[AR] Geen wp, maar wel kringkampioen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

[AR] Geen wp, maar wel kringkampioen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 17:21

Nadat mijn ondelinge optreden twee weken geleden naar tevredenheid was verlopen, hebben we ons er vandaag aan gewaagd om voor het eerst 'voor het eggie' te gaan...

Dus gisteren alles gepoetst en Fie gewassen en gevlochten!
En vanmorgen om 9 uur gingen we op pad...
Fie was echt ontzettend braaf, alsof ze wist dat ze even 'r best voor me moest doen!
Ik ben nog niet handig met m'n leidsels ontdekte ik tijdens de proef, dus dat wordt nog even goed oefenen!!
Ik verwachte er verder niks van, had gewoon heel fijn gereden en was beretrots op m'n stoere paardje!!
Ik had maar 1 tegenstandster, omdat de rest allemaal met pony's reed of een andere klasse startte, dus ik was in ieder geval 2e! Haha!

Ondertussen hoorden we een hoop mensen mopperen over de jury... "weer zo eentje die alleen maar lage punten geeft..."!
Dus ik was al heel benieuwd hoe mijn score uit zou gaan vallen!

Bij de prijsuitreiking bleek dat ik mijn tegenstandster had verslagen en 2x 1e was geworden!
Helaas net geen winstpuntjes, ik had 145 en 148 punten, dus ik was echt dik tevreden!!
Maar toen werd ik ineens weer naar voren geroepen en gefeliciteerd door een man in een keurig pak, die 'kringvertegenwoordiger' bleek te zijn.
Wat bleek, was ik kringkampioen in de B dressuur mennen geworden!! Echt lachen! De eerste menwedstrijd die ik rijd word ik zonder winstpunten kringkampioen! Je lacht je helemaal dood!
Moet zeggen dat ik me ook wel een beetje schaamde... geen winstpunten rijden en met 3 bekers naar huis!!

Maar goed, Fie heeft 'r best gedaan, ik was tevreden, dus het was een geslaagde dag!
En die 'welverdiende' beker staat lekker op de kast te pronken!

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 17:23

Haha, wat een grappig verhaal Haha!
Wist je dan van tevoren niet dat die wedstrijd kennelijk om de kringkampioenschappen ging?
En nu, ga je nu door naar de provinciale kamp.sch. ??
Maar hoe dan ook, klinkt als een leuk debuut!

Is trouwens bij mennen 156 ook een WP?

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 17:24

Wow, mooi debuut OK dan!

hoort dit niet bij wd?

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 17:28

grandeur schreef:
Haha, wat een grappig verhaal Haha!
Wist je dan van tevoren niet dat die wedstrijd kennelijk om de kringkampioenschappen ging?
En nu, ga je nu door naar de provinciale kamp.sch. ??
Maar hoe dan ook, klinkt als een leuk debuut!

Is trouwens bij mennen 156 ook een WP?


Ja, ik wist het wel, maar ging er niet vanuit dat ik ging winnen Haha! !
Maar ja, een logisch gevolg als je 2x 1e wordt... (al is het dan maar met 1 tegenstander Haha! ...)

Bij mennen heb je met 150 punten een wp.
Laatst bijgewerkt door Nouvel op 14-03-04 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

malle_pietje

Berichten: 115
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 17:40

gefeliciteerd

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:46

Gefeliciteerd Ellis, dan sta je inderdaad even met je ogen te knipperen als je kringkampioen blijkt Haha!.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 11:57

Gefeliciteerd!!
Maar ik denk dat er verder weinig mee word gedaan. Ik was vorig jaar reservekampioen samengesteld mennen van het district, maar daarmee krijg je dan ook geen startplaats op het Nederlandskampioenschap.
29 februari was ik districtskampioen indoormennen, maar daar word ook niets mee gedaan. Het is zo ontzettend krom allemaal....

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:03

Gefeliciteerd!! En geen winstpunt rijden sta ik niet versteld van. Winstpunten rijden is niet altijd makkelijk meer bij het mennen. Maar nog een paar puntjes meer, en dan had je wel winst gehad. Dus gewoon lekker door oefenen!
En dan kun je idd nog makkelijk kringkampioen worden. Dat met die kringen is een zooitje, zou niet leuk zijn als je alleen dan Nederlandse kampioenschappen mag rijden. Aangezien onze kring geen kringkampioenschappen heeft.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 23:09

Proficiat

Wel nette punten voor een eerste keer Lachen

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:22

Dyonne schreef:
zou niet leuk zijn als je alleen dan Nederlandse kampioenschappen mag rijden. Aangezien onze kring geen kringkampioenschappen heeft.

Nee dat bedoelde ik er ook niet mee. Maar ik denk wel dat je dan een startplaats mag hebben of is dat een heel raar idee??
Als je districtskampioen bent dan vind ik dat je dan wel een plaats op het NK mag hebben, dat is bij andere sporten toch ook?? En dan heb je waarschijnlijk ong. 20 deelnemers op het NK die districskampioen zijn en dan kan je de rest opvullen met mensen met genoeg winstpunten...Dat lijkt me logischer, maar dan zou wel ieder district een kampioenschap moeten hebben, maar het is gewoon een zooitje bij de afdeling mennen!!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:13

Ja, ok. Zo zou het wel kunnen, maar dan moeten ze het wel beter organisen.
Maar als je maar lekker rijd, vind ik het belangrijkste.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:16

Gefeliciteerd OK dan!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 23:19

Ja het is echt gewoon klote georganiseerd bij de KNHS, kennisen wouden in januari naar zo een clinic waar je korting mee kreeg met je ledenpas, maar de nieuwe ledenpassen waren er nog niet en de oude gold niet meer, dag korting!
Maar ik ben ook 6 winstpunten kwijt Verward