Verhuizing school-probleem, iemand advies?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Verhuizing school-probleem, iemand advies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 11:28

Mijn school (Hogeschool Diedenoort in Wageningen) gaat verhuizen. Dat is al bekend vanaf dat ik me ingeschreven heb. Ze gaan naar Nijmegen en Amersfoort en we mochten zelf kiezen waar we naartoe willen. Eigenlijk zou het afgelopen september al gebeuren, door interne omstandigheden wordt het dit jaar september.

Afijn, ik ben een instroomstudent (in feb begonnen ipv september) en zit dus in een vrij kleine klas met 5 andere instromers en een stuk of 10 met studievertraging. Van onze huidige klas ben ik de enige instromer die (vorig jaar januari) de keuze heeft gemaakt voor Amersfoort, samen met 6 leerlingen met studievertraging. In september gaat de school verhuizen, maar wij gaan dan op stage voor 6mnd. Als we terugkomen moeten we dus nog een half jaar naar school en vervolgens een half jaar afstuderen.

Nu hebben we ineens vanmiddag een gesprek met het management omdat wij (7 pers) dus geen onderwijs zouden kunnen volgen in Amersfoort. We zijn een te kleine klas. We moeten óf naar Nijmegen met de rest van onze klas, of eerst een half jaar 4e jaars vakken volgen in Amersfoort, vervolgens op derdejaarsstage en dan nog eens afstuderen.

Lekker dan. Mijn vraag aan jullie is: kunnen ze dit maken? Ik ga er dus al meer dan een jaar vanuit dat ik naar Amersfoort ga (gunstiger qua reistijd) en andere mensen zijn al op zoek naar een kamer in Amersfoort of hebben hun stage al geregeld.

Als er toch geen andere optie is dan naar Nijmegen gaan, kunnen we dan een schadevergoeding vragen oid?

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:04

Als het goed is heeft je Hogeschool een klachtencommissie en procedure. Probeer het anders eerst via je studentendecaan en "klaag" zoveel mogelijk samen met andere studenten.