar als je het echt wil.... dan lukt het iedereen!


hey ik zit in zwolle op het groene welle en jij?

Stippie

Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Achter de hoge bergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 19:55

rossebol schreef:

hey ik zit in zwolle op het groene welle en jij?


ik zit op deurne!
ik vind dat als je iets echt wil je niet bij voorbaat moet denken dat het je niet gaat lukken! anders is het gewoon nix voor jou! zeker niet als je je snel laat kisten! en al helemaal niet in deze mannen wereld van hoefsmeden!

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 19:02

ik wil het nogsteeds heel graag en ga na deze opleiding denk ik toch hoefsmederij doen ik leer nu zoveel andere hoefsmeden kennen dus ik geef de hoop echt niet op!

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 21:03

Al blijkt de smid van Mars afkomstig, als de ijzers er goed onder gaan en het gebeurd gewoon netjes dan kan het me echt niet schelen wie/wat het is Lachen

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30630
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 21:12

Ik heb altijd een mannelijk iemand gehad. Die deed het op zich heel goed. Toen 1x een andere, wat echt niet ging. Mijn pony's werden vervelend. Toen weer een andere, die 2x is geweest. Op zich deed hij het niet verkeerd, alleen de tweede keer bleven de ijzers echt niet zitten. Binnen een week lag er eentje af, en binnen een maand 4 ijzers los.
En ja, toen was ik echt wanhopig. Want in deze regio een goede smid vinden is moeilijk. Uiteindelijk een vrouwelijke smid geporbeerd. Ik was er een beetje huiverig voor. Mijn pony houd niet van vreemden, en daarnaast probeert hij iedereen uit. Maar het klikt prima, en het uitproberen valt mee. Dus ik ben wel tevreden.

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 21:28

hermafrodiet... Blond

__rosalie__
Berichten: 674
Geregistreerd: 04-07-02
Woonplaats: Weesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:56

HALO ALLEMAAL IK WIL OOK GRAAG HOEFSMID WORDEN EN IK BEN OOK EEN VROUW ALLEN IK MOET NOG EVEN WACHTEN ANT IK ZIT PAS IN DE 3E VAN HET VMBO.
ALLEN IK VROEG AAN DE HOEFSMID VAN ONS OP STAL OF IK DAAR STAGE MOCH LOPEN VOLGEND JAARA EN DIE ZIJ DAT DAT NIET KON OMDAT IK EE PAARD GEEN HARDE KLAP KEN GEVEN ALS HET MOET