hoe en wat bij bijscholing juryleden..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

hoe en wat bij bijscholing juryleden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 22:08

Morgenavond is er in Bunschoten bijscholing voor de M juryleden,
Nu ben ik gevraagd om voor te rijden, wat mij hardstikke leerzaam lijkt.
Nu begrijp ik alleen niet helemaal wat de bedoeling is, zijn er mensen die dit vaker gedaan hebben of juryleden die mij dit uit kunnen leggen.
Moet ik dus voor mezelf gaan rijden, moet ik een proef rijden of krijg ik 'opdrachten' ?
En moet ik mijn wedstrijdkleding aan of mag ik gewoon in mijn eigen kleding?
Alvast bedankt voor de antwoorden..
OK dan!


confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 22:43

Dat is zeker leerzaam . Je moet wel je wedstrijdtenue aan en je paard invlechten (zo was het bij ons ook). Je krijgt van de hoofdjury opdrachten, die ook in de proef voorkomen. De juryleden gaan op een rij zitten en geven dan dmv bordjes cijfers *LOL* . Veel succes ermee en laat maar eens weten hoe het is gegaan OK dan!

FNRS jury t/m de F20, KNHS jury t/m de Z dressuur en Ruiterbewijsexaminator SRR.

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 22:49

lijkt me inderdaad erg leerzaam, maar ook erg confronterend, maar dat is opzich wel goed, want dan weet ik waar ik weer aan moet gaan werken.. Ik dacht al dat het zo ging, maar wou het nog even zeker weten,
Ik twijfel nu alleen of ik wel of niet in wedstrijdkleding en met knotjes moet, want eerst zeiden ze van niet en nu hoor ik dus van wel.. nog meer mensen die er ervaring mee hebben?
Confetti, ik zal morgenavond nog plaatsen hoe het ging!:)

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 22:52

Das prima, en wil je zeker weten of je in tenue moet gaan, bel dan ff de KNHS. Het gaat er voor de juryleden natuurlijk wel om dat het zo echt mogelijk is.. Haha!

FNRS jury t/m de F20, KNHS jury t/m de Z dressuur en Ruiterbewijsexaminator SRR.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 09:42

Dit jaar is de opzet toch iets anders (trouwens, vorig jaar was dat ook al zo). Geen bordjes om punten te geven dus. Je bent niet verplicht om een tenue aan te doen, maar het staat wel mooier.

Je moet gewoon voor jezelf losrijden. Daarna geeft de cursusleider je opdrachten. Bijv. wijken, of binnenkomen en groeten, of schoudervoorwaarts. Na het rijden van een onderdeel wordt dat besproken. De mening van een jurylid wordt gevraagd (welk punt en waarom?). Daarna krijg je ws wat aanwijzingen van de cursusleider hoe je het nog beter kunt doen en mag je dat onderdeel nog eens proberen. En dan wordt het weer besproken.

Het zal hard werken zijn, maar je leert er wel veel van.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 09:51

Scum, op onze bijscholing werkten we nog gewoon met bordjes Verward
Heb jij al bijscholing gehad?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 09:59

Wij werkten ook met bordjes, maar zonder wedstrijdtenue. Wel witte bandages anders zagen de oudere juryleden de paarden niet meer aan de andere kant van de bak..... (dat was de eerste bijscholing van dit jaar begin februari)
Je moet wel open staan voor kritiek, maar het is zeker zeer leerzaam!

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 10:46

Fitzroy schreef:
Scum, op onze bijscholing werkten we nog gewoon met bordjes Verward
Heb jij al bijscholing gehad?


Hmz, die bordjes waren bij ons 2 jaar geleden het laatst. In de informatiebrief stond beschreven dat ze het op dezelfde manier als vorig jaar zouden gaan doen. Ik moet trouwens vanavond.

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 13:18

hmm ik merk dat het dus overal een beetje anders gaat, hoe het gaat zie ik vanzelf wel, maar weet nou nog niet of ik WEL of NIET in wedstr. tennue moet, want dit blijkt overal anders te zijn, denk dat ik toch maar even KNHS ga bellen, voordat ik daar straks als enige in mijn wedstrijdkleding sta.
In ieder geval allemaal bedankt voor de antwoorden, zal jullie laten weten hoe het was..

