Geen zweet...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
toesjara
Berichten: 21
Geregistreerd: 05-03-04
Woonplaats: oudkarspel

Geen zweet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 21:42

Hoi allemaal......
Mijn pony is bijna 4 jaar en ik heb haar nu een hald jaar onder het zadel. Maar sinds een paar weken(4 ofzo...) zweet ze helemaal niet meer. Zelfs niet na een buitenrit van anderhalf uur. Is dit normaal voor een jong ponytje en heeft iemand tips om haar wat meer aan het werk te zetten?
OK dan! OK dan!

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:49

Als je pony niet zweet, betekent het niet dat ze niet hard werkt hoor Knipoog
En aangezien het buiten ook niet al te warm is en het erg waait, is niet het onlogisch dat je pony niet zweet, buiten dan Lachen . Misschien kun je iets meer informatie geven: heeft ze wintervacht/deken?
Hij intensief is de buitenrit? Rijd ej regelmatig en zoja hoe intensief en hoe lang?

toesjara
Berichten: 21
Geregistreerd: 05-03-04
Woonplaats: oudkarspel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 21:51

Met die buitenritten draaf en gallopeer ik ook.
Ik rijd om de dag omdat ze nog zo jong is.
En als ik rijd dan rijd ik ongeveer een uurtje en dan wel aardig nagevelijk voor zo'n jong beestje.
Ze is nu aardig aan het verharen. En ze had geen winterdeken op. En ze had een gemiddelde wintervacht.

*LOL* *LOL* *LOL*

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 22:46

Goede conditie opgebouwd? En het is inderdaad erg koud...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:46

Beestje wat ik op het moment zweet ook niet of nauwelijks..... Ook niet na een uur les.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 00:06

Palermo zweet ook niet meer, is ruim een half jaar onder het zadel en heel soms als we echt moeilijke dingen doen is er een stukje van haar lichaam vochtig.

Echt nat zal ze in de zomer denk pas worden.
Ik denk dat het een combinatie is van haar conditie die steeds beter wordt en het koele weer.

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 00:58

Die van mij zweet nu ook nauwelijks nog, is ruim een half jaar onder het zadel, en begint conditie op te bouwen. Hij is soms wel moe na het rijden, maar zweet nu ook niet veel meer. Alleen als het iets warmer wordt, maar dan is het nog niet echt zweet, alleen een beetje vochtig onder het zadel.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:32

iedere pony zweet anders als een andere datis bij mensen ook zo!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:49

Flair zweet ook weinig tot niet, zelfs na een zwaar uur springles is er vaak geen zweetplekje te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 14:12

Tinke, het paardje wat ik nu rij, is pas net onder het zadel. Dus niet eens conditie op kunnen bouwen.
Maar ze moet wel draven en galloperen en ook probeer ik haar nageeflijk te rijden.
Ik rij haar dan "maar" 20-30 min, maar voor zo'n jong ding toch helemaal niet overdreven veel in stap.
Maar die zweet ook helemaal niet.

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:59

Nee, mijn paard zweet ook helemaal niet veel ondanks haar wintervacht. Het hangt natuurlijk ook wel een beetje van de omstandigheden af. Bijv paar weken terug toen het best warm was voor de tijd van het jaar zweette ze weer wel veel, en als ik echt met haar aan het dressuren ben (normaal rijdt ik voornamelijk buitenritten) dan wil ze ook nog wel behoorlijk zweten.
Bovendien verschilt elk paard van elkaar, de een zal meer zweten dan de ander!

oxborn

Berichten: 448
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: ergens in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:59

Het ene paard zweet meer dan de ander.
Mijn haf zweet heel erg en als ze niet zweet heb ik weinig gedaan, maar waarschijnlijk heeft jou paardje meer conditie waardoor ze niet meer zweet.
En het wil niet zeggen dat ze helemaal niet hard gewerkt heeft hoor, als ze niet zweet.
Want vandaag had ik les en ben ik de hele tijd in stap bezig egweest om Jip nageefelijk te laten lopen, daar kwam ook geen zweet aan te pas.
Gewoon lekker doorgaan met je paardje.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 23:22

Mijnes zweet zich helemaal het lazerus op het moment, hij is ook extreem aan het verharen en zijn conditie is toch vrij redelijk. Maar mijn paard zweet sowieso vrij snel..

Dat het paard niet zweet wil echter lang niet altijd zeggen dat het niet hard genoeg gewerkt heeft.
Je paard zal inmiddels al wat conditie opgebouwd hebben, het is tamelijk koud, de wintervacht raakt er toch al enigzins uit..
Werk gewoon zoals je gewend bent met 'r, dan zit het heus wel goed!

ShEtLaNdUrZ
Berichten: 3056
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: HeerHugoWaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 08:00

Bklacky zweet ook nauwelijks meer..
terwijl hij helemaal geen conditie had.. en dat er steeds 2 meiden op hem te zaten te galloperen en springen in de wei over een boom-stam enzo.. terwijl het nat was.. maarjah, wat kun je er aan doen? NIKS!
~xXx~ ShEtLaNdUrZ.

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 08:56

Mijn pony zweette ook nauwelijks toen ze nog jong was, maar het betekent niet dat ze niet hard genoeg werkt ofzo hoor Tong uitsteken .
Het is alleen maar lekker, dan vatten ze ook niet zo snel kou.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:08

Misschien is de conditie van je pony beter geworden! Dat is ook de bedoeling en logisch als ze regelmatig gereden wordt Knipoog
Hier zweten ze op het moment allemaal vreselijk, het is dan ook 21 graden en een hele omslag van het weer!
Maar dat verschilt ook veel per paard. Maak je maar geen zorgen Knipoog

Tessalala

Berichten: 60
Geregistreerd: 15-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:47

ik denk dat het zweten bij iedere pony ander is... de een zweet sneller dan de ander..

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 11:22

Ga vamiddag maar eens een halfuurtje intensief aan het werk, wedden dat ze zweet met 19*!!! Tong uitsteken

Tessalala

Berichten: 60
Geregistreerd: 15-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 11:29

haha, niet teveel afbeulen he Knipoog Wel goed... Zweten..