Aan welk paard denken jullie nog eens terug ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Aan welk paard denken jullie nog eens terug ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 21:12

Vandaag dacht ik ineens weer aan Castro.
Castro was een manegepaard op mijn oude manege.
Castro was een Lippizaner van 6 jaar flink ondeugend maar erg lief.
Hij was geweldig om op te rijden omdat het een echte grapjas was. Van het ene op het andere moment kon hij je in de maling nemen.
Voor mij was het een speciaal paard. Hij heeft me nog van heel wat angsten af geholpen Haha!

Ik wilde een eigen paard en informeerde hier en daar eens over de prijs van de manegepaarden. Helaas was de prijs mij zo hoog dat ik verder ging kijken.
Ik vond Chinouc Lovers .

Maar Castro vergat ik niet. Ik liep toch elke dag wel eventjes langs.
Totdat hij er ineens niet meer stond.
Ik vond het maar vreemd en ging er vanuit dat hij verkocht was.
Ik vond het fijn voor Castro..het leven op deze manege was niks voor hem.
Voor geen enkel manegepaard daar trouwens Scheve mond

Toen ik een beetje rondvroeg waar hij naartoe is gegaan, kreeg ik als antwoord ''naar de paardenhemel'' Verdrietig
Hij had een behoorlijke koliek gekregen en hij had een knoop in de darmen. De dierenarts is er nog bij geweest en die raadde aan om hem of in te sturen of in te laten slapen.
De manege eigenaar vond het blijkbaar te duur ofzo en heeft hem de hele dag en nacht in de binnenbak laten creperen, totdat Castro uiteindelijk zelf de geest gaf Verdrietig




Cas, ik ben je niet vergeten !

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:17

Brrr, wil je ze allemaal weten Haha!. Het zijn er nogal wat namelijk .

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:22

aan veel paarden.

Eerst en vooral mijn ex-pony. Is naar Nederland gegaan en in de jumping terecht gekomen. Toen ik een half jaar nadat ik haar verkocht had eens ging kijken bij de eigenaars, kon ik niets anders dan tevreden zijn met de plek die ze daar had, prachtig stralend en puur genieten van het springen dat ze daar deed. Nu jaren later heb ik flarden opgevangen dat de ouders zijn gescheiden, te weinig geld voor de pony, pony onhandelbaar geworden (ze konden zelfs geen zadel meer opleggen)... Ze is nu al ruim 18 jaar, ik vraag mij soms nog af hoe ze het doet. Leeft ze nog, is ze nog gezond, wordt ze goed verzorgt...

Dan aan het ex-paard van mijn vader. Zo schuw maar zo een gouden karakter. Waar hij is heb ik totaal geen idee van, heb ook zo een gevoel dat ik het niet wil weten omdat ik denk dat ik nogal aardig teleurgesteld kan worden, ik hoop ook alleen dat hij ergens in goede en verstandige handen terecht is gekomen.

Dan nog een paard van de manege, een pinto. Echt een schat van een paard, ik reed er zowat iedere week op, totdat hij van de ene dag op de andere weg was...

een hele hoop pony's van vroeger. Vroeger stonden er allemaal andere pony's op de manege, eigenaar manege en pony's krijgen ruzie..Pony's moeten vertrekken en zijn een heel eind weg naar een andere manege overgeplaatst, ik heb ze ook al jaren niet meer gezien.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:29

eentje!
Napoleon de leukste Tinker die ik ooit gekend heb! Hij stond op manege `t paard van Troje in Molenschot waar hij volgens mij nog steeds staat..

Maar echt op hem heb ik leren rijden..we reden ook voorop met het carrousselrijden enb dat ging zo lekker! Helaas kon ik het niet vinden met mijn insructrice en ben ik daar weggegaan!

Nappie Love Ya!!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:30

ik denk heel vaak terug aan holly!! holly was vroeger een paard van ons,
mooi beestje, kon goed springen en was super betrouwbaar, normaal zou ik een paar jaar geleden in de zomer met hem gaan starten met wedstrijden, maar het heeft niet mogen zijn, holly kreeg bloedwormen, was blijkbaar erg oud (wij dachten 14 blijkt ie 26 te zijn maar hij zag er echt niet oud uit!!!!) dus holly vertrok, (werd hysterisch toen ik mijn grote liefde op de trailer zag stappen op weg naar de slacht Verdrietig :'( )
we ruilde hem voor booster, die kon naar het schijnt goed springen, hij heeft mooie gangen, ga in de zomer beginnen met springen, maar wedstrijden rijden is sins dat paard uitgesteld...en ik weet niet of ik nog wel wil gaan rijden! tenzij ik een paard vind waarvan ik denk dat ik er even veel kan van houden als van holly, maar dat word moeilijk

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:31

Ramon, de pony in mijn avatar. Een New-forest die op 3-jarige leeftijd op de manege kwam waar ik reed. Was vanaf dag 1 verliefd en ben het altijd gebleven Lovers Hij zal nu een jaar of 11 zijn denk ik, heb hem al 4 jaar niet gezien (Hij staat op mijn oude manege in Flevoland en ik woon nu in Zuid-Limburg). Hij was maar 1.42 en ik was op het eind eigenlijk een klein beetje te groot voor hem, maar als hij 20 cm groter was geweest had ik hem gekocht.
De foto is wel recent, ik trof hier op Bokt een meisje wat nog steeds daar rijdt en ik kreeg die foto van haar. Het gaat gelukkig erg goed met hem en hij heeft nog steeds zijn streken!!

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Leo

Berichten: 50106
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:31

Mijn oude pony; Spike shetje dat ik nu uit 't oog verloren ben Verdrietig (Zie profiel)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:31

me aller eerste pony
droppie een shetlander merrie van 87cm hoog, 18 jaar geworden, helaas dood gegaan aan een ziekte(weten tot vandaag neit wat) mijn zoontje was net een half jaar oud, en ik had de plannen om hem te leren rijden op haar, mocht niet zo zijn. denk nog vaak aan haar al is het alweer 9 jaar geleden. en dan is er nog femke, een fjord, merrie, een echte volbloed in een fjordenjasje, leuk paard een beetje vreemd. helaas moeten verkopen, omdat een huis en paardje bij mij niet samen gingen.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 21:34

Tuurlijk wil ik ze allemaal weten Lovely Haha!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:37

Met name aan Sjors Lovers
Afbeelding
Heerlijk paardje. Heb 'm ook zelf ingereden.

Omar ook, maar die zie ik nog zo vaak dat ik dat niet echt 'terugdenken' vind Knipoog.

Maar ook aan de rest uit mijn profiel.

:evaw:

azriM

Berichten: 656
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Sambeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:37

Ik denk terug aan zoveel paarden. Maar speciaal is Adje(patatje) een bruin c ponytje op de 'manege' waar ik heb leren rijden. Hij was de eerste pony waar ik voor het eerst echt op heb 'gereden'!

Maar ik weet zeker dat als Mirza er straks(ik hoop dat dat nog lang duurt) niet meer is, ik nog heel vaak met tranen aan haar terug zal denken. Ze is heel speciaal voor mij en zo'n pony vind ik zeker nooit meer!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:38

Lovely schreef:
Brrr, wil je ze allemaal weten Haha!. Het zijn er nogal wat namelijk .

en bij mij ook

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:46

Hahahaha, zijn der wel een heleboel hoor Haha!

Rusky: zwart pony dingetje van de manege....was een echte draak in de omgang, ex privepaard en gewoon niet lekker geaard in de manege.
Met wat extra aandacht hinnikte die die elke week naar me Haha!
Hij heeft me door de eerste wedstrijden geloost en gezorgt dat we iedere keer 2de werden en mochten mee doen aan de kampieonschappen.

Ziggy: toen de kampioenschappen begonnen mocht ik niet meer op Rusk...hij werd te klein voor me.
Ziggy werd tijdelijk plaatsvervanger en helaas...schat van een dier...maar wet zeker dat het op Rusk tien keer beter gegaan was Haha!

Sandy: mijn leasepaardje van een maand...in eerste instantie zouden we haar kopen maar werd om diverse redenen afgeraden.
Was echt een crosspaardje, hoop dat ze haar eigenaar gevonden heeft.

Quasito: pony van een vriendin..helaas stopte zij ermee en werd hij verkocht.
Maar dat beest was zo geweldig, bruin wit gevlekt, giga lange manen en zo lekker eigenwijs.

Amber: mijn uiteindelijke eerste paard...geweldig dier, geweldig karakter.
Erg sterk tijdens het rijden.
Ze is verkocht richting Ermelo en zoals ik gehoort heb stond ze daar lekker in een wei recreatief te wezen Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:48

Aan Toscar Lovers

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

boytjeh
Berichten: 949
Geregistreerd: 19-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:53

Ik aan een leen pony voor wedstrijden heb veel dingen geleerd van hem Lachen .En we gingen dan 1x perjaar op pony kamp en daar mis ik toch wel appollo en bob.

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:00

Aan Chester... Chester was echt mijn lieveling op de manege, al vanaf de 1e dag dat ie daar stond. Zag hem afglijden van echt een geweldige, springlustige, levenslustige pony naar een luchtzuigend, mager, weigerend, nerveus wrak. Verdrietig Ik heb zo veel van Chester gehouden, nog steeds denk ik vaak aan hem. Heb op hem een 3e en een 1e prijs in de dressuur gewonnen, privélessen op hem gereden, vaak in de les, uren met hem lopen tutten... Super beest was het gewoon, was wel blij voor hem dat ie verkocht werd. Hij zou nu eindelijk een beter leven krijgen.

En dat heeft ie gekregen, via Miss_petit hier op Bokt heb ik hem weer teruggevonden en ze vertelde dat het super met hem gaat! Daar ben ik echt superblij mee, ik wil nog steeds een keer bij hem gaan kijken maar of dat lukt... Ik weet iig waar hij staat en dat ie het goed heeft, dat is al heel fijn! Fotos ter vergelijking:

Afbeelding
Zo zag ie er uit de week voor ie verkocht werd

Afbeelding
Chester in zijn geheel (behalve zijn hoefjes dan...)

