Hebben jullie je pony zelf ingereden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 11:50

ik heb ze alle 3 zelf ingereden, en heb ook een aantal paarden en pony's voor anderen ingereden


Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 11:52

Ik heb met hulp van mijn instructeur een manegepony ingereden. Ging heel goed! Leerde snel en pakte dingen snel op. Alleen de galop vond ze heel moeilijk! Lachen

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 12:27

Ik heb mijn merrie zelf ingereden. Ik heb haar al vanaf 1 jarige en op ongeveer 2 jarige leeftijd zijn we langszaam begonnen met stappen aan de longeerlijn tot helemaal longeren en op ongeveer 3 jarige leeftijd heb ik haar ingereden mbv mijn instructrice.

En het gaat nu harstikke goed, ze is nu 4 jaar.
Afbeelding

Afbeelding

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 12:57

Ik heb vroeger mijn eerste pony zelf ingereden (shetland hengstje) en dat ging kei makkelijk maar dat was ook een speciale pony. Schijnheilig

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 15:58

Ik heb Spot sinds ze drie was, toen kon ze stappen en draven met iemand op haar rug, beetje te sturen maar. Verder hebben wij haar dus alles geleerd wat ze nu kan, mijn moeder meer dan ik en we hebben het erg rustig aan gedaan, steeds heel kort rijden, pas na een lange tijd galopperen (meer dan een half jaar). Nu heeft ze er dus nog lekker plezier in en gaat als het goed is heeeel lang mee!
Het is allemaal niet zo makeklijk gegaan hoor, ik was nog heel onervaren, en vooral heel bang maar uiteindelijk is het helemaal geodgekomen en gaan Spot en ik samen de hele wereld over! Haha!

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 16:10

M'n eerste eigen pony niet. Van die pony heb ik alleen maar geleerd.
Later ging ik paarden voor anderen inrijden. Na zo'n 10 knollies te hebben gedaan, was daar nummer 11.
En een paar maanden later heb ik hem gekocht.
Ik heb hem dus ingereden toen hij nog niet van mij was, en ik heb hem pas na vele anderen ingereden. Daar ben ik erg blij om geweest, want ik had de nodige ervaring erin en heb bij hem dus geen fouten gemaak.

Nu, anderhalf jaar nadat hij is ingereden, is het een heerlijk paardje dat leuk kan lopen.

Maar ik ben blij dat ik m'n eerste eigen paard niet heb ingereden, en ik ben ook blij dat het eerste paard dat ik heb ingereden niet van mezelf is.

Niet dat het anders fout was gegaan, maar nu met Adventure (dat paardje dus) is alles echt heel goed gegaan.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 16:25

Ik heb meerdere paarden ingereden en mijn eerste eigenpaard ook Heb nu nog een merrieveulen die ik over een aantal jaar ook zelf ga inrijden

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 17:22

ik heb enit mijn eigen ingereden maar die van iemand anders, een fries; Irene
Afbeelding
is goed gelukt!

Ik rijd nu een Bonanza in, nou ze is al 1 jaar onder het zadel maar is recreatief gereden en ik ga dr dressuurmatig rijden en af en toe een sprongetje.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 19:00

Heb Sando zelf ingereden... Peru niet, heb ik laten doen.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 19:54

Ik heb Odin zelf ingereden en dat is hardstikke goed gegaan! En een tuiger, dat ging ook wel goed maar bokt nog steeds erg hoog!
En Peer, daar zijn we nu mee bezig en dat gaat ook steeds beter!

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 10:01

Geen van mijn eigen pony's. Wel een hele zooi shetten van een en dezelfde baas, oa Idonja en Lieneke. Dat liep echt super. Verder nog wat welshes, maar daar zijn we niet verder mee gekomen dan 5x ermee gereden te hebben, ivm omstandigheden. Oh, was ik bijna vergeten, ik heb ook nog 2 welsh K's ingereden. Bij 1 daarvan kon daarna een meisje van 8 erop! Verder heb ik nog wat jonge pony's gecorrigeerd die het niet zo met hun ruitertjes konden vinden Haha!


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: fieke op 2001-12-09 10:04 ]</font>

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 10:30

Ik heb vroeger via school en werk wat paarden beleerd en ingereden en heb nu mijn fjordje beleerd. Zou het zo weer doen!

Dus wat wil je er over weten?

Viv

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 11:22

Ik heb 2 maanden geleden mijn 4 jarige merrie gekocht die absoluut nog helemaal niets kon en die ben ik nu aan het inrijden.
Ik moet haar echt alles leren. Dus vanaf hoefje geven en netjes met je meelopen, longeren, wennen aan bit, zadel, eerste keer erop en nog veel meer.

Ik heb nu een aantal keer met haar door de bak gestapt en gedraaft, ze gaat steeds beter reageren op beenhulpen en loopt lekker ontspannen. kortom ze heeft al vreselijk veel geleerd in 2 maanden, maar eigenlijk kan ze nog bijna niets.

