Goldendress??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Goldendress??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 12:02

Ik heb ooit een nieuwe rijbroek gekocht. Hij was toen des tijds 230 gulden.(ook nog afgeprijst, zeiden ze Boos! ) Het is een hele dikke ribstof rijbroek. Ik heb hem ong. 2x gedragen en daarna western gaan rijden dus ik gebruik hem nauwlijks meer. Op de duitse Ebay zie je ze al voor 30 euro. Ik denk dus dat ik toen destijd een beetje opgelicht ben.

Weet iemand wat voor merk het is en waar ik het mee kan vergelijken, en wat de normale prijzen zijn? Ik kan alleen een duitse website vinden, maar mijn duits is nou niet bepaalt mijn beste vak.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 12:21

Bij The Horseman in Bussum hebben ze dacht ik broeken van Golden Dress, misschien kun je daar eens gaan kijken?
Het is wel een duur merk hoor!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:28

Ik ken het merk wel, ze hebben verschillende modellen.
De prijs varieert heel erg per model.
Zelf zou ik het vergelijken met Eurostar, ook qua prijs en assortiment.
Een paar instapmodellen, maar ook modellen in de wat hogere prijsklasse.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:51

www.ruitersportoutlet.nl verkoop ze ook. Nog wel voor een leuke prijs. Op de duitse ebay staan vaak spullen onder de waardeprijs. Zo kom je ook vaak pikeur broeken tegen voor 1,20 euro.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:05

Golden Dress is echt een hoog aangeschreven en dus duur merk. Vergelijkbaar met Kentucky/Pikeur. Veel draagcomfort, mooie pasvorm.

Vergelijk gebruikte materialen en niet model! anders is het echt appels met peren vergelijken..

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:12

Het is bij mijn weten inderdaad een vrij luxe merk. Ik heb zelf helaas niet al te goede ervaringen met een broek van Golden Dress(stof ging enorm pillen en leren kniestukken werden keihard), maar volgens mij is het wel een gerenommeerd merk.
Je zou eens kunnen kijken bij Horseland in Bilthoven voor een prijs/kwaliteit-vergelijking, daar heb ik hem destijds (=8 jaar geleden) gekocht.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:14

Dees, klopt het dat ze ook (nog) een paar "economische" broeken in het assortiment hebben ?
Vroeger (een aantal jaren geleden) hadden ze ook een paar basismodellen die qua prijs zo rond de Eurostar Sprint (ca. 150 gulden) lagen.
Het kan best zijn dat mijn informatie ondertussen behoorlijk achterhaald is Knipoog

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:21

Kan zo zijn, Oscar, dat de partij waaruit dus bijv. Mootje een broek heeft gehad, voor een lagere prijs 'gedumpt' is. Ik heb zelf een hele partij GD ruiterblousen hangen, die ook in de uitverkoop lagen bij divoza, en divoza voert het merk helemaal niet.

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 15:22

Bedankt voor de reacties. Het leek in NL nauwlijks te bestaan. Dus ik dacht dat ze me een een of ander flutmerk voor heel veel geld aangesmeerd hadden. Verward