mercedes vito

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lippo

Berichten: 103
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: amsterdam

mercedes vito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 12:37

hoi
wie heeft hier ervaring met het trekken van een trailer met een mercedes-vito?

gr.


Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:25

Een vriendin van mij heeft er een en vindt hem super. Ze rijdt met een 2 paardstrailer met 2 paarden er in regelmatig zonder problemen naar Frankrijk

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:27

Wij hebben er net een gekocht een 110 cdi.

mijn ervaringen zal ik je nog moeten vertellen maar hij schijnt met gemak 2 paarden te kunnen trekken Haha!

pmarena

Berichten: 47934
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:38

Busje op het werk is een Vito.

Klok ging kapot , kilometerteller en wat lampjes.

Dat schijnt een veel voorkomend probleem ervan te zijn , Mercedes-garages vertelden dat al ,
en dat ding was nergens te krijgen tweedehands Clown

Qua trekken kan hij wel wat hebben geloof ik , idd.

Belker

Berichten: 15257
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:57

Wij hadden Vito 110. Een L uitvoering, is een ex tacxi uit Duitsland. Was een zeer fijne wagen. Goedkoop in onderhoud, weinig problemen, met trailertrekken een ideale wagen. Wij misten wel motorvermogen. Ik vond de wegligging ook niet fijn, zeker niet als het stormde.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 20:08

Iemand die ik ken heeft er ook 1, en ik kan er maar 1 ding over zeggen: Wat een Baggerwagens zijn dat, zeg! Haha!

Als het maar een klein beetje geregend heeft, kan die bus niet eens een trailer met 1 paard erop (nog niet eens zonder) uit een weiland rijden. En dan heb ik het nog niet eens over een flink modderig weiland.
Verder trekt hij echt bagger... Nee, het is niet mijn favoriete trek-auto....

Toos paardloos

boemel

Berichten: 8266
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 20:47

Mensen die ik ken hadden 'm ook voor de 2-paards trailer. Beviel hun erg goed. In het weiland wat wegtrekken was idd problematisch, maar kan je dat echt verwachten van een bus?

M1+10

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 20:59

Nou wij zijn sinds kort ook eigenaar van mercedes vito 110 diesel en wij zijn er super tevreden over!!
Over het vastlopen op een nat weiland....
Zo gek is dat niet hij is niet zo gek zwaar en heeft vrij brede banden, daar hou ik persoonlijk rekening mee
Wij zijn erg blij met onze aankoop en hebben hem vooral gekocht met het oog op het trekken van een 2-paardstrailer en daar is deze versie zeker geschikt voor.
Tuurlijk kan ik genoeg andere auto's bedenken die moeiteloos met vierwieldrijf een weiland doorkomen, maar die liggen niet binnen ons budget Bloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:07

Noble-Girl schreef:
Over het vastlopen op een nat weiland....
Zo gek is dat niet hij is niet zo gek zwaar en heeft vrij brede banden, daar hou ik persoonlijk rekening mee



Ik zei: Een weiland waar 1 bui regen over is geweest.

Daar moet een fatsoenlijke auto/bus gewoon uit kunnen rijden, maar die VITO komt er dus met geen mogelijkheid uit.
Nog een voorbeeld: Vito staat met trailer en 1 klein paard op een zandweg geparkeerd (hartje zomer) en komt gewoon NIET van zijn plaats af...

Toos paardloos

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:18

imker"]
[quote="Noble-Girl schreef:
Over het vastlopen op een nat weiland....
Zo gek is dat niet hij is niet zo gek zwaar en heeft vrij brede banden, daar hou ik persoonlijk rekening mee



Ik zei: Een weiland waar 1 bui regen over is geweest.

Daar moet een fatsoenlijke auto/bus gewoon uit kunnen rijden, maar die VITO komt er dus met geen mogelijkheid uit.
Nog een voorbeeld: Vito staat met trailer en 1 klein paard op een zandweg geparkeerd (hartje zomer) en komt gewoon NIET van zijn plaats af...
[/quote]

Over wat voor Vito hebben we het dan???

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:24

Het type weet ik niet zo uit mijn hoofd, maar het zal wel niet de zwaarste uitvoering zijn. Eigenlijk wel stom van ze: tweepaardstrailer kan niet eens fatsoenlijk (met 2 paarden erin) getrokken worden.