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 13:33

Bij ons waren de mensen niet in wedstrijdtenue. Wel een wit schabrak en witte bandages.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 16:14

tam20 schreef:
Morgenavond is er in Bunschoten bijscholing voor de M juryleden,
Nu ben ik gevraagd om voor te rijden, wat mij hardstikke leerzaam lijkt.
Nu begrijp ik alleen niet helemaal wat de bedoeling is, zijn er mensen die dit vaker gedaan hebben of juryleden die mij dit uit kunnen leggen.
Moet ik dus voor mezelf gaan rijden, moet ik een proef rijden of krijg ik 'opdrachten' ?
En moet ik mijn wedstrijdkleding aan of mag ik gewoon in mijn eigen kleding?
Alvast bedankt voor de antwoorden..
OK dan!



Ja hier was ik ook erg benieuwd naar! Bij ons is ook vanavond een bijscholing van M en Z juryleden en ik moet ook rijden.....
Ik wist ook niet helemaal wat de bedoeling was, maar je schijnt geen proef te moeten rijden, maar ze zeggen wat je moet doen, en soms moet je iets opnieuw rijden.
Mij werd verteld dat ik wel in wedstrijdkleding moest... (heel gedoe, helemaal ingevlochten Scheve mond )

Voordelen naar mijn idee zijn dat je er heel veel van leert, en precies weet wanneer de juryleden vinden dat je een oefening goed uitvoert.
Een nadeel kan natuurlijk zijn dat ze precies je zwakke punten weten, en aangezien het wel juryleden uit de buurt zijn..........
Maar dit nadeel vind ik niet zo'n ramp, vandaar dat ik wel gewoon ga Knipoog

Veel plezier!

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 00:50

zo voor degene die er intresse in hebben hier mijn verslagje van het rijden voor al die juryleden Haha!
We mochten gewoon in onze eigen kleding en hoefde niet in te vlechten, omdat ik toch wel een beetje netjes aan wou komen heb ik toch maar even de moeite genomen om haar beentjes te wassen en een leuk setje om gedaan (en dat terwijl ik geen setjes mens ben Bloos )
Ik mocht als 1e, wat opzig fijn was, zodat ik even in die ring kon losrijden, Shania vond alles interessant, want ze waren ernaast aan het voltigeren. Nou dat had ze dus nog nooit gezien, mensen die in spagaat en handstand op het paard zaten, haar oren vielen dan ook bijna van haar hoofd en er was veel spanning.
Het rijden voor al die mensen viel me mee, eerst werden al mijn gangen beoordeeld en kreeg niks nieuws te horen, stap en draf waren goed, galop moet meer aan gewerkt worden ( zijn we hard mee bezig )
Daarna aantal oefeningen gereden die beoordeeld werden (zonder bordjes) en daarna moest ik een proefje rijden, iedereen had een protocol om te schrijven en die gingen ze daarna doornemen..
Ik had maar bij een aantal mensen een wp. Maar had ook niks anders verwacht aangezien ze met haar koppie nog niet helemaal bij mij was en nog steeds dat voltigeren erg 'eng' vond.. Al met al vond ik het erg leuk om te doen.. OK dan!

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 08:43

Dit lijkt wel op een examen van een jurycursus, daar doen ze dat op die manier. Wel grappig dat het overal weer anders gaat, terwijl dat de bijscholingsjuryleden melden dat het overal hetzelfde gaat Verward Leuk dat je even een verslagje hebt gemaakt OK dan!

FNRS jury t/m de F20, KNHS jury t/m de Z dressuur en Ruiterbewijsexaminator SRR.


Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 09:22

Fitz, de cijferbordjes waren weer terug!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 11:33

Nou ik ben dus ook gisteren geweest, maar het ging wel iets anders ( Lachen ) als bij jou.

Ik moest wel in wedstrijdkleding en ingevlochten enzo. Ik mocht als tweede en gelukkig deed Mazzel geen rare dingen.
Ik moest beginnen met draven gevolgd door de galop, die de juryleden moesten beoordelen. Daarna moest ik nog even stappen en die gang beoordeelden ze ook weer.
Vervolgens vroegen ze me of ik wat eenvoudige wissels wilde rijden en de uitgestrekte galop en draf, en nog een keertwending.
Toen was ik eigenlijk klaar, maar iemand uit het publiek wilde nog de schouderbinnenwaarts en de travers zien Haha! . Nou toen had ik ongeveer alle oefeningen al gehad Tong uitsteken .

Maar ik hoefde verder geen proefje te rijden. Bij ons ging het wel met bordjes.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Melzazu, MyWishMax, robbie88 en 32 bezoekers