Jaarling met vliegendeken???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Jaarling met vliegendeken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:57

Het weer gaat (gelukkig) zo langzamerhand weer op het lekkere zomerweer lijken. Minder leuk is dat al die vervelende beesten (vliegen, dazen enz) je paard dan gaan pesten in de wei.
Hoe moet ik Shaseera beschermen tegen bijvoorbeeld dazensteken? Vliegendeken opdoen? Dat heb ik namelijk nog nooit gezien bij een jaarling, en eerlijk gezegd heb ik eigenlijk altijd het idee dat vliegensprays niet helpen

markie
Berichten: 112
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:06

als je paard heel veel last heeft van vliegen en dazen zou een vliegendeken wel helpen, maar ik zou eerst kijken of het echt wel zo erg is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:09

Hm.. ik hoor net dat het beter is voor het imuunsysteem om er helemaal niks aan te doen. (Misschien dat ze anders een allergie gaat ontwikkelen)

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:37

Zou het gewoon zo proberen. Staat ze in de buurt van Nieuwegein? Dat moet te doen zijn. Hoogzomer in de Drunense duinen zou ik haar niet aan doen; daar is het in de topmaanden zo erg dat er in 5 minuten wel 50 dazen op je paard zitten.
Zou wel in de gaten houden of ze geen vieze ogen krijgt en als dat wel zo is evt. een vliegenmasker opdoen. Maar met wat mazzel gaat het gewoon prima! De jonge paarden kunnen er vaak goed tegen hoor. Sprays hebben niet zoveel zin en zou ik alleen voor het rijden gebruiken, maar daar heb jij natuurlijk nog niet mee te maken....

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:46

Een spray die wel goed werkt *ale je tenminste geen schimmel hebt Haha! * is de Atex daas spray van Hofman Lieve's.

Zou 100% natuurlijk zijn en stinkt als de neten, maar hoor er alleen maar positieve reacties over TOV vliegen en dazen.

Maar ik zou het eerst even afwachten, misschien heeft die er helemaal niet zo veel last van.
Ikzelf gebruik van Hofman de Atex fly gel voor op het hoofd, omdat ze vieze ogen kreeg van die irritante vliegen.
Dat werkte al erg goed, en TOV de andere paarden op het land had ze ook zichtbaar minder last van de vliegen.

Weet eigenlijk niet of je ook knoflook aan een jaarling kan geven?
Anders is dit ook nog een optie...denk zelf dat een deken het niet lang houdt bij die ukkies Haha!