Ik word hier gewoon gek van :S!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Ik word hier gewoon gek van :S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 16:34

Ik heb al een tijdje dat ik erg moeilijk in slaap kom, maar daarintegen ook erg moeilijk uit mijn bed kom.

Elke nacht kan ik NIET voor 3 uur in slaap komen.
Elke ochten kan ik NIET uit mijn bed komen.
Ok, ik heb wel eens vroege diensten, en dan sleep ik mezelf gewoon het bed uit met het resiultaat dat ik de hele dag met bastende koppijn rondloop, maar stel, op een vrije dag, ik zet mijn wekker op half 11, dan lukt het me gewoon nog niet om uit bedte komen, laat je me doorslapen, dan slaap ik zonder wakker te worden door tot 4 uur in de middag, en ik vind beide gevallen zo verschrikkelijk vervelend...
Als ik mijn wekker om half 11 zet, en ik probeer eruit te komen dan voel ik me gewoon duizelig en enorm zwaar, alsof ik niet op mijn benen kan gaan staan. Dit lukt uiteindelijk wel , maar het duurt dan nog een half uur voordat ik dat vervelende gevoel kwijt ben.
Ook heb ik de laatste tijd nog wel eens dat ik ;s ochtends wakker word en enorm moet overgeven.
Ik heb al eens bloed laten prikken maar hier kwam gewoon NIKS uit, dus ik snap het niet.

Het kan geen Pfyfer zijn, ik ben overdag gewoon actief, en redelijk fit (niet zoals het zou moeten zijn, maar ok) en ;s avonds kan ik gewoon NIET in slaap komen, wat ik ook doe.
Als ik 4 dagen uit kan slapen, dan slaap ik dus van 3 tot 2 uur in de middag, ik vind het zonde van mijn dag maar ik kan gewoon niet uit bed komen, maar elke keer blijk ik toch zo lang te moeten slapen omdat ik anders me bed niet uit kan komen, en dat blijft zo. Ook als ik korter slaap lukt het me niet mijn bed uit te komen.
Maar over de dag genomen ben ik daarentegen ABSOLUUT niet moe (wel wat loom, maar datheeft met andere dingen te maken, maar ok)

Zijn mensen die dit hekennen? Ik word er namelijk echt hopenloos van...

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 16:38

ga als je gaat slapen je ook echt helemaal ontspannen met je ogen dicht, ga aan fijne dingen denken... zorg er ook voor dat je op tijd je bed induikt....

's morgens zet je gewoon vroeg de wekker en dit elke dag...

je zult zien dat het hierna een stuk beter gaat...
succes OK dan!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 16:39

Ik herken het niet... maar het kan helpen om 's avonds voordat je gaat slapen nog heel lichamelijk actief te zijn, banen trekken in het zwembad, een flink stuk joggen...

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 16:56

De dagelijks benodigde potie rust geldt voornamelijk voor je lichaam. De geest heeft in principe minder rusttijd nodig. Dit betekent dat je een gedeelte van je nachtrust prima door kunt brengen met het lezen van een ontspannend boek. Zorg wel voor een gemakkelijke houding waarin je ook in slaap zou kunnen vallen zodat je de volgende ochtend niet verrekt van de rugpijn. Lachen
Zo kun je je eigen ritme kiezen, b.v. van 11 uur tot 7 uur. 4 uur lezen + 4 uur slapen is ook 8 uur (lichamelijke)nacht rust. Lijkt me eigenlijk best een prettig ritme. Ik vind slapen toch al zonde van de tijd Lachen

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:00

Helpt het niet om warme melk ofzo te drinken? (ik heb het nooit uitgeprobeerd hoor) maar het schijnt toch dat er dan zo een stof vrijkomt waar door je goed kan slapen ofzo?

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:00

Ellende schreef:
Ik herken het niet... maar het kan helpen om 's avonds voordat je gaat slapen nog heel lichamelijk actief te zijn, banen trekken in het zwembad, een flink stuk joggen...


