Mijn stage wordt een hel.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-01 12:28

Ik zit dus 2e jaars HBO verpleegkunde en ik in januarie stage gaan lopen. We mochten kiezen voor de psychiatrie of het algemeen ziekenhuis. Ik koos voor het algemeen ziekenhuis met als rede dat ik de psychiatrie nog een beetje eng vond en liever eerst wat meer ervaring wou opdoen en dat ik dan ook ouder was als ik het 3e jaar in de psychiatrie moets. (je moet een keer in de psychiatrie stage lopen).
En ik had erbij gezegd dat als het niet anders kon op een milde afdeling van de psychiatrie.
En ja, waar stoppen ze me.... OP DE OPNAME AFDELING van de psychiatrie. Dus de crisisafdeling waar alle "gekken" als allereerste binnenkomen, en als ze dan wat beter zijn zodat ze voor rede vatbaar zijn gana ze al naar een andere afdeling... Dat heb ik weer natuurlijk. Dit wordt een regelrechte hel voor 20 weken!!!!!!!! Ik zie er erg tegenop. Verdrietig Huilen
Heeft iemand ervaring met deze afdeling, of nog wat tips voor mij????


Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 12:42

Euhm,

De opname afdeling psychiatri van een algemeen ziekenhuis heb je het toch over?
Daar zitten dus niet allemaal "gekken" zoals jij het zegt, de meeste mensen die daar terechtkomen zitten met depressie, problemen in het gezin, ... en het zijn heus niet allemaal gekken...

En 'k denk dat je stage daar toch goed kan meevallen hoor... het zijn vooral mensen die een luisterend oor nodig hebben en hulp van professionele mensen die hun met hun probleem kunnen helpen...

Heb ervaring met deze afdeling omdat kennis van me daar heeft gelegen...na problemen thuis... en heb zo ook meer over die afdeling leren kennen... En ben daarna mn mening dat op een psychiatrische afdeling van een ziekenhuis alleen maar "gekken" liggen afgestapt, omdat deze helemaal niet klopte, maar ik die had omdat ik er nog nooit mee te maken heb gehad en er al rap zo over wordt gepraat door mensen die er eigenlijk niet heel veel mee te maken hebben...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 12:52

Manda ik denk dat je een beetje te veel naar pscho film ed hebt gekeken Lachen, want op die afdeleling komen niet allemaal doorgedraaide binnen, maar ook "gewone " mensen zoals jij en ik na voor hoever ik normaal kan zijn. die dus echt helemaal psychisch in de war, zijn. BV die niet praten eten, anorexia ed.

niet alleen maar van de mensen die beginnen te schreeuwen als ze andere zien, hoor.


Suc 6 er mee

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 13:03

misschien vind het moeiiljk, maar ik denk wel dat je hier heel veel kan leren kan

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 13:04

Tsja , misschien heb je dan de verkeerde opleiding gekozen? Heb je enig idee hoeveel psychische ellende je in een ziekenhuis tegenkomt en niet alleen op de speciale afdelingen?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 13:24

hey anna! het zal vast wel meevalllen hoor! Je kunt het echt wel hoor! Had je mijn smsje pas nog gehad?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 13:25

Welnee, dit wordt geen hel!!
Mijn moeder is/was een verpleegkundige en ik heb bij haar eens geïnformeerd.
Niet elke gek is meteen 'niet voor rede vatbaar' of moeilijk mee om te gaan. Denk eens aan mensen met geheugenproblemen en depressiestoornissen. Of mensen met een gespleten persoonlijkheid, die bijv. twee personen zijn als het ware: dat kunnen best twee AARDIGE personen zijn toch?
Of mensen die bijv. niet in een normale maatschappij kunnen functioneren, maar bij aankomst in die afdeling al meteen een stuk rustiger worden, het idee krijgen dat er eindelijk iets aan de situatie wordt gedaan, dat er voor hen gezorgd wordt...
Juist de opname afdeling is de afdeling van hoop, weer uitzicht hebben op een toekomst, eindelijk een last van je schouders omdat er nu mensen zijn die zorgen dat de betreffende persoon niet meer in problemen komt.
Die betreffende persoon voelt dan toch iets van opluchting: er gaat wat veranderen, niet meer de uitzichtloze situatie van thuis.
Sommigen zullen even zoiets hebben van: "Ik wil niet opgenomen worden", maar dat is snel weg.
Juist jij kunt hen erop wijzen dat "opgenomen worden" niet betekent "voorgoed opgenomen", maar eigenlijk "de zoektocht naar een verbeterde situatie". En er zijn er veel die (begeleid) weer de maatschappij in kunnen, en er beter van worden.
Ik vind dat juist deze afdeling belangrijk is voor hun herstel, je kunt hen de motivatie geven om door te gaan, om te blijven zoeken naar geluk.
Heel veel succes er mee, en geloof me, je bent echt niet de eerste stagiere die met zenuwen naar die afdeling gaat! Ze zullen je goed begeleiden hoor.
Heb vertrouwen in jezelf, ik weet zeker dat alles goed komt!
Go for it!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 13:50

Citaat:
Dorine schreef: Of mensen met een gespleten persoonlijkheid, die bijv. twee personen zijn als het ware: dat kunnen best twee AARDIGE personen zijn toch?

Dorine de positieveling van bokt. Geweldig!
*LOL*
Maar ik denk ook dat het niet zo is zoals je denkt Manda, iemand die psychisch niet helemaal in orde is kan best een heel aardig of leuk persoon zijn.
En achteraf, heb je deze stage toch maar even gedaan en daar heb je later altijd profijt van!
En je krijgt vast een hele goede begeleiding hoor.
Succes!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-01 16:50

Bedankt voor jullie reacties. Misschien verwacht ik er inderdaad het ergste van.
Deze stage hoort nou eenmaal bij mijn opleiding zodat ik wat meer ervaring op alle gebieden van de zorg heb. Maar uiteidnelijk ga ik toch in een ziekenhuis werken, waar ook af en toe mensen kunnen komen met psychische problemen, maar heus niet constant dus ik weet dondersgoed waar ik voor kies en dat dit er een beetje bij hoort.
Verder hoop ik, en verwacht ik zeer goede begeleiding. Maar op school zitten we nu in het blok psychiatrie en we krijgen behoorlijk ingrijpende video's te zien met misschien wel het extreemse wat er allemaal kan gebeuren.
En juist omdat ik nog helemaal niets van de opname afdeling af weet, denk ik dat er wel heel veel van die beelden die we op video's zien eigenlijk constant zo zijn. Dus ik wacht maar af en de eerste paar weken hoef ik toch maar te observeren hoop ik. Ik vind het gewoon moeilijk wat zei van mij verwachten..


Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 17:33

join the club die van mij is ook niet leuk!!!! het is 1 brok ervaring wat je krijgt..... je moet er doorheen.... ik weet het maar ik zit hier dus een jaar tot eind juni! en het is moeiljik!!! maarreh succes ermee!!!

....

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 17:19

Haha!

Til er niet al te zwaar aan joh!
Jij weet alles leuk te maken toch? Dit gaat jou best lukken hoor!
En zo niet, kun je bij ons hier uit komen huilen.


Grtjs!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, LiDi en 125 bezoekers