Hoe evenwichtigere galop bekomen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elke86

Berichten: 2242
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Hoe evenwichtigere galop bekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 22:40

Montana haar galop is echt onevenwichtig. In het begin zeide ze mij dat het kwam omdat ze nog zo jong is en moeilijk haar evenwicht kan vinden. Maar na veel oefenen. Vele voltes, overgangen te rijden en te longeren is dit eigenlijk nog helemaal niet verbeterd. Ik rij haar nu op mijn buitenteugel, dus binneteugel los zodat ze daar zeker geen reden heeft om op te kunnen "vallen" "leunen" en dus met mijn gewicht zeker niet naar binnen leunend. Maar toch is en blijft haar galop heeel onevenwichtig. Zie foto: (foto's zijn beetje onduidelijk en op het verkeerde moment genomen maar ik zal eens zoeken naar andere)

Afbeelding

Afbeelding

Iemand tips hoe ik dit misschien anders kan trainen?

Montana: L1


Farjen

Berichten: 7934
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:53

Ik denk (schiet me niet dood Tong uitsteken als het niet goed is) dat lange (rechte) stukken buiten haar galop goed zou doen. Wat verruimen, verkorten kan je proberen.

Elke86

Berichten: 2242
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 22:54

Ik ga heel vaak wandelen met haar en dit is dus zeker elke week. Daar doen we altijd hele lange stukken rechtdoor in galop en dit al van toen ze pas onder het zadel was dus dat helpt ook niet. verruimen en verkorten kan ik ook altijd eens proberen.

Montana: L1

Farjen

Berichten: 7934
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:58

Moet haar achterhand ook niet wat sterker worden?

Elke86

Berichten: 2242
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 23:04

Ze heeft een vrij sterke achterhand (zegt lesgeefster), natuurlijk moet deze nog wat sterker worden en moet ze spieren kweken he.

Montana: L1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 01:01


Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 09:55

Aan de eerste foto te zien zit je niet op je billen, maar hang je een beetje op de m*ts, waarbij je onderbenen ook nog eens naar achter schuiven.. Als je een evenwichtiger galop wil krijgen, zal je eerst evenwichtig en onafhankelijk moeten kunnen zitten, zodat je hem op je zit terug kan rijden (ipv op je teugels).

Live is what happens to you while you're busy making plans....

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 10:15

zo aan de foto te zien loopt ze nogal uit elkaar. probeer daar eerst aan te werken dan wordt de galop vanzelf ook beter.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 10:16

Gaat het in draf wel goed?
Rij 'm eerst netjes in evenwicht in draf. En maak dan een beheerste overgang naar de galop. Zo te zien rent het paard ook onder je vandaan (?). Dat moet je zien te voorkomen.
Desnoods na 2 passen galop weer terug naar draf. Weer evenwicht in het rijden brengen en weer die overgang maken.

:evaw:

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 11:34

aan de tweede foto te zien gaat ie schuin door de bocht.
Misschien heb je niet de volledige controle in de galop en moet je daar aan gaan werken...

She's my lady Lovers


Elke86

Berichten: 2242
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 18:25


Montana: L1

Elke86

Berichten: 2242
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 18:27

Marijn4045 schreef:
Aan de eerste foto te zien zit je niet op je billen, maar hang je een beetje op de m*ts, waarbij je onderbenen ook nog eens naar achter schuiven.. Als je een evenwichtiger galop wil krijgen, zal je eerst evenwichtig en onafhankelijk moeten kunnen zitten, zodat je hem op je zit terug kan rijden (ipv op je teugels).


Maar dat ik ook helemaal geen probleem hoor, zoals ik al zei is de foto heel slecht genomen net. Het rijden op mijn zit is helemaal geen probleem bij haar.

Montana: L1

Elke86

Berichten: 2242
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 18:28

Sjimmy schreef:
Gaat het in draf wel goed?
Rij 'm eerst netjes in evenwicht in draf. En maak dan een beheerste overgang naar de galop. Zo te zien rent het paard ook onder je vandaan (?). Dat moet je zien te voorkomen.
Desnoods na 2 passen galop weer terug naar draf. Weer evenwicht in het rijden brengen en weer die overgang maken.


In draf is dit geen probleem daar kan ik ze heel netjes verzamelen en rechtzetten. Ze soms de neiging om onder me vandaan te rennen, maar dit kan ik wel op mijn zit corrigeren!

Montana: L1

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:20

Aangalopperen en zodra, of eigenlijk net voor je het mis voelt gaan, terug naar draf en opnieuw aanspringen.
En let erop dat je zelf ook rechtop blijft zitten.

:evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Patriesz, gerlienke, Hieperdi, laura_estee, Lynnepinny en 4 bezoekers