kale plekken op been

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nikita_suzan
Berichten: 8
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: bergen

kale plekken op been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-04 20:24

mijn paard op zijn benen kale plekken ik kan zo al de haren er uit trekken. de dierenarts heeft er al ff snel tussendoor naar gekeken en wist niet wat het was. ik dacht eerst aan mok (zo voelt het tenminste) maar een aantal mensen bij mij op stal zeiden dat het geen mok was weet iemand misschien wat het toevallig is??????????? Verward


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:01

Waar op de benen zit het precies?

Een schimmelinfectie misschien? Even wassen met Imaverol, dat kan nooit kwaad.

Nulla tenaci invia est via

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:05

trek je het haar er in kleine bosjes uit???

dan kan je ook denken aan schurft, daar helpt wassen met Imaverol niet tegen, dan zal de DA met grover geschut moeten komen: spuiten tegen schurft en een antibioticakuur en een Smurfenblauwe spray, vooral leuk als je paard witte benen heeft, zoals de mijne.

Bij mij op stal riep iedereen ook: mok en ra(s)p, maar ik vertrouwde de zaak niet en heb de DA laten komen, en terecht, bleek achteraf Huilen Boos!


nikita_suzan
Berichten: 8
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: bergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 19:42

het zit achter tussen knie en kogel, binnen en buitenkant. ze loopt heel normaal een heeft ook geen jeuk. iedereen bij mij op stal zegt dat ik niks moet doen maar het begint nou ook voor.

life is fun en al helemaal met mijn leuke ponytje!!!!!!!!!!!!!

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:45

wassen met Betadine scrub kan nooit kwaad, maar als het haar uit gaat vallen en je krijgt korstjes, zou ik de DA er ff naar laten kijken, want sommige dingen gaan niet zomaar weg

nikita_suzan
Berichten: 8
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: bergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 19:47

die heeft er al naar gekeken en wist niet wat het was en vond het verder ook niet erg eruit zien en zei dat het geen schimmel of schurft kon zijn dus. is betadine shampoo ook goed of moet het perse betadine scrub zijn

life is fun en al helemaal met mijn leuke ponytje!!!!!!!!!!!!!

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:50

dit heeft mijn pony ook gehad. ik heb het een paar keer gewassen met ivamerol, maar het hielp niet echt. de dierenarts zei dat het dan waarschijnlijk rasp was.. dit komt omdat mijn pony nogal vaak in de blubber heeft gestaan bij de vorige eigenaar..
zij advieerde mij gewoon goed droog houden, en af en toe wassen met betadine (scrub)..

start paardensport Zie profiel voor meer info

nikita_suzan
Berichten: 8
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: bergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 19:33

ok dankje wel. ja me paard stond eerst op een manege en staat nu overdag in het land en s nachts op stal maar het is nu toch droog en er is nu geen blubber en het blijft het is al sinds de kerstvakantie zo?????????????

life is fun en al helemaal met mijn leuke ponytje!!!!!!!!!!!!!

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:56

Citaat:
iedereen bij mij op stal zegt dat ik niks moet doen maar het begint nou ook voor.


iedereen bij mij op stal zei dat mijn paard ra(s)p had, maar ik vertrouwde de boel niet hen heb de DA laten komen, die zag meteen wat het wel was.

dus misschien moet je een andere DA laten komen, voor het naar binnen slaat en je paard een Einschuss been heeft, want dan heb je pas echt een probleem!

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 17:49

maar wat was het dan wel?

start paardensport Zie profiel voor meer info

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:17

schurft!

soesie

Berichten: 751
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:54

Als de dierenarts niet weet wat het is, dan moet/kan hij een beetje van de aangedane huid afkrabben en op een kweekje zetten, of onder de microscoop bekijken. Ik vind het geen goede zaak dat hij het er zo makkelijk bij laat zitten.

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 22:39

en wat was de behandeling?

start paardensport Zie profiel voor meer info

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 01:08

Mijn paard had ook zoiets, denk ik. Soms een tijd wel en dan weer niet. Hij kreeg ook al een plekje op zijn hoofd. Ik heb het laatst aan mijn smid gevraagd en die zei, dat het kwam van opgedroogd zweet. Ik spuit in de winter mijn paard inderdaad niet af na het rijden, dus het zou kunnen. Nu ben ik dus sinds 3 weken begonnen met het afspuiten van zijn benen en afsponsen van zijn hoofd en inderdaad komen er geen niefuwe losse plukjes meer bij. Lachen

het leven is goed met een engels volbloed

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 06:45

Citaat:
en wat was de behandeling?

tegen schurft dus:

een spuit met heel zwaar spul tegen ongdiertje, een antibiotica spuit, 3 dagen oraal antibiotica spuiten, de benen wassen met betadine shampoo en daarna inspuiten met een spuitbus met Smurfenblauw spul, dat een week lang, leuk joh op witte benen

Na een week moest het over zijn, dat was het ook, alleen werd mijn paard toen spontaan atactisch, kwam van dat spul tegen ongedierte dat ze ingspoten hebben. Hij loopt nu na een maand nog niet helemaal goed, ik hoop dat het nog wel goed komt Boos!

Deze vorm van schruft is overigens niet besmettelijk: de mijten zitten in kieren van het hout van de box en als het paard verminderde weerstand heeft (erg verharen) slaat het toe.....

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:43

als het schurft is cebasil

The day that we first met , the angels whispered: Perfect
-http://www.stalvandekooidijk.nl

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:06

sebacil is uit de handel genomen in Nederland

Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:30

Als ik jou was zou ik een andere DA laten kijken die wel weet wat het is en kan behandelen voordat je zelf gaat lopen dokteren. Ik moet eerlijk toegeven dat ik bij Sil dat wel gedaan heb. Wij dachten dat hij rasp had aan alle benen dus heb zelf hydrocortiderm gekocht en gaan smeren. Het ging helaas niet weg. Heb toen toch maar een DA laten komen en ze heeft wel bevestigd dat het rasp was. Ze heeft toen kortdurende cortizonen ingespoten en Panalog (duuuuur) gegeven. Nou nu is het nog niet weg.... En de korstjes worden weer erger. Moet toch maar weer de DA laten komen want zijn benen worden ondertussen lekker kaal Ik ben wel blij dat ik de DA gebeld had want had zelf al Keratineshampoo gekocht maar dit mocht ik absoluut niet gebruiken want zijn benen mochten niet eens nat worden en de shampoo zou te agressief zijn.

nikita_suzan
Berichten: 8
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: bergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 19:39

Beste mensies het gaat nu weer heel goed met mijn paard het is bijna over het enige wat ik gedaan heb is er om de dag equi mokzalf (met kruidenextracten) op gesmeerd en het is nu bijna over soms wel weer het verschilt per dag en per tempratuur. zonnig Dromenie ik niks en als het heeft geregent komt het toch wel weer trug. dank jullie wel voor alle tips enzo.
groetjes mij en me pony

life is fun en al helemaal met mijn leuke ponytje!!!!!!!!!!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cjuan, ComscoreBot, nien81, Sterrendief en 36 bezoekers