geestelijke mishandeling?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

geestelijke mishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 18:35

ik vind van wel,het gaat hierom:

een kennisje van mij belde een aantal maanden op en zei: ik ga een jonge, andalusierhengst kopen!.
ik zei:waarvan?(ze is straatarm)
zij zei:nee,ze zijn daar niet duur,nou doei

15 min. later belde ze weer:ik heb hem gekocht!!

ik beloofde eens te komen kijken omdat ze hem op een manege 400 meter van mijn huis zou stallen.

2 weken geleden eens wezen kijken en inderdaad het is een mooie,slanke hengst met veel uitstraling.van een kennis hoorde ik dat ze er maar weinig is.

toen:ik hoorde 3 maanden later dat haar paard achter slot en grendel zou staan wegens het niet kunnen betalen van de stal.
(waar heb ik dat eerder gezien)

afgelopen zondag had ik wedstrijd op een manege bij het strand,bij een kijkje in de stallen herkende ik het paard,goh zou ze verhuist zijn?

s'middags toen ik in de kantine op de prijsuitreiking zat te wachten zag ik haar ineens buiten rijden in de bak met dat paard.

en hoe!!

het paard is 3 jaar en loopt daar druk te huppelen(stappen) met een stang en trens Verward in,het is druk vanwege de wedstrijd en het paard is kijkerig,zij geeft een paar harde rukken in zijn bek omdat ze wil dat hij rustig stapt,het paard zijn oren zijn naar achter en zijn ogen stralen angst uit,het paard lijkt wel ieder moment te kunnen ontploffen,zoveel energie en angst.

toen ik een praatje ging maken met haar zei ze:ja,dit is een echte paasei van een klophengst,ja ze hebben hem in spanje met stang enzo ingereden dus rijd ik hem daar ook mee.
o,ja ik heb nog een anda gekocht,die komt over 2 maanden...

ik kon het niet aanzien hoe ze reed en ging naar binnen.een vriendin (en medeeigenaar anda)ging die paasei wel even laten stappen,zij nam beide teugels zo strak en zaagde met haar handen zodat zijn kin op de borst werd platgedrukt!dit heeft ze 20 min. volgehouden

50 minuten heb ik hun gezien hoe ze dit paard wilden'' leren'' stappen...

IK SNAP HET NIET,anda's zijn temperamentvolle maar eerlijke paarden en het paard was echt niet ingereden in spanje(vernomen uit betrouwbare bron),en hier moest hij met stang en trens en zijn kin op zijn borst gedrukt ''rustig'' leren stappen.

inrijden? inelkaar rijden !!

uiteindelijk gingen ze maar longeren want stappen deed hij nog niet,er ging een normale bustrens in zijn mond en een singel met losse bijzet eraan.
WAT een verschil:oortjes naar voor,vrolijk,veel rustiger,niet trekkerig of sterk aan de bijzet en een vlotte draf.

ik kon er niet van slapen,ze snappen er niks van.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:38

oww, daar kan ik ook echt niet tegen
dat zijn mensen die ik heel graag les zou willen geven ~~}>
maar na 1 keer les van mij willen ze me waarschijnlijk nooit meer zien

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 18:46

ze zal ook niks meer van mij aannemen,tenslotte heeft ze nu een vriendin die ''veel'' ervaring heeft met jonge paarden die nu ook medeeigenaar is.(ook 3 paarden versleten door verwaarlozing)

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro


KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:49

Helaas zijn er maar genoeg van 'dat soort' 'paardenliefhebbers'... Verschrikkelijk die lui en nog erger dat je het alleen maar vanaf de zijlijn kan aanzien...

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:50

sommige mensen die zouden het verboden moeten worden om paarden te houden. en dater dan helemaal niemand is die ingrijpt, ik snap het niet. je hart draait toch 3 keer in de ronte van zoiets.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Charaz

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:36

kijken, kijken, kijken

had dan eens flink je mond open getrokken om te vertellen wat je ervan vond.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:40

Heel frustrerend, maar je kan er altijd weinig aan doen!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 19:48

ik heb dat altijd gedaan mijn mond open trekken ergens wanneer zoiets gebeurde,maar ik weet dat het bij deze twee dames niet zal helpen en dat het paard er dan nog meer de dupe van zal worden.

als ik ze aangesproken had dan zou ik aanbieden om te helpen ,maar........ik heb het zelf druk genoeg en kan niet alle zielige paarden helpen...daar ben ik mij nu van bewust.

ze staan daar nog niet zolang en het is de derde manege waar ze nu staan.hopenlijk komen ze financieel weer aan de grond en zullen hun ogen mischien openen

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:00

't lijkt net een penny verhaal maar van jou geloof ik het wel Knipoog Lachen Tong uitsteken Maar echt ongelovelijk.... Boos! Zo ken ik er nog een paar

'The readiness is all'

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:03

Vreselijk dat soort mensen, als je er geen verstand van hebt moet je het ook niet op die manier doen, walgelijk.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:13

newforestlover schreef:
kijken, kijken, kijken

had dan eens flink je mond open getrokken om te vertellen wat je ervan vond.


Ik dacht eerlijk gezegt hetzelfde. Ik snap ook niet dat als het echt zo erg is als jij zegt (zagen met stang en trens Scheve mond ) dat er nog uberhaupt nog niemand anders wat geroepen heeft....

Arm paard Ach gut

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:03

jeetje wat een verhaal nou ik had het niet moeten zien had mijn mond wel open getrokken snap wel dat je van zoiets wakker kan liggen is niet fijn om te zien hoe een mooi jong paard verknald word wat mensen al niet kunnen doen

Mama van Sem 31-07-2007 en Jessey 24-04-2012

labe
Berichten: 380
Geregistreerd: 18-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:18

De titel van je topic heb je heel juist gekozen: zeker bij Iberische paarden is dit geestelijke mishandeling. Ten eerste zijn ze laat rijp, met zo'n 4 a 5 jaar kunnen ze zadelmak gemaakt worden en ingereden, en rustig aan want door hun enorme werklust kunnen ze makkelijk overvraagt worden, ten tweede hoor je professionele hulp te zoeken wegens de overgang van stang naar een normaal bit. En ten derde, maar daar lees is ik niets over dus ik zeg nu misschien teveel, lopen Iberische paarden zo'n beetje in het wild in het land van herkomst, opsluiten in een box en onthouden van weidegang o.i.d. is niet aan te raden.

Maar ik zou net als jij moeite hebben om me hiermee te bemoeien, het wordt je nu eenmaal niet in dank afgenomen als je op iets of iemand commentaar levert.

Is er geen toezicht op de betreffende manege dan, bijvoorbeeld de staleigenaar of instructeur o.i.d. die hier iets van zegt?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48352
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 00:41

dit verhaal komt me akelig bekend voor van "mensen" die een pony "hadden" die ook op de manege stond waar ik met Banjer heb gestaan.... Verdrietig

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 16:54

Tja, helaas zullen zulke mensen er ook altijd tussen zitten. Erg sneu voor het paard.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 18:17

Tigger"]
[quote="newforestlover schreef:
kijken, kijken, kijken

had dan eens flink je mond open getrokken om te vertellen wat je ervan vond.


Ik dacht eerlijk gezegt hetzelfde. Ik snap ook niet dat als het echt zo erg is als jij zegt (zagen met stang en trens Scheve mond ) dat er nog uberhaupt nog niemand anders wat geroepen heeft....

Arm paard Ach gut
[/quote]

hier ben ik het eerlijk gezegd ook mee eens! Lachen

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 18:40

Ja je hebt mensen en fietsbellen...... dit was dus duidelijk een fietsbel!!!
Iemand met gevoel in zn donder doet een beest dit niet aan Boos! Zeker niet een paardeliefhebber

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 18:54

sommige mensen je zou ze toch...

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 18:56

er was een wedstrijd gaande in de binnenbak en zij reden in de buitenbak,omdat ik ze kende lette ik op maar de andere mensen en de manegeeigenaren totaal niet.

wat ik ook weet is dat ze er nog maar zeer kort staan(max. een week) en misschien is het nog niet opgevallen aan iedereen.de vorige twee maneges waar ze stonden wel en daar ging het dus ook mis!
ze waren duidelijk buitenbeentjes en een favoutiet onderwerp om over te roddelen.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Marl1tje

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:49

Misschien zou je bij dat soort mensen gewoon hetzelfde moeten doen , bit erin en trekken maar en dan eens kijken hoe hun reageren.... Boos!

Don't cry because it's over, laugh because it happened!
Whatever doesn't kill you, will only make you stronger!
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:50

dt ze dat verschil dan zelf niet zien hé? onder het zadel of aan de longeerlijn!!?

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:04

die mensen zie je zo vaak. Ze hebben eigenlijk geen geld om een paard te kopen, laat staan te onderhouden, dat vind ik al een hele slechte zaak.

En over dat rijden?? schop onder haar kont moet ze hebben Boos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, agesus, ArcoIris, Articuno, Fly_high, Gooiske, Isabel_k, nathe, Nils, Niwla, Poosje81, Saartjuh_b, StonedRomy, Thrive, Vagabondo en 101 bezoekers