Ook ik moet me verhaal kwijt

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Gribus
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-02-04

Ook ik moet me verhaal kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 18:42

Onder een schaduwaccount.
Ik zet hier me verhaal neer omdat ik het even kwijt moet ik zit niet te wachten op negatieve reactie's.
Dus als je er negatief over denk reageer dan maar liever niet.
Ook ik ben zwanger, ben ook nog tiener, was niet gewenst.
Maar nu toch wel, ik ben vast berraden om het te houden.
Pas aan me ouders verteld, me ma nam het heel positief op, ma pa gaat het een beetje uit de weg heb ik het idee van hij heeft het er nog geen 1x over gehad terwijl ik toch al een paar x met hem alleen ben geweest.
Ik weet ook dat het zwaar is, dat me jeugd weg is.. en het hele verhaal er om heen.
Me vriend en ik gaan zo snel mogenlijk samen wonen.....
Maar al die spanning het vertellen tegen mijn ouders tegen die van hem....
Ik heb het gevoel tja hoe zeg je dat, ik voel me niet zo op me gemak als ik beneden zit bij me ouders.....
groetjes

Life is hard, But i'm Too!!


Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:43

Ik vind als je dat wil jij het zeker moet doen!!!! Er zijn tienermoeders genoeg.... Het betekent echt niet dat je toekomstloos bent hoor.
Kom op meid je red het best!!!!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Gribus
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 18:44

Dank je, ik weet ook wel dat ik het red met me ouders me vriend en zijn ouders....
En ik wil ook een thuis opleidinh gaan doen van het loi...

Life is hard, But i'm Too!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:47

Ik kan me voorstellen dat je vader het misschien moeilijk vindt om er met jou over te praten, of er niet over durft te beginnen.
Jij wilt er volgens mij wel over praten met hem, maar begint er zelf niet over. Misschien is dat wederzijds? Probeer er anders zelf een keer over te beginnen, want je niet op je gemak voelen als je met je ouders beneden zit is ook niets natuurlijk Je hebt hun steun gewoon nodig (nu of over een tijdje).
Succes!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:47

Heel veel sterkte dan maar, ook al ben ik het niet eens met je beslissing.

Hoe reageerde je vriend?

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:48

Tjeeh, das nogal wat. Tienermoeder. Ik heb er wel wat over gelezen maar nog nooit mee in aanraking gekomen ofzo... Wat moet dat een moelijke beslissing zijn geweest voor jou én je vriend Lachen .
Ik snap dat je ouders er een beetje aan moeten wennen, iedereen doet dat op zijn eigen manier. Ze hadden waarschijnlijk niet verwacht dat hun dochter al zo vroeg moeder zou worden. Geef ze een beetje tijd/ruimte om aan het idee te wennen.

Veel succes en hopen dat het een gezond kindje wordt OK dan!
Laatst bijgewerkt door verkaatje op 16-03-04 18:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:48

Als je zeker weet dat het je kind wil houden, moet je er gewoon voor gaan. Heel veel succes en sterkte!
Groetjes Manon

Gribus
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 18:49

Nee dat is jou mening.
Ik weet ook heust wel wat het inhoud, dat het zwaar is dat het geld kost, dat je geen jeugd meer heb.
Maar een abortus wil ik absoluut niet ondergaan...
Jah ik denk dat het wel weg gaat als we een x goed met ze allen hebben gepraat, en dat het allemaal een beetje duidelijk is, me ouders zijn denk ik nu nog in een schock ofzo...

Life is hard, But i'm Too!!

Gribus
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 18:50

verkaatje schreef:
Tjeeh, das nogal wat. Tienermoeder. Ik heb er wel wat over gelezen maar nog nooit mee in aanraking gekomen ofzo... Wat moet dat een moelijke beslissing zijn geweest voor jou én je vriend Lovers .
Ik snap dat je ouders er een beetje aan moeten wennen, iedereen doet dat op zijn eigen manier. Ze hadden waarschijnlijk niet verwacht dat hun dochter al zo vroeg moeder zou worden. Geef ze een beetje tijd/ruimte om aan het idee te wennen.

Veel succes en hopen dat het een gezond kindje wordt OK dan!


Nou ik ben al blij dat me moeder er toch wel een beetje blij mee was dat ze vroeg oma word....
Ik geef ze ook de ruimte en de tijd, dat heb ik zelf ook nodig om aan het idee te wennen...

Life is hard, But i'm Too!!

elisa_

Berichten: 1673
Geregistreerd: 29-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:51

je moet natuurlijk ook aan de positive kanten van een kindje krijgen denken.. t lijkt mij helemaal geweldig en ik zou er echt naar uitkijken... tuurlijk zal het zwaar worden maar als jij het wil ervoor gaan meis!!!

