[tek] indiaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

[tek] indiaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 01:47

Hierbij mijn eerste tekening van een persoon, hij is nog niet klaar maar toch wil ik hem vast laten zien. Erg moeilijk om mensen te tekenen. Het is eigenlijk een man maar die ogen lijken wel van een vrouw.... Verder heb ik een foutje gemaakt met de haren, die lopen niet goed bij de schouders. Het gezicht vond ik het moeilijkste, de schaduwen daarin en de mond Verward

Graag jullie tips over de rest van de tekening of eventueel tips over HOE ik het gezicht beter kan doen.


Afbeelding

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 09:24

nou 1 ding WOW!
ik vind het erg mooi hoor, niets aan toe te voegen, (en jij maar zeggen dat je geen mensen kan tekenen Knipoog )

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 11:19

Ik vind ook de mond heel erg op een vrouwenmond lijken...

voor de rest geen tips: mensen zijn ook niet m'n sterkste kant (understatement)

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 11:56

ik vind hem heel mooi Lachen

maar heb toch nog wat tips Haha! :
probeer eens wat oefeningen met lichtval en schaduw, hoe langer ik ernaar kijk hoe platter de tekening word Tong uitsteken (vooral het haar moet je eens goed gaan bestuderen Knipoog , dat hoef je niet als sliertjes te tekenen, het is mooier wanneer je het uit kleurvlakken bestaat en dan kun je alsnog een paar sliertjes oplichten, maar niet dat het hele haar daaruit bestaat), en als je dat dan gaat doen doe kijk dan ook even goed hoe een mens in elkaar zit, de verhoudingen kloppen niet Knipoog
en als laatste, wat ik echt enorm zonde vind, geen omlijning! vooral bij de kleding niet, dan lijkt het net zo'n kleurplaat, als je ipv een omlijning een lichte schaduw maakt ziet het er veel beter uit Lachen
en ehmm...dat was het wel Tong uitsteken

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 12:06

ik vind de vorm van het gezicht niet helemaal kloppen...

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 16:25

Bedankt voor jullie tips.

de bedoeling achter deze tekening is ook "tekening". Het was niet mijn bedoeling om een "echt" mens te maken. Ik heb wel iets met schaduw gewerkt zoals om de kwastjes heen en in het gezicht omdat er anders geen gezicht uitkomt. Helaas geeft een foto van een tekening niet alles weer wat er op staat. Ik wilde er enkele dingen in accentueren zoals de ogen en de kwastjes maar die ogen zijn nu vrouwenogen geworden om van die mond maar niet te spreken Lips are sealed
Het haar komt ook anders over op de foto maar ik heb idd niet met kleurvlakken gewerkt zoals IP zei, eerlijk gezegd snap ik ook niet helemaal wat je bedoelt met je uitleg IP? De vorm van het gezicht heb ik inmiddels iets aangepast.

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:12

het haar in kleurvlakken opzetten snap je niet neem ik aan.
het is eigenlijk heel eenvoudig hoor Lachen
even uitgaande van zwart haar:
je kleurt eerst het haar helemaal zwart maar 'vergeet' een stuk van de onderkant dat vervaag je gewoon van zwart naar het papier (gewoon even ruw zodat je iig geen harde lijn hebt) dan maak je aan de onderkant wat haarpunten met een pastelpotlood (of een scherpere kant van het krijt)
daarna neem je een (blauw)grijze krijtje en zet er wat lichtvlakken in, meestal zitten die op de bollingen van het haar, dus schuin bovenop het hoofd en op de bollingen van de krullen, als je dit gedaan hebt kun je ze nog wat meer aanzetten met meer kleuren grijs voor een echt effect of je neem daarna gelijk een wit krijtje om de lichtpunten er nog wat extra in te zetten (dus een stukje kleiner als het grijze gedeelte).

Ik hoop dat je het zo wel snapt Lachen , misschien helpt het als je kijkt naar bijv. manga tekeningen, die zijn op een zelfde soort manier opgezet maar dan met scherpere lijnen.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 22:54

Ik snap het, dank je voor je nieuwe uitleg. Daar ga ik eens mee experimenteren.

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 23:04

Tips: zie hierboven Tong uitsteken

Verder vind ik het al wel een hele mooie tekening. Knap hoor

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 00:08

Ik vind het zo al een hele mooie tekening, het heeft wel iets aparts.
Misschien de veertjes op het hoofd nog ietsjes duidelijker maken, als het zo licht is valt het een beetje weg op de tekening.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 03:08

Weet je, ik vind dit eigenlijk kunst hoor..Een vrouwengezicht met een mannen lichaam, vooral omdat niet alles in detail is geschilderd, maar als het ware ingekleurd, vind ik m erg mooi geworden..

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 03:10

haha zo kan je het ook zien, bedankt voor je visie!