Mijn pony staat al 2 maanden kreupel, advies (help)!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-01 12:59

Ik heb een pony tumtum die staat al ongeveer 2 maanden kreupel maar mijn vader denkt er aan om hem weg te doen, zeuren helpt niet veel. Dus heb ik jullie advies nodig...

Verward Huilen
-xx- Sanne


CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 13:02

wat dacht je ervan om er eens een dierenarts of een fisio bij te halen
kan heel goed helpen
waardoor is je pony kreupel geraakt
en hoe oud is ie
en zie je ook verbetering met 2 maanden geleden

_________________


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: CC - LOVER op 2001-12-10 12:02 ]</font>

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-01 13:15

Hej, ik heb er een veearts bij laten halen maar die kon nix vinden. Hij heeft gezegd 3 x per dag afspoelen en 2x per dag 10 minuten stappen.

Sanne

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 13:37

wij zijn geen veeartsen hier op bokt
en als je niet wat meer veteld, wat ik vroeg bijvoorbeeld
weten we al helemaal nix

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 15:38

Wat is het voor ras? Is het een ruin of een merrie? Hoe oud is je pony. Wat doe je ermee (dressuur, springen) hoe lang heb je hem al, welk been loopt hij kreupel? Is hij beslagen/heeft hij ijzers onder?
Allemaal vragen die je even beantwoorden moet. Maar als je hier om advies vraagt hoe je je vader kunt overtuigen dat je de pony kunt houden, moet je wel met argumenten komen!

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 16:00

laat de hoefsmid er dan is naar kijken misschien ligt het niet aan zijn benen maar aan zijn hoeven!! zoals bijv zoolzweer, rotstraal enz!!
ik heb daar namelijk ook wel ervaring mee!!!


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 16:39

....hoefkatrol ontsteking, breuk in het hoefbeen, er valt van alles te bedenken. Om dan een pony maar weg te doen omdat hij 2 maanden kreupel is maar er geen moeite gedaan wordt om uit te vinden waarom hij kreupel loopt is dan ook wel weer heel dramatisch.
Vertel eens Sanne, wat is er allemaal al gedaan om uit te zoeken waar het aan ligt dat de pny kreupel is?

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-01 16:55

tumtum is onderzocht door de veearts, is weggebracht om rontgefoto's te laten maken,
Hij heeft er zelfs 3 dagen gestaan. Ze hebben ze hoeven na gekeken. Heel het been onderzocht.

<font color=blue>
Doen ze hun best niet??
Wat is het?
Tumtum wordt maar niet beter
Wie weet het?
Tumtum, je blijft de liefste maar zeuren helpt niet bij zo'n vader als die van mij.
Was je maar weer beter....dan zou als goed zijn.
<font color=hotpink>
- xx Sanne

[i] zelfs het beste paard struikelt wel eens

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 17:21

ja het kan ook goed mogelijk zijn dat ie rotstraal - of nogerger, straalkanker kan hebben. dat had mijn verzorgpaard ook, die werd maar niet beter van haar kreupelheid.

Dierenkine
Berichten: 10
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 21:17

Beste,

Niet alle beenproblemen en kreupelheden vinden hun oorsprong in het paardenbeen zelf. Soms kan dit een gevolg zijn van een probleem dat elders gelegen is, ik denk hierbij vooral aan de rug en/of nek. Doch zonder wat meer informatie betreffende de toestand van je pony (ontstaan? verloop? spieratrofie? altijd kreupel? hoefgevoeligheid?) en de uitgevoerde testen (uitslagen buig- en strekproeven? wigproef? ) is het onmogelijk om te zeggen wat er precies aan de hand is en welke remedies hiervoor bestaan.

Revalidatie, fysio-en kinesitherapie voor huisdieren

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 00:35

raar hoor een veearts die niets kan vinden, maar toch een behandelplan voorschrijft. er is wat aan de hand, maar nu blijf je in onzekerheid wat de oorzaak ervan is. heel vervelend voor jou dat je je vader niet kunt overtuigen om meer onderzoek te laten plaatsvinden.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

een andere kijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 22:28

Ik zou eens voor een second opinion gaan bij een andere dierenarts *LOL* . Liefst een die veel van paarden weet *LOL* .

yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 11:19

een dierenarts kan in ieder geval erachter komen WAAR het in het been (of rug ed) zit, door plaatselijke verdovingen te geven. loopt je paard ineens een stuk beter, dan weet je dat het op die plek zit.
nu klinkt het nog zo vaag... als je weet waar het zit, dan kan je er makkelijker achterkomen wat het probleem is.
veel sterkte!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cariena1, esje01, Facebook, Fayyah19, GoogleAdsense, greendragon, Kopmeeuw, Valentinotje en 109 bezoekers