.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:53

heel veel sterkte ..Lijkt me een lastige situatie.. Geef idd je ouders wat tijd om eraan te wennen.. Succes!!

keep calm, I'm engaged!!! <3

Gribus
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 18:53

Jah er zijn ook genoeg positieve kanten....
Je leverd iets groots in maar krijgt ook iets heel moois en groots terug...
En ik ga er helemaal voor, geen opvoeding van mijn of zijn ouders maar wij gaan het echt zelf opvoeden niet bij de opa en oma dumpen als je weg wilt, nee dan blijf je thuis....
Dat weet je dat je daarvoor kiest..

Life is hard, But i'm Too!!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:53

nou als jij dit het beste vindt moet je het toch gewoon doen? wat maakt het jou nou uit wat andere er van zeggen! en voor je ouders is het ook een rare situatie, ze draaien heus wel weer bij hoor!!
heel veel plezier met je kindje.

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:56

Ik vind het niet zo'n handige beslissing, maar ik heb dan ook een hekel aan kinderen.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:58

Hoe oud ben je als ik vragen mag?
Het blijft hoe dan ook jou keuze... en wat je ook besluit in deze je familie en vriend moeten achter je staan!! Het is jou lichaam waar jij over besluit Knipoog Ik vind het erg knap van je dat je die keuze hebt gemaakt.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Gribus
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 19:01

Ik ben 17.
Jah me pa vind me wel te jong en heeft liever niet dat het komt, maar mooi niet dat ik abortus ga doen....
Hij draait toch wel bij.
Ik zei tegen me ma dan gooit hij me het huis maar uit, zegt ze nee dat zal hij niet doen hij zal je wel steunen....

Life is hard, But i'm Too!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:05

Het is natuurlijk een schok voor je vader, dit had hij niet verwacht. Maar zoals je moeder al zegt, als hij aan het idee gewend is zal hij je vast wel steunen.
Ik vind het heel dapper dat je helemaal achter je keuze staat en er voor gaat OK dan!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Gribus
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 19:07

Jah ik vond het ook heel dapper van mezelf....
En ik ga er helemaal voor of me pa het nou leuk vind of niet, die accepteerd het maar het is mijn lichaam en mijn keus.

Life is hard, But i'm Too!!


Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:08

Waarom wil je geen abortus plegen? Het is toch écht de beste oplossing in jouw situatie...

Gribus
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 19:09

Dat vind jij maar ik niet, ik ben daar op tegen....
Dan denk jij vast wat voor leven heeft zo'n kindje nou hetzelfde leven als bij iemand van 26....

Life is hard, But i'm Too!!

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:19

Denk het niet, jij zit in een heel andere fase van je leven. Maar goed, ik ga daar de discussie niet meer over aan. Is toch nutteloos.

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:20

Vind het een dappere beslissing maar waarom halsoverkop het huis uit? Zo jaag je jezelf nog meer op kosten die je nu denk ik beter kunt besteden aan de benodigde kinderspulletjes. Bovendien is het zo'n verrassing voor jou en je vriend dat dit wel een enorm aanpassingsvermogen vergt (1ste keer samenwonen + baby). Laat gewoon de gewenning voor iedereen even zijn gang gaan....en kijk dan pas verder. Denk dat je beter op zijn plaats bent bij je ouders in dit stadium dan wanneer je gelijk al gaat samenwonen. Loopt het allemaal gesmeerd en is je vriend ook nog happy (als de baby er is) ga dan rustig om je heen kijken voor een huisje of flatje o.i.d.
Beter nu even pas op de plaats maken en het goed voorelkaar hebben voor de baby dan halfgebakken gaan samenwonen (want inrichten kost ook een hoop geld) met allerlei (nog) onbekende situaties. Ben heel eerlijk tegen je als ik zeg dat de zwangerschap zelf een roze wolk kan zijn maar de eerste 3 maanden zijn echt niet zo'n roze wolk hoor.

Gribus
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 19:23

Dat over dat huis uitgaan zei ik maar, want ik weet dat me ouders dat ook niet doen...
Maar om me moeder te laten zien dat ik helemaal achter me beslissing sta, en dat ik het niet weg wil halen.
Nou ik ben nu 1 maand ongeveer, en ben nog niet echt misselijk geweest wel een beetje maar niet echt.

Life is hard, But i'm Too!!

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:23

En de vader? (sorry als ik er mss overheen heb gelezen Vriendjes zijn? )

Tja, ik zou abortus laten plegen maar het is jou beslissing.
Dus veel sterkte en succes OK dan!

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Gribus
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 19:24

_Scarlet_ schreef:
Denk het niet, jij zit in een heel andere fase van je leven. Maar goed, ik ga daar de discussie niet meer over aan. Is toch nutteloos.

Dat denk jij maar weet jij hoe het financieel zit en hoe ik ben nee, dus daar kan je ook niet over oordelen...
Iemand van 26 kan netzo zijn als ik en ik ben vrij volwassen voor mijn leeftijd...

Life is hard, But i'm Too!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, GoogleAdsense, Jorex, Tieneke, veerledec, vikawiek en 38 bezoekers