Bij sommige mensen werkt dit heel erg averechts... Scheve mond Ik kan dan echt niet meer slapen... Maar misschien is het wel goed voor jou!

Het helpt als je of heel rustig bent voordat je gaat slapen, OF juist actief, je moet zelf kijken wat je helpt...Dat verschilt per persoon.

Als echt niets helpt kan je altijd nog van die homeopatische tabletten slikken voor het slapen (valdisper heet het geloof ik, het is niet schadelijk ofzo) Maar als ik heel opgefokt ben helpt dat ook niet.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:01

een tijd voor dat je gaat slapen tv uit of gewoon even op de bank zitten en alvast de drukke dag in je hoofd gaan afbouwen en relaxen.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:02

Bij mij helpt het wel Lachen Zo van: ik slaap echt lekkerder als ik ook lichamelijk moe ben, in plaats van dat ik weer een dag achter m'n computer schrijvend doorbreng.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:09

Ik neem aan dat je koffie/cola/alcoholgebruik al wel uitgeband hebt om te zien of dat helpt he?

Je zou eens kunnen kijken of je wat yogaoefeningen kan doen voor je naar bed gaat. Helemaal lichamelijk en geestelijk ontspannen en leegmaken, misschien helpt dat.
Lig je ook te "malen" in je bed? Is er iets wat je dwarszit? of heb je te veel stress op je werk (of juist te weinig) ofzo?

Fanatiek sporten werkt bij mij ook altijd averechts, daar word ik zo naar wakker van Haha!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:34

Ik ken het .. een periode gewoon op tijd naar bed, en op tijd 's morgens eruit .. geheel ontspannen en lekker van die natuur muziek opzetten .. na een tijdje ging het inderdaad beter ! Haha!

Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:48

Als ik eerst een tijd lees worden mijn ogen zo moe dat ze gewoon dichtvallen.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:58

Lezen helpt zeker heel goed, meestal val ik boven op mijn boek inslaap. Soms ga ik smiddags huiswerk maken in bed en lig ik gewoon een paar uur te slapen

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:26

Heb je een vast slapen-gaan-ritueel?
Dat kan ook wel eens helpen om in slaap te vallen namelijk...

Als je elke dag hetzelfde doet voor je gaat slapen, dan weet je lichaam op een bepaald moment 'ah, het is slaaptijd'.
Voorbeeldje: Voor het slapen gaan een halfuurtje lezen, dan een kop melk drinken en dan gaan slapen... Doe je dit elke dag, dan is dit gewoon een automatisme en kan het inslapen makkelijker gaan.

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 19:12

Ellende schreef:
Ik herken het niet... maar het kan helpen om 's avonds voordat je gaat slapen nog heel lichamelijk actief te zijn, banen trekken in het zwembad, een flink stuk joggen...


Zoveel reacties, ik ga ze af met verschillende reacties.

Nou, hier geldt, als ik dat doe dan barst ik daarna van de energie, heel stom, maar ik kan dan idd niet meer slapen, met zwemmen weet ik het eigenlijk niet, maar kan ik van de zomer lekker uit gaan proberen:p

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 19:13

lageveld schreef:
De dagelijks benodigde potie rust geldt voornamelijk voor je lichaam. De geest heeft in principe minder rusttijd nodig. Dit betekent dat je een gedeelte van je nachtrust prima door kunt brengen met het lezen van een ontspannend boek. Zorg wel voor een gemakkelijke houding waarin je ook in slaap zou kunnen vallen zodat je de volgende ochtend niet verrekt van de rugpijn. Lachen
Zo kun je je eigen ritme kiezen, b.v. van 11 uur tot 7 uur. 4 uur lezen + 4 uur slapen is ook 8 uur (lichamelijke)nacht rust. Lijkt me eigenlijk best een prettig ritme. Ik vind slapen toch al zonde van de tijd Lachen


Klinkt goed, alleen 1 probleem, dat probleem geldt nog alleen maar voord eze maand hoor, maar ik werk onregelmatige tijden, soms van 7 tot 3 soms van 2 tot 10... en soms moet ik tot kwart over 10 werken en dan de volgende dag weer om 7 uur beginnen, naja, dat schiet dus ook niet op, aan een vast slaapritme kan ik voorlopig nog niet komen...

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 19:15

Fonnie"]
[quote="Ellende schreef:
Ik herken het niet... maar het kan helpen om 's avonds voordat je gaat slapen nog heel lichamelijk actief te zijn, banen trekken in het zwembad, een flink stuk joggen...


Bij sommige mensen werkt dit heel erg averechts... Scheve mond Ik kan dan echt niet meer slapen... Maar misschien is het wel goed voor jou!

Het helpt als je of heel rustig bent voordat je gaat slapen, OF juist actief, je moet zelf kijken wat je helpt...Dat verschilt per persoon.

Als echt niets helpt kan je altijd nog van die homeopatische tabletten slikken voor het slapen (valdisper heet het geloof ik, het is niet schadelijk ofzo) Maar als ik heel opgefokt ben helpt dat ook niet.
[/quote]

Betreft de melk, dat helpt dus niet, dan maak ik gelijk iedereen in het huis wakker Knipoog (alarm) maar volgens mij werkt het ook niet op mij hoor, heb het eens geprobeert maar sloeg niet aan.

En als het echt niet schadelijk is (die homeopatische tabletten) en ik slaap over een maand nog niet goed... misschien moet ik het dan maar eens uitproberen

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 19:18

Yellowfish schreef:
Ik ken het .. een periode gewoon op tijd naar bed, en op tijd 's morgens eruit .. geheel ontspannen en lekker van die natuur muziek opzetten .. na een tijdje ging het inderdaad beter ! Haha!


mja, doe ik ook wel eens, helpt all1 meestal niet, ben dan gewoon TE wakker :S en betreft cola enzo, cola drink ik over het algemeen niet meer na 10 uur, alcohol drink ik alleen als ik die ene 2 keer per jaar uit ga, en koffie... Ziek Ik bedankt Haha!

En ik lees altijd voor het slapen gaan, tv kijken probeer ik al uit te bannen omdat ik weet dat het niet goed is voor het slapen gaan,al kan ik soms de verleiding niet weerstaan als ik niet in slaap kan komen :S

Lezen helpt de verveling over het algemeen tegen te gaan

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:20

Dit had/heb ik ook! Mijn moeder heeft slaappillen meegebracht en slaap nu veel beter en kan ook beter mijn bed uit komen
Misschien iets voor jou?

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 19:20

Natalie schreef:
Heb je een vast slapen-gaan-ritueel?
Dat kan ook wel eens helpen om in slaap te vallen namelijk...

Als je elke dag hetzelfde doet voor je gaat slapen, dan weet je lichaam op een bepaald moment 'ah, het is slaaptijd'.
Voorbeeldje: Voor het slapen gaan een halfuurtje lezen, dan een kop melk drinken en dan gaan slapen... Doe je dit elke dag, dan is dit gewoon een automatisme en kan het inslapen makkelijker gaan.


Ik lees altijd voor het slapen gaan ja, is al jaren een ritueel, maar tot nog toe heb ik me er niet op aangepast :S wel is het zo als ik een vroege dienst heb btw (als ik om 7 uur moet beginnen) dat ik aan het einde van de dag wel zo in slaap val, maja, wat wil je als je die nacht maar 2 a 3 uurtjes hebt geslapen Knipoog is net iets te weinig.

Ik heb ook eigenlijk niet veel slaap nodig... Tegenstrijdig he? Maja, dat was vroeger........

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 19:21

sunshine schreef:
Dit had/heb ik ook! Mijn moeder heeft slaappillen meegebracht en slaap nu veel beter en kan ook beter mijn bed uit komen
Misschien iets voor jou?


Je bedoelt die homeopatische pillen?
Als dat zo is.... Haha!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:34

Ja ze heette : 'Dormiplant'

Ik sliep ook echt maar 3 uur per nacht.....

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:59

Mijn topic Clown Ik val meestal rond 3 uur in slaap, en sta er rond half 7 (niet helemaal van harte, maar wel wakker) weer naast.

's avonds sporten heeft bij 0,0 effect, behalve dat ik een stuiterbal ben erna... Maw: ben dan zo actief dat ik echt niet meer in slaap kom. Koffie moet ik 's middags niet meer drinken, dan kan ik het echt schudden... Zelfde geldt voor een uurtje slapen na het eten bv. Warme melk ed heeft helemaal geen zin bij mij... Hete douche ook niet - ben erna klaarwakker -.

Het enige dat bij mij echt helpt is om een uur of half 1/1 uur mijn pc afsluiten en tv gaan kijken of lezen. Tv zet ik meestal de tijdklok op aan als ik moe begin te worden (kan ik lekker in slaap vallen zonder de tv uit te hoeven zetten, want als ik dat doe ben ik weer wakker...) en als ik aan het lezen ben lees ik zo lang door tot ik zo nu en dan gewoon bovenop mijn boek in slaap sukkel...

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 22:13

Pervinco schreef:
Mijn topic Clown Ik val meestal rond 3 uur in slaap, en sta er rond half 7 (niet helemaal van harte, maar wel wakker) weer naast.

's avonds sporten heeft bij 0,0 effect, behalve dat ik een stuiterbal ben erna... Maw: ben dan zo actief dat ik echt niet meer in slaap kom. Koffie moet ik 's middags niet meer drinken, dan kan ik het echt schudden... Zelfde geldt voor een uurtje slapen na het eten bv. Warme melk ed heeft helemaal geen zin bij mij... Hete douche ook niet - ben erna klaarwakker -.

Het enige dat bij mij echt helpt is om een uur of half 1/1 uur mijn pc afsluiten en tv gaan kijken of lezen. Tv zet ik meestal de tijdklok op aan als ik moe begin te worden (kan ik lekker in slaap vallen zonder de tv uit te hoeven zetten, want als ik dat doe ben ik weer wakker...) en als ik aan het lezen ben lees ik zo lang door tot ik zo nu en dan gewoon bovenop mijn boek in slaap sukkel...


mja, ik wil ook wel lezen tot ik boven mijn boek in slaap val, maar ik vraag me dan af, houd ik mezelf dan niet onnodig lang wakker...

en die dormiplant... dat is een homeopatisch middel?

Ik hoorde trouwens van mijn moeder dat valdispert een middeltje tegen stress is :S klopt dat?

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:30

lunatje schreef:
mja, ik wil ook wel lezen tot ik boven mijn boek in slaap val, maar ik vraag me dan af, houd ik mezelf dan niet onnodig lang wakker...


Ik denk het niet en bovendien, mocht dat zo zijn, dan is dat lang niet zo erg dan in bed liggen woelen en balen dat je niet kunt slapen. Zoals al eerder gezegd, zorg voor ontspanning van je lichaam, dat is al heel wat waard.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:32

lunatje schreef:
Ik hoorde trouwens van mijn moeder dat valdispert een middeltje tegen stress is :S klopt dat?


Ja je hebt geloof ik voor overdag en 'snachts...Die voor overdag is gewoon een heel stuk lichter...Dus idd voor examenstress oid. Lachen
Maar die van 'snachts (die hebben wij dus) kan ook echt geen kwaad, ik weet een paar jaar geleden had ik ook heel erg stress en sliep ik maar heel weinig...Het is de bedoeling dat je 1 tabletje pakt, maar ik kwam steeds weer uit bed omdat het niet lukte en opeen had ik er 5 op. Bloos! Scheve mond
En ik kan je vertellen, toen kon ik wel slapen, en ik ben gewoon weer wakker geworden. Schijnheilig Bloos