Rijopleiding in stappen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Rijopleiding in stappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 12:36

Ik wil binnenkort beginnen met autorijlessen, nu begreep ik dat er een nieuw soort systeem is. Rijopleiding in stappen (RIS), heeft iemand hier ervaring mee? En wat zijn de voors en tegens?


Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 12:43

Ik weet het niet heb er nog niets over gehoord. Ik ben vanmorgen gezakt voor mn theorie Boos!
Maar ik ga straks weer met goede hoop Lachen

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 12:45

Voor: je rijd in verschillende weersomstandigheden en doet meer examens, wat dus iets meer ervaring op de weg betekend. Dat is denk ik de grote voor... Grote tegen is dat je langer over je rijbewijs doet.

Mijn papsie is rij-instructeur, volgens mij is ie binnenkort ook RIS_gekwalificeerd (het is nl nog niet verplicht). Ik zal 'm wel eens vragen wat de voors en tegens zijn!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 13:50

Hoeveel langer duurt het dan? Gemiddeld meer dan 5 lessen?
(zit even te rekenen 5 x 40 = 200 = duurder dan 2x examen)


Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:52

op de site van het CBR staat een hele uitleg over de rijopleiding in stappen. Misschien dat je daar wat aan hebt!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:46

Ikeje schreef:
Hoeveel langer duurt het dan? Gemiddeld meer dan 5 lessen?
(zit even te rekenen 5 x 40 = 200 = duurder dan 2x examen)


Niet langer qua lessen... Langer qua geheel, je moet nl meer dan 1 examen doen. Nou ja... 3 deelexamens en dan uiteindelijk het praktijkexamen.

De site van het CBR met info die al eerder genoemd werd: http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=36

Staan ook de kosten van de examens bij...

Je woont zeker niet toevallig in Roermond e.o.? Anders moet je me maar ff een pb sturen...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:58

Ik doe nu de rijopleiding in stappen. Het bevalt mij wel. Alles wat je wilt weten kun je inderdaad goed op de site van het CBR lezen. Het nadeel dat je er langer over doet en dat het duurder is weegt wat mij betreft op tegen het slagingspercentage van 80% bij het examen.

Ik heb natuurlijk nooit een andere manier meegemaakt, maar ik vind het ook nog eens erg leuk, dus ik raad het je aan (als je het geld ervoor hebt).

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:05

Ik heb wel een andere vorm meegemaakt Lachen Mijn pa krijgt allemaal die info thuis vanwege zijn beroep, en eerlijk gezegt baal ik best wel dat ik niet de mogelijkheid heb gehad om RIS te volgen (alleen al vanwege het feit dat ik, naast mijn tussentijdse toets, 3 keer gezakt ben). Je leert gewoon zoveel meer dan 'normaal'... Ik heb bv al het geluk gehad in de winter te lessen en in de zomer af te rijden, maar toen het afgelopen december begon te sneeuwen, om maar even iets te zeggen, stond ik wel mooi te kijken... Stortbuien had ik ook geen ervaring mee. Enz enz... Ik ben op heel veel punten gewoonweg in het diepe gegooid, en met mij velen...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:18

MargaV schreef:
Ik doe nu de rijopleiding in stappen. Het bevalt mij wel. Alles wat je wilt weten kun je inderdaad goed op de site van het CBR lezen. Het nadeel dat je er langer over doet en dat het duurder is weegt wat mij betreft op tegen het slagingspercentage van 80% bij het examen.

Ik heb natuurlijk nooit een andere manier meegemaakt, maar ik vind het ook nog eens erg leuk, dus ik raad het je aan (als je het geld ervoor hebt).


Maar je kan alsnog bij die 20% horen Knipoog , bij mijn rijschool slaagt ook 90% nĂ¡ het succesvol afleggen van de ttt, ik niet Huilen

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Amazonbot, amy495, Astrophe, boyca, Duran123, ellen05, Esther, fjord_brucht, Freyr, IASCrawler, LCT, ManonGrr, nick_en_ik, rien10, Roosch, Sasqiua, soeboenoe, supervon78, venga, Xanthippe en 209 bezoekers