Paard dat veel ligt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-01 17:01

Een van mijn paarden ligt heel veel. Als hij uit het land komt gaat hij liggen en als hij net gewerkt heeft gaat hij liggen. Als je zomaar 's middags de stal inkomt lopen dan zal hij 90% van de tijd liggen.
Kan dat ergens op duiden, vermoeid ofzo. Hij eet verder wel goed en is fris met rijden en op de wei. Maar op stal is hij megalui en gaat dan het liefst de hele middag liggen. Vooral nu het kouder wordt ligt hij nog meer dan anders. Ik vraag me af of dit kwaad kan of is het gewoon een luie donder??? Haha!


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 17:08

Volgens mij is het gewoon een luie donder. Is het soms een hengst? Wij hebben meerdere hengsten op stal, en wie ligt er meestal languit? Juist.... *LOL*

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-01 17:45

Ja, het is inderdaad een hengst. Ik vermoed ook dat het gewoon een luie donder is.
Thanx


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 17:51

Ja dat zou best kunnen. Jur, de oudste ligt dus zelden, terwijl ik Razinda weleens zie liggen, toen ze nog jonger was lag ze helemaal veel. Volgens mij heeft het met de leeftijd te maken en met of ze lui zijn ofzo Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anna 16
Berichten: 52
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 19:38

sommige paarden liggen gewoon meer als anderen,
zou ik ook doen

fietsen is gezond, eet meer fiets

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 00:47

De mijne vind het ook heerlijk om te liggen hoor. Is volgens mij best normaal. Ik ga er weleens bij zitten als ze ligt en dan legt ze haar hoofd op m'n schoot Lovers Volgens mij is er nix aan de hand Lachen

Play Like A Man, Win Like A Woman!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 01:15

Heel veel paarden liggen tussen 14.30 en 16.30 uur. Paarden die de hele dag buiten hebben gestaan gaan ook vaak ff plat als ze op stal komen. Dit is heel normaal.
Ik heb een keer een kursus over het gedrag van een paard gedaan. Paarden hebben in die tijd een rustpauze, dit komt ook in de natuur voor.
Op andere stallen ging het ook altijd op. Verward
Bep ligt Dromen ook altijd om die tijd, Koos en de rest rusten dan ook. Als ze in het land staan, dan gaan ze bij elkaar in de buurt staan en staan ze te rusten. 1 Wijkt af en dat is Jopie, die Vork eet 30 uur per dag.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 10:49

Je ziet het wel vaker bij paarden die uit het land komen; dan hebben ze zoveel te zien, te eten en te spelen gehad, dat ze niet aan uitrusten toe zijn gekomen.
Vooral bij jonge paarden zie je vaak dat ze na het werk even lekker gaan liggen, om de benen even rust te geven.
Maar natuurlijk heeft de luiheid er ook mee te maken. Als ik een paard was geweest zou ik ook hele middagen liggen Haha!

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 22:40

Ja als het een hengst is kan het zeker gewoon van luiheid komen bij ons o stal staat er ook 1 die licht haast ook de hele dag
dus maar als je toch iets vermioed dan zal ik er toch even naar laten kijken

suc 6

Killy Hoop Dat ut daar beter met je zal gaan Boos! (K)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bonny_dream, Groetje, Melzazu en 53 bezoekers