Afbeelding
En deze foto heb ik van Miss_petit gekregen, hij ziet er super uit toch?

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:04

Aan mijn eigen Seabje (Seabird).
Hij was mijn eerste eigen paardje en ik heb echt heel veel met hem meegemaakt, hij blijft altijd mijn grote liefde.

Afbeelding

Op deze foto's was hij al dik in de 20!!

XANTHA

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:06

Aan Gijs (een manegepony) heb ik de laatste dagen nog wel gedacht. Toen ik daar reed heb ik hem 'verzorgd' en hij was eigenlijk de eerste, echte pony, die ik liet grazen en andere dingetjes mee deed dan rijden. Zaterdag hoorde ik dat hij een tijdje geleden is gestorven, maar hij is meer dan 45 jaar geworden!
Verder ook nog aan een vroegere verzorgpony van mij die nu naar mijn instructeur gaat, waar hij voor het karretje wordt gezet. En dat verdient hij echt, omdat er de laatste jaren eigenlijk niks met hem gedaan is.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:09

Ik werd afgelopen zaterdag pijnlijk herinnerd aan Fleur, zie ook [VvdD] Gister weerzien met Fleur * om te huilen*... Fleur is een merrie die ik een poosje met heel veel plezier gereden heb. Zij gaf mij het vertrouwen en het gevoel meer te kunnen bereiken.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:16

Een vroegere verzorgpony, Pascal.. Heerlijk beest was dat, jammer genoeg verhuisde hij naar een stal waar geen kinderen onder 18 mochten komen, en tja ik was (ben) onder de 18.
Ga binnenkort wel weer eens langs.. Maar toch t was echt een schat Lovers Veel van geleerd!
Zelf m'n moeder vond hem leuk en heeft er een paar pasjes opgezeten, wat ze dus echt niet snel doet!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:22

Aan veel paarden...

Nashouti: manegepony, zo'n lief beestje was dat... Reed ik bijna iedere week op. Helaas heeft men haar in laten slapen omdat ze erg ziek was.

Tommy: Was een hele moeilijke pony. Ben benieuwd wat daar van terecht is gekomen...

Theo: Fries. Zo'n mak paard was dat... Echt een schat Lovers Van de een op de andere dag was ie weg van de manege.

Storm: Amethyst's veulentje. Ben benieuwd hoe hij het nu heeft.
Ga hem i.i.g. nog een keer opzoeken op z'n nieuwe adres Lachen

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:25

ik denk nog veel aan de pony tamara terug, ik was dol op haar.
ze was eerst een manege pony maar is inmiddels verkocht omdat ze gewoon te oud werd.

we waren echt een team en ik hield super veel van haar, hihi dat waren nog eens tijden.

heike hier van bokt en nog een paar andere zullen wel weten wie het is en het verhaal er achter.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:25

Van de manege:
Roderik (staat er nog, ik zie er alleen tegenop om zelf alleen naar de manege te gaan)
Samourai (was inene verkocht, al had ik het wel verwacht.)
Jolly Jumper (nooit een echte manegepony geweest, maar heb er wel op gereden, helaas toen gelijk verkocht.)
En Macho, is er nog. Maar ik heb op hem toch wel langere tijd gereden.

Zazou: Was een tof beestje, en ga ik wel een keertje opzoeken als ik vervoer heb.

Dan van andere beestjes.
De eerste Welsh Cob van mijn kennis, helaas overleden door een gebroken been.
Mijn eerste eigen Haflingermerrie Betty, helaas overleden (alweer bijna 7 jaar geleden).
En dan verkochte pony's. Rosie, die ik alleen ingereden heb, staat nu in het buitenland. En dan een kleine papierloze pony, die helaas verkocht ik. Ik weet niet waar ze nu is precies. Ze stond in Dordrecht.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:31

aan It,het paarc van Mrie...onze "ouwe"paardje,de sterruin!
aan mister mexx,op 4 jarige leeftijd afgemaakt...
aan Evoltaire,een brave ruin...ben ik 3de brabantse kamnpiornschappen mee geweest in het m2.
en nu vinden de nieuwe eigenaren hem niet goed:hij kan geen L1 proef winnen:'(

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:36

Aan Tara, het paard van mijn vriendin dat een jaar geleden stierf door botkanker. Ik reed heel veel op haar, maar ze was echt de "moeder" van de stal...

Verder aan Ricky een manegepony die ik had in de lessen die ik gaf, zo'n echte bave pony die toch wel van een grapje hield.

En tot slot Urban, mijn eerste echte grote paardenliefde, een enorm grote echt pikzwarte ruin, die mijn overstap van ponies naar paarden spectaculair maakte! Hij had een schofthoogte van 1.80 en ik voelde me echt superstoer op hem Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, MairiMacBran en 116 bezoekers