Ragne's L2 debuut

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Ragne's L2 debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 00:28

[HAW] Ragne's L2 debuut
Vandaag startte ik voor het eerst L2 in Rijpwetering. De dagen hiervoor ging het superfijn met Ragne, dus ik had er alle vertrouwen in dat het een goed debuut kon worden. Ik rekende op rond de 150 punten.
Ik hoefde pas laat te starten (tegen vijfen) dus vanmiddag ben ik lekker naar stal gegaan om Rag helemaal mooi te maken. Ze werd helemaal duf van al dat gepoets. Maar goed, toen ze eenmaal op de trailer stond werd ze weer wakker.
In Rijpwetering waaide het superhard! het leek wel een ware windtunnel, het stukje naar de losrijbak. Doordat het buiten koud aanvoelde door de wind, was het binnen superwarm. Het losrijden ging wat minder, de bak is daar niet echt groot en je moet veel bochtjes draaien, en das wat lastiger met een paard wat je af en toe flink naar voren moet rijden .
Maar goed, ik laat er m'n dag niet door verpesten! Op naar de eerste proef, die ging eigenlijk best fijn, maar Rag was niet helemaal lekker aan het been, dus het voelde wat moeizamer. In de middengalop sprong ze helaas over (bij het terugrijden) en het aanspringen in de rechtergalop ging even mis. Maar daarentegen ging het achterwaarts en het wijken super OK dan!. Dus toch wel een fijn gevoel voor mijn eerste L2 proef.
De tweede proef reed ik met zweep erbij, en dat werkte, Rag was daardoor net wat attenter en de hele proef verliep regelmatiger. Helaas ging ze even tegen de hand bij het achterwaarts, maar het galopgedeelte ging super deze proef. Dus ik was tevreden Haha!!
Toen nog even lekker uitgestapt en met Woodie (bokt!) gepraat. (haha ik zal de foto's maar niet online zetten *LOL* hihi). Rag weer op de trailer en op naar de uitslag. Ik was de 1e proef 3e met 153 (!!) en de 2e proef 4e met 147 (??). Echt vaag, ik had het andersom verwacht! Woodie had trouwens twee winstpunten! We kwamen tot de conclusie dat de tweede proef wat strenger gejureerd was .
Mijn protocol was sowieso een beetje raar, want er was geen cijfer ingevuld voor het wijken en er stond erg vreemd commentaar bij af en toe..Voorbeeld: volte 10m: spanning en de daarop volgende slangevolte: te weinig spanning Verward (en Ragne liep superontspannen!!). Mijn instructrice wist ook niet wat er mee bedoelt werd, dus als iemand van jullie suggesties heeft, graag!! Nog heel vreemd was dat de jury Ragne in de tweede proef heeft zien omspringen in de middengalop, wat echt absoluut niet gebeurd is. Dus dat vond ik wel een beetje gemeen.
Maar het verpest de dag niet!! ik heb hartstikke lol erin gehad en volgende keer gaan we er weer tegenaan!! Bovendien was ik wel erg tevreden met de eindscores hoor. Was super voor de eerste keer L2! OK dan!
check de foto's [HAW] Ragne's L2 debuut

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5


Ben

Berichten: 36
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: ter aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 08:26

maar niet gek Lot voor de 1e keer in de L2, gefeliciteerd ermee.

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 09:16

Gefeliciteerd hoor jammer dat Zoetermeer niet doorging maar we zien elkaar nog wel een x toch? Sandra heeft nog niet gestrat in de L2 die moet van het weekend Sweden gaan bewijzen

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 11:38

Hee Lot, jammer dat je geen winst hebt, maar toch mooie punten voor de 1e x L2 (ik doe het je niet na Haha!)
Jammer dat de jury zo "raar" gejureerd heeft met raar commentaar en dat ze zei dat hij oversprong in galop terwijl dat helemaal niet gebeurde, niet eerlijk

Enuh het scheelt idd dat die paarden inkakken als ze van de buitenbak naar een warme binnenbak moeten.... ach Ragne heeft haar best gedaan. (goed dat je je tweede proefje met zweep reed Knipoog )

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 17:22

Ja daarom reed ik de tweede proef ook met zweep. En in de tweede proef krijg ik wél juist de opmerking 'te weinig impuls' haha.. Haha! echt alles leek wel omgedraaid op de protocollen. Gelukkig was ik het wel eens met het eindresultaat. Ook omdat de jury de rubriek ervoor al strak had gejureerd (hoogste in de B had 144 Bloos!) en het was natuurlijk gewoon een leuke wedstrijd, want Ragne was erg braaf en had het wel naar d'r zin.
Passoa we zien elkaar wel de 25e april denk ik Knipoog
en Bennie bedankt! ben er zelf ook erg blij mee...

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:43

25 april denk ik zeker ja

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:57

Super hoor, voor de 1ste keer L2!Volgende keer voor de winst Tong uitsteken

woodie
Berichten: 33
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:17

he lot,leuk dat je tevreden bent over gister,zie je niet zo vaak meer tegenwoordig,geen winst en toch tevreden,als je maar lol hebt toch??
was in ieder geval gezellig vond ik!!
werd net gebeld,stond reserve voor zondag in zunderdorp,kan mee doen.dat wordt dus nog ff door oefenen!

pluk de dag


Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-04 19:34

Ha Detlef, wil je gelijk alweer de L2 uit ofzo! Haha!
Als je iedere week zulke punten als gisteren krijgt Knipoog

ach als je maar lol hebt!! psies daar gaat het om!

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5

woodie
Berichten: 33
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:20

vrees dat t niet altijd zo als gister zal gaan maar we zien wel,je hoor t wel als je tenminte wilt

pluk de dag

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:32

Nou helemaal niet gek voor de 1e keer hoor, volgende keer lukt het vast om een winstpunt te scoren. Gewoon goed de dingen trainen die minder gaan, dat heeft zeker effect.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers