nog 3 weekjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dorientje007
Berichten: 19
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Dinther

nog 3 weekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 15:52

Nou ik heb me hier net aangemeld Haha! . En ik dacht het paard dat ik rijd SOUNION genaamt is over 3 weekjes al uitgeteld, lekker spannend mmmm. Ik heb het zelf nog nooit echt meej gemaakt dit word de eerste keer!! Ik heb toch nog een vraagje en daar weet ik zelf het antwoordt niet op komt ie...................

* Hoe lang van tevoren maakt een paard melk aan!!!!!???

Alvast Thanks OK dan!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:58

Om te beginnen, welkom op Bokt! Haha!

Wat betreft je vraag dat is verschillend, de ene merrie loopt weken van te voren al met een dikke uier en de ander maakt pas melk aan tijdens de bevalling ... In de regel begint de uier zo een week voor de bevalling te groeien en zal de merrie binnen de 24u dat de bevalling optreedt gaan harsen (die kleine opgedroogde melk druppeltjes aan de tepels, kegelen word ook wel gezegd)

Maar dit is slechts een leiddraad die volgens mij is opgemaakt door ongeduldige en nieuwschierige merrie-eigenaars *LOL*

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 09:16

Welkom op bokt!!! Hoop dat je een fijn, en vooral gezond veulen krijgt! *LOL* OK dan!

Voor het antwoord op de vraag, sluit ik me volledig aan bij hetgeen dat Loolapelooza eerder al zei Knipoog

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:27

Welkom op bokt!!!

Pas op hoor....werkt verslavend Haha!

Voor mij en mijn merrie is het ook de eerste keer.
Erg spannend allemaal Bloos