Toos paardloos

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:34

imker schreef:
Het type weet ik niet zo uit mijn hoofd, maar het zal wel niet de zwaarste uitvoering zijn. Eigenlijk wel stom van ze: tweepaardstrailer kan niet eens fatsoenlijk (met 2 paarden erin) getrokken worden.


Even met mijn vriendje over gehad mijn verstand van auto's is dramatisch Knipoog
De uitvoering die wij hebben is vlg hem wel het minimale voor zo'n auto alles daaronder lijkt hem ook niet handig.
Uiteraard hoe meer capaciteit hoe beter, zeker als je 2 paarden wilt vervoeren Haha!
Enige jaren geleden heeft hij voor vrienden bijna ieder weekend een hengst moeten vervoeren omdat deze apart gehouden moest worden van de andere paarden in de vrachtwagen, werd anders een onplezierig ritje Knipoog
Geen van deze drama's heeft hij meegemaakt (hebben we het wel over het type dat wij ook hebben) in tegendeel hij vond het altijd een prima combi! Hoop dat dat zo blijft Bloos Knipoog Haha!

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:44

Iig geen 108 diesel nemen, die zijn zonder trailer al niet vooruit branden, dus als je er die er ook nog achter hangt, hou je helemaal niks over.

lippo

Berichten: 103
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 22:46

nou bedankt voor alle reacties.. veel verschillende meningen OK dan!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 07:34

108 niet geschikt, 110 goed geschikt Haha!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:11

Mijn kennis heeft er eentje. En trekt en een tweepaards menpsorttrailer mee. Zonder problemen. In een nat weiland is het idd wat lastiger, maar daar houd hij rekening mee. Gewoon een buitje is geen probleem, maar door de bagger komt hij niet met die mentrailer.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Nieke

Berichten: 640
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:20

Mijn vriend heeft ook ene mercedes vito 112cdi, 120 pk. We trekken onze trailer er gemakkelijk mee, staan twee kleine paarden op. Wat het van de zomer gaat geven op tornooi valt nog af te wachten. Tot hiertoe zijn we er wreed content mee.

We are one, madly,whatever we do, this much is true....
Once in a lifetime horse Beauty
Kyra <3 Lady

lippo

Berichten: 103
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 21:13

nou best wel veel mensen hebben ervaring met deze auto.. of kennen mensen die hem hebben..
ja wij zijn een beetje van alles en nog wat aan het bekijken maar dit klinkt wel goed
bedankt


ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:38

lippo schreef:
nou best wel veel mensen hebben ervaring met deze auto.. of kennen mensen die hem hebben..
ja wij zijn een beetje van alles en nog wat aan het bekijken maar dit klinkt wel goed
bedankt


De grootste stommiteit die je kunt begaan is een te kleine motor kiezen, zoals ook al is aangegeven. Ga altijd voor de grootste motor, in het Vito-geval dus voor een 110 of 112 CDi motor. Past de CDi niet in je budget, ga dan voor een gewone 110, laat de 108 tot elke prijs staan!!!
Let erop dat het heel soms zo is dat de grootste motor juist minder mag trekken dan een motor een stap kleiner. Dit is vaak te herleiden naar verwachte koelingsproblemen. Het komt niet vaak voor, maar ik ken enkele voorbeelden.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 10:13

Ik rij ook een vito 110 en ben er zeer tevreden over, geen last met trailer trekken en ik heb een hele zware 2paards.
Het is natuurlijk geen 4x4 en hij zal vast wel moeite hebben in een nat weiland maar ik kan simpelweg geen 4x4 betalen. Was ook niet van plan veel in natte weilanden te gaan rijden. Als ik op een wedstrijd vaststa dan roep ik wel iemand met een dikke 4x4 en doe net of ik heel zielig ben dan komt dat vast wel goed... Blond
Wat overigens wel erg prettig is is de laadbak om je zooi in te gooien, daar gaat best een hoop in!

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

lippo

Berichten: 103
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 23:28

ja die laadbak is wel ideaal..!!!!>
ja inderdaad cissy.. gewoon naar een of ander leuk iemand toegaan en heel zielig zeggen dat je niet meer uit het weilandje komt........ gelijk goed excus om contact te maken toch!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers