Kan een paard krijgen, maar is een groot probleem.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Kan een paard krijgen, maar is een groot probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 16:09

Ik kwam op school en toen vroeg een vriend van me en het is ook een klasgenootje of ik nog belang had bij een paard.
Ik zei zo van wat is het voor paard? Ja zegt die het is een merrie van 1.80 hoog en is 18 jaar zij is bruin zwart van kleur en die mensen doen haar gratis weg aan mensen die er echt goed voor zijn, en toen dacht ik aan jou zegt die .... Ik stond echt met een mond vol tanden.
Ja zeg ik zo waarom doen ze haar weg dan ja zegt die van omdat die mensen niet meer genoeg ruimte hebben moeten ze haar weg doen.
Ik wil nog wel een paardje erbij, maar ja wij hebben er al 3 en we hebben geen stal meer, en ik weet verder ook niet waar ik hem neer wil zetten, want zoveel geld heb ik niet, want ik ben nog maar 15 jaar en dan is het al best moeilijk als je voor de anderen erbij moet zorgen, en wat als deze ziek word en ik heb geen stal enz.

Dus ik had het met mijn moeder overlegt en die zei zo van ja we doen er geen paarden meer bij, ik mocht haar wel hebben, maar ja we hadde zelf geen stal meer, dus toen zij me ma kun je haar daar niet laten staan ik zeg zo van nee want ze hebben niet meer genoeg ruimte.
Nu heb ik dus besloten dat ik haar niet neem...echt ik vind dit echt heel moeilijk, maar ja ik doe het niet.

Wat zouden jullie doen??
Als jullie het konden????
Laatst bijgewerkt door animals op 16-03-04 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:11

Ik zou het ook niet doen. 18 is ook al een flinke leeftijd en de kans is vrij groot dat er mankementen komen en dus hoge DA rekeningen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:12

Heel lief dat die vriend aan jou dacht, maar ik had waarschijnlijk ook nee gezegd, hoe moeilijk het ook is. Het is een dooddoener, maar wat niet gaat, dat gaat niet.

Het is moeilijk te zeggen wat je zou doen als het wel zou kunnen, want er komen nog zoveel factoren bij kijken.

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:18

ik zou het ook niet doen, je zegt dat je al 3 paarden hebt staan en geen plek meer hebt, dat zou dus een heel geregel worden (tijd en veel geld...), wat je niet op kunt brengen...

Koppig

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:21

hee ik moet nu een paard erbij doen omdat ik het anders niet red met mijn opleiding/stage/financieel/tijd. Dus ik zou het niet doen. En het is weer een verantwoordelijkheid erbij die al 18 jaar is. En heb je dan wel genoeg tijd over voor de andere 3 en je zadelt je ouders weer met extra kosten op. Dus ik vind dat je de juiste beslissing hebt genomen ook al is het moeilijk!

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan...

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:24

ik zou het ook niet doen, kan me nog een topic herinderen van jou dat je een paard moest verkopen ivm ruimte gebrek en waarom zou je dan nu voor dit paard wel plek hebben...

of zie ik dat weer verkeerd?

ONDERSCHRIFTLOOS

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 16:25

Ja ik vind het heel moeilijk, en tja een hoge maat vind ik altijd wel prettig, maar net wat de anderen zeggen de mankementen komen er nu ook meer bij vooral met een leeftijd van 18 heb je daar eerder kans op.
Ik vind het heel moeilijk, maar ja ik kan niet anders.. Huilen Huilen

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:25

Verstandig van je moeder. banketstaaf gezegd, maar aan zo'n wat ouder paardje kun je meestal toch nog wel wat kosten verwachten in de toekomst en als je nu denkt het niet te kunnen betalen als ie wat mocht krijgen, vind ik het alleen maar een verstandige beslissing..!

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:23

Hebben jullie niet zeer kort geleden een oud paard verkocht omdat er geen ruimte en tijd meer voor was? Dan lijkt het me op zijn minst nogal apart als je er dan nu over denkt om een ander oud paard te nemen.

Denk dat je moeder inderdaad heel verstandig is met haar weigering.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:33

Ik zou het niet doen, kan je misschien niet iemand zoeken??

Maar je zegt zelf dat het vol staat en dat je geen geld en ruimte ervoor hebt, heel zielig en jammer maar je kan er niet veel aan doen.

Succes

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Tessalala

Berichten: 60
Geregistreerd: 15-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:03

Ik vind het ook wel slim van je moeder, maar het is toch altijd weer jammer als je zo'n paard graag zou willen hebben.
En wie weet bij wie die nu terecht komt... Ik hoop maar dat ze hem daar goed verzorgen!? Nou, dat zal wel denk ik, hoor.
Het is toch een moeilijke beslissing. Maar gezien jouw omstandigheden is het wel slim, hoor. Ik zou hetzelfde doen, denk ik.


Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:35

Ik weet dat er nog 1 bokker is die een paard zocht voor haar man! Pb me even dan zoek ik haar naam op, misschien is dit wat voor hen?

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:42

Percy schreef:
Hebben jullie niet zeer kort geleden een oud paard verkocht omdat er geen ruimte en tijd meer voor was? Dan lijkt het me op zijn minst nogal apart als je er dan nu over denkt om een ander oud paard te nemen.



ONDERSCHRIFTLOOS

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:48

de ouderdom komt met de gebreken... Dat wil zeggen dat er grote kans is op eventuele kwaaltjes waar je de DA bij moet halen. Ik zal het ook niet doen. Ik heb er de financieen ook niet toe maar de tijd ook niet.

Wel top dat ze aan jou dachten !!!!

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:04

Even kort door de bocht: iemand die een paard van 18 verkoopt heeft meestal zelf geen zin in de laatste (soms iets minder aantrekkelijke) jaren: meer kans op dierenartskosten, vaak wat minder soepel en uiteindelijk DE beslissing moeten nemen.............je paard laten inslapen.
Ik zou het niet doen!

Hevonen

Berichten: 5593
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:20

Heb zelf een veel jonger (13) kerngezond paard afgewezen om financiƫle redenen en plaatsgebrek. Een superbrave, mooie fokmerrie, zelfs drachtig als ik dat wilde.
Het moet gewoon goed kunnen in alle opzichten anders doe je het paard en jezelf te kort.
Ik heb bij iemand die ik goed ken en die heel goed voor haar paarden zorgt een huis voor haar gezocht.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:33

een gratis paard is mooi meegenomen..maar het paard wil ook eten..ook entingen hoefsmid en dergelijke..
vind dat je een goede keuze hebt gemaakt !! erg moedig,want een gratis paard is altijd een mooi aanbod Haha!

Karaat_the_newforest op Instagram


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: assebassie, Maaike_Ma, Mark0919 en 44 bezoekers