Ik heb al heel wat paarden ingereden. Toen ik voor het eerst op jonge, groene paarden reed, een jaar of tien geleden, was dat altijd onder begeleiding van een goede instructeur. Toen had ik heel veel verschillende jonge paarden gereden en daar heel erg veel van geleerd.

Dus zorg dat je goede begeleiding hebt als je er weinig ervaring mee hebt. Timing is namelijk heel erg belangrijk bij jonge paarden. En aanleren is veel makkelijker dan afleren!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 11:41

ja ik heb ze alle 3 ook zelf ingereden. Kijk ik weet niet of ik je wel dew juiste informatie kan geven, omdat er zo veel manieren zijn. En er zijn vele wegen die naar Rome leiden.

maar met heel veel geduld, en zeeer duidelijk.


Afbeelding

vorig jaar winter

Afbeelding

het is nu eindelijk gelukt ik heb hem lopen zoals ik wil, maar daar heb ik wel jaren !!! over gedaan, want te snel is niet goed. Je moet je aanpassen aan het tempo van het paard.
_________________
<font color=navy>Youri</font><font color=green> al ben ik blind</font>
<font color=purple>maar met jou</font><font color=blue> zal ik kunnen lezen en schrijven</font> Lovers

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: wjerdo op 2001-12-09 11:49 ]</font>

Kadans
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 16:58

ik heb wel een aantal van mijn piny`s ingereden.maar ben een keer bijna verongelukt en nu kruip ik er niet meer op ben veel te onzeker.
pieterjan heeft peqen ingereden.ik had er al wel een paar keer opgezeten maar dat was alleen stappen en papa hield haar vast.pieterjan heeft haar verder ingereden.en hoe het eruit zag had ik hert zelf denk ik ook nog wel gekund.dat beest heeft ga niet gebokt of zo Cool Cool

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 17:12

Ik heb wel wat pony's ingereden, maar mijn eigen pony laat ik toch door iemand anders inrijden

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 17:17

Als je over genoeg ervaring beschikt kun je het wel doen, een paard/pony inrijden. maar als je er zelf niet 100% achter staat moet je het niet doen.
Breng hem dan naar iemand toe om hem te beleren.
Ik zelf heb mijn toen net zadelmake (ex)pony wel verder beleerd en wel eens wat pony;s gecorrigeerd van anderen.
Mijn paard kende de basis al wel, wat ie nu kan heb ik hem zelf aangeleerd
Maar als je het doet, doe het onder begeleiding van een ervaren persoon, en doe het rustig aan, geef het paard/de pony de tijd om het te leren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 19:34

Ik heb verschillende paarden en pony's ingereden, en die van mezelf dus ook.
Maar ik moet zeggen dat het toch op een of andere manier anders is, om je eigen paard te beleren. Ben ik ook NOG preciezer in geweest dan met anderen.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 21:06

hmm voor de helft zeg maar, hij was western beleerd (d'r kon iemand opzitten, daar was het mee gezegd), nou ja drijven was rennen zo ongeveer.
Dus verder heb ik hem alles geleerd en dat is (gelukkig) harstikke goed gegaan.


Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 11:23

Hoi,

Ik heb een A-pony hengstje ingereden en over een week ga ik een D-pony merrie inrijden. En volgend jaar een Kroongraaf hengst. Dat is een paard.
Ik heb mijn pony als 3.5 jarige goedgekeurde dekhengst gekocht. Maar hij was al een half jaar niet ,meer gereden. Ik heb hem naar het M1-dress. , M spr en L SGW gereden. Hij is nu 8 jaar en staat in Polen.
Begin dit jaar heb ik een 3.5 jarige ruin, een paard gekocht. Hij was al een beetje gereden. Hij is nu parcours klaar en loopt B dressuur. Komend jaar word hij 5 en gaat hij officieel springen in het B.

Groetjes
Denise

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 11:27

Ik heb wel wat pony's ingereden, maar mijn eigen pony laat ik toch door iemand anders inrijden


hier wil ik ff op reageren,

waarom zou je wel een ander zijn paard inrijden en die van jezelf niet.

bang om wat fout te doen????

Ik vind dit een beetje raar maar dat zal wel aan mij liggen.

FlyGirl

Berichten: 225
Geregistreerd: 19-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 15:35

Ik ga mijn pony over 1,5 jaar zelf inrijden Lachen voor de kar beleren laat ik proffesioneel doen

GAB
Berichten: 105
Geregistreerd: 11-06-01
Woonplaats: in Peru

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 19:17

Heb zelf mijn verzorgfjord ingereden. Op basis van het natuurlijk paardrijden, later overgegaan op tips van mijn instructrice. Ben wel een beetje trots dat het een superlief paard geworden is, die goed kan lopen.

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 18:55

Ik en een vriendin van mij hebben Chess ook zelf ingereden.
We zijn er gewoon op gaan zitten en zo weggereden. ( hier hoef ik trouwens geen commentaar over).
Toen was hij trouwens 7.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 15 bezoekers